• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • JhjärtaK
    ettplustack skrev 2011-06-25 19:47:19 följande:
    Men jag var och lämade prover som visade att jag hade haft en fin äl, kan blodproven visa att jag haft fin äl fast äggen inte släpper ?
    Måste fråga, vad är det för blodprov som de tog på dig för att se om du hade haft ÄL eller inte?
  • JhjärtaK

Fick positivt ÄL-test idag, whii! Dag 19 vilket gör att min cykel blir 31 dagar Är så himla glad att pergo verkar ha kickat igång min ÄL, har som tidigast fått på dag 23 innan. Men jag har inte stora förhoppningar på att det skall ta sig ändå, även om man får ÄL så är ju chansen att bli gravid rätt så liten ändå. Men jag har köpt hem munkpeppar och tänkte testa det nästa cykel för att se om jag kan få ÄL själv i någorlunda normal tid (innan dag 20 enligt mig) nästa cykel utan pergo. Eller så testar vi att köra utan allt vad "hjälp" heter och då slipper jag ju dessutom att testa med ÄL-stickor vilket vore rätt så skönt att kunna skippa.

• Mumman
    FruZäll skrev 2011-06-26 04:04:07 följande:
    jo jag vet.

men jag har ingen ÄL jag heller, därför jag äter pergo..
    Men enligt blodproverna så hade jag ingen ÄL denna månaden heller, så jävla surt att mensen helt plötsligt uteblir, vill bara den ska sätta igång nu så jag kan påbörja min andra kur

Jag skrev det till KhjärtjaJ :)

Du får inga tabletter för att sätta igång mensen också?

• Mumman
    JhjärtaK skrev 2011-06-26 21:01:38 följande:
    Fick positivt ÄL-test idag, whii! Dag 19 vilket gör att min cykel blir 31 dagar Är så himla glad att pergo verkar ha kickat igång min ÄL, har som tidigast fått på dag 23 innan. Men jag har inte stora förhoppningar på att det skall ta sig ändå, även om man får ÄL så är ju chansen att bli gravid rätt så liten ändå. Men jag har köpt hem munkpeppar och tänkte testa det nästa cykel för att se om jag kan få ÄL själv i någorlunda normal tid (innan dag 20 enligt mig) nästa cykel utan pergo. Eller så testar vi att köra utan allt vad "hjälp" heter och då slipper jag ju dessutom att testa med ÄL-stickor vilket vore rätt så skönt att kunna skippa.
    Grattis!! Nu håller jag tummarna att det tar sig för dig, se till att mysa mycket nu! ;)
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-06-26 06:23:42 följande:
    Ja precis :( Jag vet inte om jag ska försöka denna månad också och sen nästa månad när jag ska gå på kur 4 och sista kuren han skrev ut kanske jag kunde blivit undersökt :)
    Ja, okej. Vad är det för undersökning du vill göra då? Du kan ju alltid fråga din gyn angående proverna. Vad det är dom reagerar på osv, så du får en bättre överbklick till varför man gör dom och om dom med säkerhet visar att ett ägg faktiskt har släppt. Vore intressant att veta :)
  • FruZäll
    Mumman skrev 2011-06-26 21:49:57 följande:

Jag skrev det till KhjärtjaJ :)

Du får inga tabletter för att sätta igång mensen också?

aha.. sorry..

Min läkare ska ringa i veckan får prata med honom om de då,  
  • ettplustack
    Mumman skrev 2011-06-26 21:53:06 följande:
    Ja, okej. Vad är det för undersökning du vill göra då? Du kan ju alltid fråga din gyn angående proverna. Vad det är dom reagerar på osv, så du får en bättre överbklick till varför man gör dom och om dom med säkerhet visar att ett ägg faktiskt har släppt. Vore intressant att veta :)
    jag vill få gjort en undersökning som visar hur stora äggen är som flera skrivit om att de fått gjort :=)
  • FruZäll

Någon som fått länge cykel när ni ätit pergo?

Är som sagt 7 dagar över tiden nu... blir ju knäpp på detta 

• Mumman
    FruZäll skrev 2011-06-27 02:50:14 följande:
    aha.. sorry..

Min läkare ska ringa i veckan får prata med honom om de då,
    Ja, gör det! Dom fungerar jättebra. Jag åt primolut nor för att sätta igång mens innan jag började med pergotime.
  • Mumman
    ettplustack skrev 2011-06-27 06:15:29 följande:
    jag vill få gjort en undersökning som visar hur stora äggen är som flera skrivit om att de fått gjort :=)
    Jaha du menar VUL. det tjatade jag mig till. Skulle ju inte göra det i början, men ville gärna se om det växt till sig något ägg. Så be om det!
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)