• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • ettplustack

Jag började få ont på höger sida av magen i går så det är nog mensen som är på gång. I morgon kommer nog rosa flytningar och på måndag sätter mensen igång :) Bara att hämta ut en ny kur pergotime och så kör vi igen :)

• MadeleineK1501

Hej igen!

Jag har lite frågor till er, jag fick ju min mens nu den 13 juni och på 4 dagen fick jag som ägglossningssmärtor det sticker lixom till äggstockorna, och dert har fortastt av och till, dag 5 börja jag med pergotimen igen. Tagot ägglossningstest och dom är inte helt negativa utan svaga sträck både igår och idag. Funderar på det kanske är glandin25 jag äter som gör att de blir så här? Har även ont längst ner av ryggen nästan svanken mer. Ska inte ha ägglossning förens nästa måndag tisdag egentligen? Någon som vart med om det samma?

• FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-19 13:00:26 följande:

Hej igen!

Jag har lite frågor till er, jag fick ju min mens nu den 13 juni och på 4 dagen fick jag som ägglossningssmärtor det sticker lixom till äggstockorna, och dert har fortastt av och till, dag 5 börja jag med pergotimen igen. Tagot ägglossningstest och dom är inte helt negativa utan svaga sträck både igår och idag. Funderar på det kanske är glandin25 jag äter som gör att de blir så här? Har även ont längst ner av ryggen nästan svanken mer. Ska inte ha ägglossning förens nästa måndag tisdag egentligen? Någon som vart med om det samma?

jag har haft så hela månaden, så kan ej svara på vad de kan vara tyvärr.. är på dag 25 och ska få mensen imorgon, ätit min första pergotur denna månad med
  • MadeleineK1501
    FruZäll skrev 2011-06-19 14:50:14 följande:
    jag har haft så hela månaden, så kan ej svara på vad de kan vara tyvärr.. är på dag 25 och ska få mensen imorgon, ätit min första pergotur denna månad med
    Okej men ändå skönt att någon känt samma. Detta är ju min tredje kur och de har aldrig vart så här förut, så får lite panik. hehe, ngt nytt vid varje ur tycker jag. så svårt och veta. :/ Hoppas mensen håller sig borta då, och att du väntar en liten knodd! :D
  • J Palm

Åt andra kuren (dubbel dos) pergotime i slutet av maj. Får inga solklara utslag på ÄL-stickorna. ev ägglossning den 11:e fast sen fick jag typiska ÄL-flytningar den 16:e, men då hade jag slutat med stickorna. trodde nog att CD 27 var lite väl sent. Ingen vet. Det känns ibland somatt tom mens skulle göra mig lycklig. Då är det ju i alla fall något som sker där inne.

• ettplustack

Jag tog ett grav test i går som var negativt. på söndagen (som igår) brukar jag alltid få rosa flytningar som visar att mensen är på väg men det fick jag inte igår så vi får se om mensen kommer i dag.

Jag har varit väldigt gråtig de senaste dagarna men annars inget speciellt.

Jag hade äl för 14 dagar sedan och vet detta med säkerhet och mensen ska väl komma 14 dagar efter äl eller ?

• Mumman
    ettplustack skrev 2011-06-20 06:24:18 följande:

Jag tog ett grav test i går som var negativt. på söndagen (som igår) brukar jag alltid få rosa flytningar som visar att mensen är på väg men det fick jag inte igår så vi får se om mensen kommer i dag.

Jag har varit väldigt gråtig de senaste dagarna men annars inget speciellt.

Jag hade äl för 14 dagar sedan och vet detta med säkerhet och mensen ska väl komma 14 dagar efter äl eller ?

Det brukar vanligtvis vara att mensen kommer 14 dagar efter äl, men det kan även variera några dagar då det är svårt att veta exakt vilken dag ägget faktiskt släppte.
  • mörlin

igad är sista dagen på dubbel pergokur.. hoppas så innerligt att ett litet ägg växer till sig nu.. har dock haft lite känningar denna gången som jag inte hade med enkel.. småhugg i magen å så, nästan som lätt mensverk fast det går över väldigt fort. någon som käner igen sig?? kan det vara teccken på att äl är på g?

• FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-19 15:57:00 följande:
    Okej men ändå skönt att någon känt samma. Detta är ju min tredje kur och de har aldrig vart så här förut, så får lite panik. hehe, ngt nytt vid varje ur tycker jag. så svårt och veta. :/ Hoppas mensen håller sig borta då, och att du väntar en liten knodd! :D
    ja de vore underbart, mensen ska komma idag, men ej kommit ännu, har lixom haft mensvärk hela månaden så svårt att veta om den e påväg lr inte, har däremot blivit Jätte hård i magen-.. någon annan?
    Är Aldrig det annars.. kanske grav symtom;) 
  • USB

Visst blir menscykeln lite längre med pergo? Har för mig att min gynekolog sa det. Jag är iaf idag inne på dag 31 så jag tycker mensen borde komma snart. Brukar få den vid 28-30 annars.Vet inte om jag haft äl den här gången eftersom gyn tyckte att äggblåsorna var lite för små när jag var där och kollade och han trodde inte att det skulle bli nån äl. Ska ta dubbelkur nästa gång.

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)