• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • MadeleineK1501
    FruZäll skrev 2011-06-13 12:42:44 följande:
    men mensvärk får man väl inte förrens typ 2dagar innan?

jag har haft grym mensvärk i 1vecka, ringde VC idag men de tyckte jag skulle ringa till min läkare och kolla, känns typ som urinvägsinfektion fast de ej gör ont när ja kissar utan ont i magen (äggledare/äggstockar) och bak i ryggen, och jag är på dag 19,

Jag har ingen aning!

Usch då! :/

Jag har mensvärk nu så jag tror mensen kommer när som helst, suuuck!

• lovvan

KhjärtaJ- Jag led fruktansvärt av svettningar hela pergokuren och fram till äl. Fick svettattacker och på nätterna kunde jag knappt sova för jag var så varm och svettades. Verkar vara en vanlig biverkning. Njuter nu av att faktiskt frysa iblandFlört.

FruZäll- Nä mensvärk brukar jag bara ha samma dags som mensenkommer ochs en ett par dagar ytterligare. men sen har jag inte haft en vanlig mens (förutom p-piller mens då) på tio år så jag inbillar mig att det kan vara därför med som den är så lång om det nu är mensvärk. Kroppen kämpar liksom för att få till en mens

MadeleineK1501: Har haft ömma bröstvårtor sen äl men idag verkar det ha försvunnit konstigt nog. Annars inga tecken förutom växt/mensvärken då. Har du haft några symtom? Hoppas din mens håller sig borta!!

• lovvan

Herregud vad många felstavningar det blev i mitt förra inlägg. Inte bra att skriva för fort ibland. Hoppas ni kan läsa det ändå!

• MadeleineK1501
    lovvan skrev 2011-06-13 19:57:50 följande:

Herregud vad många felstavningar det blev i mitt förra inlägg. Inte bra att skriva för fort ibland. Hoppas ni kan läsa det ändå!

Mensen komtyvärr, suuuck! Nya tag i i slutet av Juni! :D
  • lovvan
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-13 20:52:35 följande:
    Mensen komtyvärr, suuuck! Nya tag i i slutet av Juni! :D
    Neeej, vad tråkigt. Börjar du på en ny kur pergo nu då?
  • MadeleineK1501
    lovvan skrev 2011-06-13 21:40:19 följande:
    Neeej, vad tråkigt. Börjar du på en ny kur pergo nu då?
    Ja ska ringa i morgon och få nytt recept..
    Hoppas de finns innemä annars får vi prova en månad utan.
  • FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-13 21:48:10 följande:
    min läkare skrev ut 2månader på en gång, för den 3:dje månaden ska man tydligen inte äta några ,
    läst lite överallt att de inte finns inne, fattar inte riktigt, beställer inte era apotek dom till er?
    det gör dom här tar bara 1 dag:P 
  • lovvan
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-13 21:48:10 följande:

Här kom mensen nu på morgonen med så det blir för mig till att ringa och be om nytt recept med. Tråkigt men nu vet jag i alla fall hur min kropp fungerar. Blir förhoppningsvis lite lättare med väntan nästa kur. Jag vet att jag får sen äl, (denna gång på dag 26 eller dag 27) och att min cykel är på 41 dagar. Bara till att ta nya tag

• FruZäll

skulle vara skönt och se om någon blev gravid snart utav pergotime tabletterna. hoppet är ju inte de bästa när man läser överallt=(

Ska ha mens om 6dagar, testade mig idag, dum som jag var..=( 

• MadeleineK1501

fruzäll: nej jag får för en månad i taget jag och min bm har bestämt jag ska äta tills agusti sen ska killen kollas och sen får vi se vad som sker och vad det vi får för resultat. det har vart jätte svårt att få tag i pergo enligt apoteket där jag bor men jag har haft tur och hunnit fått båda gångerna. lovvan: åhh synd! oj så lång jag har mellan 28-30 dagar jag ägglossning rut dag 10-11 ca! vi får hoppas på juli månad ska köpa glandin 25 nu idag om dom nu har ngt liknande i norge ;)

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)