• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-14 07:39:58 följande:
    fruzäll: nej jag får för en månad i taget jag och min bm har bestämt jag ska äta tills agusti sen ska killen kollas och sen får vi se vad som sker och vad det vi får för resultat. det har vart jätte svårt att få tag i pergo enligt apoteket där jag bor men jag har haft tur och hunnit fått båda gångerna. lovvan: åhh synd! oj så lång jag har mellan 28-30 dagar jag ägglossning rut dag 10-11 ca! vi får hoppas på juli månad ska köpa glandin 25 nu idag om dom nu har ngt liknande i norge ;)
    jasså har inte din kille kollats ännu, ni kanske inte är utredda ?
  • mörlin

min kille är inte heller kollad än. min gyn tyckte vi kunde börja att försöka stimulera mig då jag bara haft mens ca 3 ggr per år och då bara en dag..:-S så ganska uppenbart att det beror på mina äggstockar.. me om det inte tar sig när vi sr att jag får ÄL ska vi såklart kolla upp honom xå.. hur måga här som har pco har fått ÄL med dubbelkur? ska börja med dubbelkur på torsdag..

• Morkulla

Hur har det gått för TS? Blev det nå + ?

• MadeleineK1501

fruxäll: nej bara jag som är kollad och det ser ut som jag är helt frisk bara svårt att komma igång efter Ppiller. så därför äter jag pergo. bm tyckte vi skulle försöka över sommarn innan han skulle kollas.

• FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-14 10:25:57 följande:
    fruxäll: nej bara jag som är kollad och det ser ut som jag är helt frisk bara svårt att komma igång efter Ppiller. så därför äter jag pergo. bm tyckte vi skulle försöka över sommarn innan han skulle kollas.
    ok, är väl olika från kommun till kommun kan jag tänka mig.

Jag har sjukt ont i skallen, har det mer lr mindre varje dag=(
    Har aldrig det annars.. men men..står ju som en biverkning, så trist..

Insett att jag kommer få mensen denna månad, testade mig idag o de var neg. ska ha mens om 6dagar,
    ska ta blodprov på onsdag, den där man tar på dag 21, men vad är de dom kollar då?? 
  • MadeleineK1501
    FruZäll skrev 2011-06-14 15:34:49 följande:
    ok, är väl olika från kommun till kommun kan jag tänka mig.

Jag har sjukt ont i skallen, har det mer lr mindre varje dag=(
    Har aldrig det annars.. men men..står ju som en biverkning, så trist..

Insett att jag kommer få mensen denna månad, testade mig idag o de var neg. ska ha mens om 6dagar,
    ska ta blodprov på onsdag, den där man tar på dag 21, men vad är de dom kollar då?? 
    Ja det är väl så, har dom kolla din kille?
    Dom kollar om du haft ägglossning skulle jag tro. Det fick jag göra. Dom ser de via blodprov.
  • FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-14 16:48:12 följande:
    Ja det är väl så, har dom kolla din kille?
    Dom kollar om du haft ägglossning skulle jag tro. Det fick jag göra. Dom ser de via blodprov.
    japp dom har gjort alla tester som går,jag har även gjort titthål, det var då dom såg att ena äggledare var fel på,
    Min man hade Mycket bra spermier mycker mer än vad som var godkänt, kommer inte ihåg hur många miljoner de var nu men=) 
  • MadeleineK1501
    FruZäll skrev 2011-06-14 16:57:15 följande:
    japp dom har gjort alla tester som går,jag har även gjort titthål, det var då dom såg att ena äggledare var fel på,
    Min man hade Mycket bra spermier mycker mer än vad som var godkänt, kommer inte ihåg hur många miljoner de var nu men=) 
    Oj titthål?! :/ hmm?!
    Har bara gjort vaginalt ultraljud och massa blodprov och tagit tester i underlivet.
  • FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-14 17:28:46 följande:
    Oj titthål?! :/ hmm?!
    Har bara gjort vaginalt ultraljud och massa blodprov och tagit tester i underlivet.
    ja fast de gör helst inte titthål, eller det är inte så vanligt då, men jag blödde så mycket och många ggr i månaden + att jag hade så ont jämt, så när dom gjorde ultraljud såg dom att de var något fel på ena äggledaren, 
    sedan när dom gjorde operationen så passa dom på att spruta i något (minns ej vad) i den andre äggledaren för att se att den fungerade bra, och de gjorde den=)

• USB

Idag är det dag 25 och i morse hade jag så ont i mitten av nedre delen av magen att jag inte kunde röra mig. Det höll i sig en kvart ungefär men sedan har jag haft som småmensvärk hela dagen. Undra om det kan vara äl...Läkaren sa vid UL på dag 14 att han inte trodde det skulle bli nån äl den här gången eftersom blåsorna var lite för små för tiden. Kanske har de växt till sig och släppte idag.

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)