• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • MadeleineK1501
    FruZäll skrev 2011-06-14 18:28:08 följande:
    ja fast de gör helst inte titthål, eller det är inte så vanligt då, men jag blödde så mycket och många ggr i månaden + att jag hade så ont jämt, så när dom gjorde ultraljud såg dom att de var något fel på ena äggledaren, 
    sedan när dom gjorde operationen så passa dom på att spruta i något (minns ej vad) i den andre äggledaren för att se att den fungerade bra, och de gjorde den=)

Okej, då förstår jag :D Vilken tur att det gick att lösa då. :D
  • USB

Får man alltid utslag på stickorna vid äl? Har PCO och när jag tänker efter så har jag bara fått utslag på stickorna en gång i hela mitt liv. Har testat varenda dag men ej fått någon glad gubbe.

• Chicky01
    USB skrev 2011-06-15 08:23:26 följande:
    Får man alltid utslag på stickorna vid äl? Har PCO och när jag tänker efter så har jag bara fått utslag på stickorna en gång i hela mitt liv. Har testat varenda dag men ej fått någon glad gubbe.
    Jag fick aldrig ngn glad gubbe. Hade tydligen trots detta ÄL annars hade jag aldrig ha plussat... så mys på med älsklingen ändå, för säkerhets skull! Flört
  • JhjärtaK
    lovvan skrev 2011-06-14 07:23:15 följande:

Här kom mensen nu på morgonen med så det blir för mig till att ringa och be om nytt recept med. Tråkigt men nu vet jag i alla fall hur min kropp fungerar. Blir förhoppningsvis lite lättare med väntan nästa kur. Jag vet att jag får sen äl, (denna gång på dag 26 eller dag 27) och att min cykel är på 41 dagar. Bara till att ta nya tag

Tack för ditt svar angående svettningarna, de har lättat lite nu vilket är super

Fick du så lång cykel trots pergo? Senast (utan pergo) fick jag också ÄL på dag 27, gången innan dess på dag 23.
  • JhjärtaK
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-14 10:25:57 följande:
    fruxäll: nej bara jag som är kollad och det ser ut som jag är helt frisk bara svårt att komma igång efter Ppiller. så därför äter jag pergo. bm tyckte vi skulle försöka över sommarn innan han skulle kollas.
    Samma för oss, min kille har inte blivit kollad heller (fast han skall gå och göra det självmant ändå) och jag äter också efter att min kropp verkar vara lite seg efter p-piller. För övrigt verkar jag vara "frisk" (normala hormonhalter osv).
  • MadeleineK1501

khjärtaj: okej! hoppas vi lyckas snart. hur länge har ni försökt?! när ska din kille bli undersökt?! hur många kurer pergotime har du ätit. detta blir min 3dje kur!

• lovvan
    USB skrev 2011-06-14 18:34:49 följande:
    Idag är det dag 25 och i morse hade jag så ont i mitten av nedre delen av magen att jag inte kunde röra mig. Det höll i sig en kvart ungefär men sedan har jag haft som småmensvärk hela dagen. Undra om det kan vara äl...Läkaren sa vid UL på dag 14 att han inte trodde det skulle bli nån äl den här gången eftersom blåsorna var lite för små för tiden. Kanske har de växt till sig och släppte idag.
    Min gyn trodde att jag efter vul skulle få är på dag 16. Jag fick utslag på älstickorna på dag 26 och 27 och måste alltså ha fått äl på dag 28! Hade precis som du känningar innan.

Vid vul hade jag en lite större och flera mindre. Så jag tror snarare att den stora stannat av och att det är någon av de små som växt till sig.
  • lovvan
    JhjärtaK skrev 2011-06-15 11:06:15 följande:
    Tack för ditt svar angående svettningarna, de har lättat lite nu vilket är super

Fick du så lång cykel trots pergo? Senast (utan pergo) fick jag också ÄL på dag 27, gången innan dess på dag 23.
    Utan pergo får jag ingen cykel alls. Har hållt upp från p-piller två gånger. En gång i 14 månader och en gång i sju månader och fick ingen ägglossning alls då. Däremot hade jag ägglossning när jag var 18-19 men då väldigt långa cyklar.
  • ettplustack

Mina bröst gör väldigt ont men det är nog mensen som är på g (måndag) testade med äl test för skojs skull och net var väldigt neg om man hade varit gravid hade man väl kunnat se det på äl testet vid detta laget eller `?

• Mumman
    USB skrev 2011-06-15 08:23:26 följande:
    När man har PCO kan tyvärr äl tester missvisa och det går inte alltid att lita på dom. Testade också varje dag, fick positiva tester -MEN aldrig någon ägglossning ändå. Så dom kan visa fel åt det hållet också.
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)