• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • USB
    FruZäll skrev 2011-07-11 10:28:56 följande:
    trist.. min är oxå på hög men ej max=( aldrig haft max , med andra ord aldrig ÄL så vore jätte kul om de kunde bli max denna gången=)

Äter du enkel kur denna gången? 
    Äter dubbel kur den här gången. Jag har hört vissa som aldrig fått max men som ändå blivit gravida. Trodde faktiskt att den skulle ha visat max i helgen men än är det inte för sent hoppas jag. Sista cykeln varade i 32 dagar så äl kan ju komma senare. Min läkare sa att blåsorna växer ca 1mm/dag och att de brukade släppa vid 20mm. Alltså borde det bli idag iom att den var 16-17mm i torsdags.

Hoppet är det sista som överger en!!
  • Mumman
    USB skrev 2011-07-11 12:26:40 följande:
    Äter dubbel kur den här gången. Jag har hört vissa som aldrig fått max men som ändå blivit gravida. Trodde faktiskt att den skulle ha visat max i helgen men än är det inte för sent hoppas jag. Sista cykeln varade i 32 dagar så äl kan ju komma senare. Min läkare sa att blåsorna växer ca 1mm/dag och att de brukade släppa vid 20mm. Alltså borde det bli idag iom att den var 16-17mm i torsdags.

Hoppet är det sista som överger en!!

Min var på 22mm vid VUL, men släppte inte förrän några dagar senare. Så dom kan växa sig större innan dom släpper också :)
  • USB
    Mumman skrev 2011-07-11 18:54:17 följande:
    Min var på 22mm vid VUL, men släppte inte förrän några dagar senare. Så dom kan växa sig större innan dom släpper också :)
    Det sliter och drar i min vänstra sida ikväll och det ilar ner i ljumsken. Kanske är det ett tecken....Testar igen imorgon bitti iaf....
  • Mumman
    USB skrev 2011-07-11 20:28:38 följande:
    Det sliter och drar i min vänstra sida ikväll och det ilar ner i ljumsken. Kanske är det ett tecken....Testar igen imorgon bitti iaf....

Det kan det vara!! :) Håller tummarna!
  • USB

Visade bara på hög idag också. Det är nionde dagen som den gör det. Måste ju vara nåt fel...

• Mumman
    USB skrev 2011-07-12 09:24:10 följande:
    Visade bara på hög idag också. Det är nionde dagen som den gör det. Måste ju vara nåt fel...

Använder du ägglossnings tester också?
  • USB
    Mumman skrev 2011-07-12 18:58:25 följande:
    Använder du ägglossnings tester också?
    Nej jag har bara kört på monitorn. Har hört att den ska vara sååå bra men den verkar inte funka på mig iaf. Kanske skulle ha testat med äl-stickor också....Vi har myst i sänghalmen och gjort det vi kunnat iaf så får vi väl se sen vad blodprovet visar om jag haft äl eller inte.....
  • Mumman
    USB skrev 2011-07-12 19:44:47 följande:
    Nej jag har bara kört på monitorn. Har hört att den ska vara sååå bra men den verkar inte funka på mig iaf. Kanske skulle ha testat med äl-stickor också....Vi har myst i sänghalmen och gjort det vi kunnat iaf så får vi väl se sen vad blodprovet visar om jag haft äl eller inte.....

Jag tycker du ska testa med dom också, blir inte så dyrt om man handlar dom på nätet.
    När gör du blodprovet då? 
  • USB

Hög även idag. På måndag ska jag ta blodprov. Skulle ta på dag 25 egentligen men det är på söndag och då är det stängt.

Är det puregon man får som "äl-spruta" om man behöver det?

• ettplustack

En vecka kvar till mens och brösten börar kännas annorlunda precis som innan mens så den tredje gången gick det inte heller med pergotime. När jag börjat min fjärde kur och sista kur som jag fått utskrivet ska jag be om ett ul så att jag kan se om äggen blir tillräckligt stora och sen ska sambon iväg på utredning.

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)