• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • JhjärtaK

Igår morse testade jag positivt på graviditetstestet, BIM -2 Nu håller jag tummarna för att det håller i sig och för att alla i denna tråd också får sina efterlängtade plus snart!

• Mumman
    JhjärtaK skrev 2011-07-08 07:58:08 följande:
    Igår morse testade jag positivt på graviditetstestet, BIM -2 Nu håller jag tummarna för att det håller i sig och för att alla i denna tråd också får sina efterlängtade plus snart!

GRATTIS! :)
  • USB

Igår var jag på VUL efter att ha tagit dubbel kur den här gången. Hade en blåsa på 16-17mm och det såg väldigt bra ut sa läkaren. Livmodern hade förberett sig väl för ett  ägg sa hon så nu är det bara att komma till skott i sänghalmen.
    Använder mig av CB fertilitetsmonitor också och den har visat på hög i fem dagar nu så det borde ju bli max till helgen. Den här gången ska jag även ta ett blodprov på dag 25 för att se att jag verkligen haft äl.
    Idag spänner det och drar i magen på den sidan där den stora äggblåsan var så förhoppningsvis är det äl på gång.
    Är det nån mer som är varm i kroppen? Den här omgången har jag fruktansvärda värmevallningar men jag antar att det är av pergon.

• Mumman
    USB skrev 2011-07-08 09:57:21 följande:
    Igår var jag på VUL efter att ha tagit dubbel kur den här gången. Hade en blåsa på 16-17mm och det såg väldigt bra ut sa läkaren. Livmodern hade förberett sig väl för ett  ägg sa hon så nu är det bara att komma till skott i sänghalmen.
    Använder mig av CB fertilitetsmonitor också och den har visat på hög i fem dagar nu så det borde ju bli max till helgen. Den här gången ska jag även ta ett blodprov på dag 25 för att se att jag verkligen haft äl.
    Idag spänner det och drar i magen på den sidan där den stora äggblåsan var så förhoppningsvis är det äl på gång.
    Är det nån mer som är varm i kroppen? Den här omgången har jag fruktansvärda värmevallningar men jag antar att det är av pergon.

Härligt att höra!! :) Då är det bara att mysa på en massa nu då så att det tar sig också! :)
  • USB

Är idag på cd 19 och ännu har ingen äl påvisats. Läste i instruktionerna till min monitor att om man åt klomifen så kunde den bli missvisande och ev. missa äl. Visst är väl pergo klomifen?
    Hade väldigt ont i magen i helgen men idag känner jag ingenting. Återstår att se vid blodprovet som ska tas nästa måndag om jag haft äl eller inte.

• FruZäll
    USB skrev 2011-07-11 09:01:29 följande:

Är idag på cd 19 och ännu har ingen äl påvisats. Läste i instruktionerna till min monitor att om man åt klomifen så kunde den bli missvisande och ev. missa äl. Visst är väl pergo klomifen?
    Hade väldigt ont i magen i helgen men idag känner jag ingenting. Återstår att se vid blodprovet som ska tas nästa måndag om jag haft äl eller inte.

vad är det för monitor du använder?

Jag har Clearblue monitor, super bra=)
    Visar om man har stegringar eller inte, jag har 2 stegringar, haft det sen dag 5 typ... är nu på dag 12 och ingen stegring ännu, efter som ja fick dubbelkur denna gången så HOPPAS jag de blir ÄL och bebis.=) 
  • USB
    FruZäll skrev 2011-07-11 09:51:22 följande:
    vad är det för monitor du använder?

Jag har Clearblue monitor, super bra=)
    Visar om man har stegringar eller inte, jag har 2 stegringar, haft det sen dag 5 typ... är nu på dag 12 och ingen stegring ännu, efter som ja fick dubbelkur denna gången så HOPPAS jag de blir ÄL och bebis.=) 
    Använder också CB:s. Den har visat hög sedan dag 12 men inte max.
  • FruZäll
    USB skrev 2011-07-11 09:55:59 följande:
    Använder också CB:s. Den har visat hög sedan dag 12 men inte max.
    trist.. min är oxå på hög men ej max=( aldrig haft max , med andra ord aldrig ÄL så vore jätte kul om de kunde bli max denna gången=)

Äter du enkel kur denna gången? 
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)