• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • Mumman
    USB skrev 2011-06-02 10:16:25 följande:
    Känner ni nåt i magen av pergon? Jag är på cd 13 och på dag 11 och 12 hade jag jätteont i vänster äggstock men idag känner jag ingenting. Ska på VUL imorgon. Tog test imorse men det visade inte på någon äl. Läkaren sa att äl brukar ske runt cd 17. Idag känner jag mig uppblåst i nedre delen av magen. Detta är min första pergokur så jag har ingen aning om vad som är normalt att känna.
    Jag kände av ägglossningen, men inte så tidigt som du. Jag fick äl på dag 18 och fick då molvärk och flytningar. Hoppas det går bra på ditt VUL! :)
  • USB
    Mumman skrev 2011-06-03 08:16:57 följande:
    Jag kände av ägglossningen, men inte så tidigt som du. Jag fick äl på dag 18 och fick då molvärk och flytningar. Hoppas det går bra på ditt VUL! :)
    Det gick inge vidare idag.....För det första så hittade han inte min högra äggstock och det gjorde inte läkaren sist heller. Han frågade idag om jag hade opererat bort den men det har jag inte. Den största blåsan han såg var 12mm och det var för litet sa han för de skulle vara lika stora som den cykeldagen man är på, så mina skulle vara 14. Nästa gång ska jag äta dubbel kur. Det konstiga är att jag idag har börjat få rikligare flytningar så jag vet inte vad jag ska tro....Jag frågade om de inte kunde växa på sig men det trodde han inte. Mina cykler brukar vara 30-32 dagar så jag hoppas ju bara att det var för tidigt att mäta idag. Nåja det var första gången med pergo så man får väl inte ha för stora förhoppningar....
  • Mumman
    USB skrev 2011-06-03 19:47:29 följande:
    Det gick inge vidare idag.....För det första så hittade han inte min högra äggstock och det gjorde inte läkaren sist heller. Han frågade idag om jag hade opererat bort den men det har jag inte. Den största blåsan han såg var 12mm och det var för litet sa han för de skulle vara lika stora som den cykeldagen man är på, så mina skulle vara 14. Nästa gång ska jag äta dubbel kur. Det konstiga är att jag idag har börjat få rikligare flytningar så jag vet inte vad jag ska tro....Jag frågade om de inte kunde växa på sig men det trodde han inte. Mina cykler brukar vara 30-32 dagar så jag hoppas ju bara att det var för tidigt att mäta idag. Nåja det var första gången med pergo så man får väl inte ha för stora förhoppningar....
    Konstigt att dom inte hittar äggstocken. Är det inget du ska kolla upp närmare?

Det kan ju tänkas vara så att du får äl senare, finns ju inget bestämt datum när det ska ske och med pergotime kan ägglossningen komma senare än vanligt, så testa med äl stickor och se vad som händer :)
    Annars får jag hålla tummarna att dubbel kuren ska fungera bättre för dig :)
  • Chicky01

USB, kommer inte ihåg var jag läste det och hur säker källan kan vara... Men äggblåsor som når 10 mm fortsätter vanligtvis att växa 1-2 mm per dag. Detta i kombination som Mumman skriver att ÄL kan komma väldigt sent gör ju att det finns hopp för dig :) Lovvan här på tråden fick utslag på sin ÄL-sticka på dag 26... Vill inte Inge dig falska amatörsförhoppningar... Men inget verkar omöjligt för oss Pergotjejer... Vad säger din gyn nu? Ska du först provocera fram en mens innan du sätter igång m dubbelkuren? Min kollega som fyller 50 i år berättade för mig att oberoende gyn inte heller hittade hennes ena äggstock. Hon har två barn :) Märkligt, kan man födas m bara en stock? Eller ligger den bara gömd bakom ngt?

• Alvina01

Hej!

Jag har nu i slutet av maj tagit pergo för första gången. Är idag på dag 14 efter min mens, är osäker¨på när jag ska börja kolla om jag har ÄL, är det någon som vet? Brukar ha en regelbunden mens med 37 dagar i mellan. Ska ta prover dag 21 men undrar om jag ska kolla själv innan?

MVH Louise

• AE82

Hej! Jag har nu tagit min första kur Provera och Pergo, för andra omgången nu i maj. Fick ett litet Änglabarn i april i v20 (19+3). Nu är det bara att hoppas att det kommer gå bra nästa gång, och att ajg slipper vänta för länge. Vi har liksom du (Laura88) försökt bli med barn i 5 år. Nu får vi hoppas att det går bra för oss alla, och att vi kanske kan göra vår väntan lite roligare för varandra. För denna väntan börjar jag bli fruktansvärt less på!
    KRAM till alla KÄMPAR! Hjärta

• ettplustack
    Alvina01 skrev 2011-06-04 19:02:51 följande:

Hej!

Jag har nu i slutet av maj tagit pergo för första gången. Är idag på dag 14 efter min mens, är osäker¨på när jag ska börja kolla om jag har ÄL, är det någon som vet? Brukar ha en regelbunden mens med 37 dagar i mellan. Ska ta prover dag 21 men undrar om jag ska kolla själv innan?

MVH Louise

14 dagar innan mens brukar man ha äl :)
  • Mumman
    Alvina01 skrev 2011-06-04 19:02:51 följande:

Hej!

MVH Louise

Det ska du göra nu, eller helst för några dagar sedan! :) Kolla gärna både morgon & kväll också så du inte missar stegringen :)

• USB
    Chicky01 skrev 2011-06-04 11:15:47 följande:
    USB, kommer inte ihåg var jag läste det och hur säker källan kan vara... Men äggblåsor som når 10 mm fortsätter vanligtvis att växa 1-2 mm per dag. Detta i kombination som Mumman skriver att ÄL kan komma väldigt sent gör ju att det finns hopp för dig :) Lovvan här på tråden fick utslag på sin ÄL-sticka på dag 26... Vill inte Inge dig falska amatörsförhoppningar... Men inget verkar omöjligt för oss Pergotjejer... Vad säger din gyn nu? Ska du först provocera fram en mens innan du sätter igång m dubbelkuren? Min kollega som fyller 50 i år berättade för mig att oberoende gyn inte heller hittade hennes ena äggstock. Hon har två barn :) Märkligt, kan man födas m bara en stock? Eller ligger den bara gömd bakom ngt?
    Jag brukar alltid få egen mens så jag väntar väl och ser. Det spänner och drar mer i magen idag så det kanske blir äl ändå. Har alltid haft två äggstockar förut så hur den ena kan vara gömd är för mig en gåta.
  • ettplustack

Jag hade trådiga genomskinliga flytningar igår och har lite ont i magen så äl är nog på g.
    Jag ska testa i morgon för det vår då jag hade äl förra månaden ;)
    När har ni äl eller bim ?

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)