• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • JhjärtaK
    Mumman skrev 2011-06-26 21:51:42 följande:
    Grattis!! Nu håller jag tummarna att det tar sig för dig, se till att mysa mycket nu! ;)
    tackar! vi fick till det i fredags, lördags och imorse så jag tycker att vi har gett det ett ordentligt försök i alla fall, haha
  • JhjärtaK
    FruZäll skrev 2011-06-27 10:36:05 följande:
    Någon som fått länge cykel när ni ätit pergo?

Är som sagt 7 dagar över tiden nu... blir ju knäpp på detta 
    Hur lång cykel brukar du ha? Kanske har ÄL kommit senare än vad det "normalt" skulle kommit i din cykel och det är därför mensen är sen? De flesta verkar ju fått ÄL runt dag 20 av pergo, kanske kan vara förklaringen?
  • MadeleineK1501

åhh tror fan jag fått ägglossning 3 dagar för tidigt :/ uj blir så less..

• JhjärtaK
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-27 18:22:17 följande:
    åhh tror fan jag fått ägglossning 3 dagar för tidigt :/ uj blir så less..
    Hur kommer det sig att du skriver "för tidigt"? Vilken dag i cykeln fick du ÄL?
  • MadeleineK1501

den brukar komma 10-11 dagar efter jag sluta med pergo det är på torsdag och träffar inte killen förens torsdag :(

• ettplustack
    Mumman skrev 2011-06-27 11:47:15 följande:
    Jaha du menar VUL. det tjatade jag mig till. Skulle ju inte göra det i början, men ville gärna se om det växt till sig något ägg. Så be om det!

Ja jag ska be om det nästa månad om det inte tar sig. Sen när kur 4 är slut (är på kur 3 nu) så ska sambon undersökas och är det bra där antar jag att man har en paus med pergotime och ser om kroppen hittar tillbaka själv ?

Tänkte i så fall knapra rosenrot och nattljusolja :)

• JhjärtaK
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-27 18:39:18 följande:
    den brukar komma 10-11 dagar efter jag sluta med pergo det är på torsdag och träffar inte killen förens torsdag :(
    Trist när bebisverkstaden och ens liv inte klaffar men jag läste precis en artikel där det stod att hela 70% av barn blir gjorda under tiden då paret inte tror att de har ÄL så förhoppningsvis blir det samma för er!
  • FruZäll

Ni får sexa varje dag då missar ni inte Äl;)

• FruZäll
    JhjärtaK skrev 2011-06-27 14:52:15 följande:
    Hur lång cykel brukar du ha? Kanske har ÄL kommit senare än vad det "normalt" skulle kommit i din cykel och det är därför mensen är sen? De flesta verkar ju fått ÄL runt dag 20 av pergo, kanske kan vara förklaringen?
    28dagar är Alltid min cykel på. Äh jag lever på som vanligt, ska åka med familjen till stranden imorgon så då får den gärna hålla sig borta;)
    Kommer säkert till helgen då när vi är barnlediga... 
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-06-27 20:42:56 följande:

Ja jag ska be om det nästa månad om det inte tar sig. Sen när kur 4 är slut (är på kur 3 nu) så ska sambon undersökas och är det bra där antar jag att man har en paus med pergotime och ser om kroppen hittar tillbaka själv ?

Tänkte i så fall knapra rosenrot och nattljusolja :)

Ja, okej. Äter du dubbel eller trippel nu?
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)