• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • JhjärtaK
    mörlin skrev 2011-06-20 09:18:41 följande:
    igad är sista dagen på dubbel pergokur.. hoppas så innerligt att ett litet ägg växer till sig nu.. har dock haft lite känningar denna gången som jag inte hade med enkel.. småhugg i magen å så, nästan som lätt mensverk fast det går över väldigt fort. någon som käner igen sig?? kan det vara teccken på att äl är på g?
    Hoppas hoppas att det blir ett ägg som växer till sig och släpper! Har tyvärr ingen erfarenhet av vare sig dubbelkur eller småhugg men det låter ju lovande Skall du till gyn för VUL? Jag är på dag 13 idag så förhoppningsvis får jag positivt ÄL-test denna vecka men allt innan dag 20 ser jag som riktigt positivt. Har du fått positiva ÄL test under tidigare cykler (även utan pergo?)?
  • mörlin
    JhjärtaK skrev 2011-06-20 13:36:24 följande:
    Hoppas hoppas att det blir ett ägg som växer till sig och släpper! Har tyvärr ingen erfarenhet av vare sig dubbelkur eller småhugg men det låter ju lovande Skall du till gyn för VUL? Jag är på dag 13 idag så förhoppningsvis får jag positivt ÄL-test denna vecka men allt innan dag 20 ser jag som riktigt positivt. Har du fått positiva ÄL test under tidigare cykler (även utan pergo?)?
    ja, ajg ska på vul på torsdag så hoppas vi kan baka bebis i midsommar

jag har pco och nästan ingen äl självmant alls.. kanske 2-4 ggr per år och det är dom gångerna jag oxå haft mens självmant.. provade med äl-stickor nästan varje dag i 2 månaderinnan jag sökte hjälp och fick konstaterad pco. Så jag har även fått äta primolut-nor för att få mes.. tyvärr syntes det igen aktivitet på äggstockarna med enkelkur, bara att slemhinan var något tjockare så hoppas verklige att dom ser nåt på torsdag!!

Hoppas verkligen du får ÄL innan dag 20. HAr du oxå pco eller varför äter du pergo? Vilken kur är du på?? Hållerå tummarna!!=)
  • JhjärtaK
    mörlin skrev 2011-06-20 14:21:42 följande:
    ja, ajg ska på vul på torsdag så hoppas vi kan baka bebis i midsommar

jag har pco och nästan ingen äl självmant alls.. kanske 2-4 ggr per år och det är dom gångerna jag oxå haft mens självmant.. provade med äl-stickor nästan varje dag i 2 månaderinnan jag sökte hjälp och fick konstaterad pco. Så jag har även fått äta primolut-nor för att få mes.. tyvärr syntes det igen aktivitet på äggstockarna med enkelkur, bara att slemhinan var något tjockare så hoppas verklige att dom ser nåt på torsdag!!

Hoppas verkligen du får ÄL innan dag 20. HAr du oxå pco eller varför äter du pergo? Vilken kur är du på?? Hållerå tummarna!!=)
    Tack för tummarna, de uppskattas! Håller mina för oss båda

Jag har inget som tyder på PCO (varken VUL eller blodprover) men däremot verkar min kropp vara lite seg på att komma igång efter p-piller så min gyn tyckte att jag skulle testa med pergo för att se om min ÄL kommer tidigare (har de senaste två cykerna kommit på dag 23 respektive dag 27). Detta var min första pergo-kur och det passade bra att börja nu för annars, med 35-39 dagars cykel, hade min mens kommit precis mitt i en semesterresa nästa gång och att börja äta pergo utomlands (även om jag inte gjort något VUL efter pergokuren) hade inte kännts bra. Så även om det inte tar sig denna gången med pergo så kommer förhoppningsvis min mens tidigare och inte mitt i utlandsresan
  • ettplustack

Mensen kom i dag så jag börjar en ny kur på fredag om apoteket har tabletterna så här innan midsommarafton :)

• JhjärtaK

Ni som har fått ÄL av pergo, vilken dag har ni fått stegring på ÄL-testen? Har ni fått ÄL-flytningar några dagar innan ni fått utslag? Några andra symptom innan LH-stegringen? Börjar misströsta att pergo kommer att fungera för mig, är på dag 14 idag och ännu ingen stegring på ÄL-testerna

• FruZäll

Ingen mens ännu, bara gått över 1 dag, men min mens är jämt punktlig. nu springer man på toa hela tiden för att kolla....

Håll nu tummarna;) 

• Mumman
    JhjärtaK skrev 2011-06-21 09:40:02 följande:
    Ni som har fått ÄL av pergo, vilken dag har ni fått stegring på ÄL-testen? Har ni fått ÄL-flytningar några dagar innan ni fått utslag? Några andra symptom innan LH-stegringen? Börjar misströsta att pergo kommer att fungera för mig, är på dag 14 idag och ännu ingen stegring på ÄL-testerna
    Jag fick positivt äl test på dag 18. Lite flytningar några dagar innan. Äl brukar kunna bli något senare då man tar pergo, så än är det absolut inte för sent för dig! :)
  • JhjärtaK
    Mumman skrev 2011-06-21 10:23:43 följande:
    Jag fick positivt äl test på dag 18. Lite flytningar några dagar innan. Äl brukar kunna bli något senare då man tar pergo, så än är det absolut inte för sent för dig! :)
    Åh tack för hoppet! Det behövdes kände jag En vän fick precis barn och när man såg bilden på den lilla underbara flickan blev man ju inte så lite avis kan jag säga

Tänk vad underbart det hade varit om det tog sig den här gången och man kunde se två fina streck på gravtestet, åh vad jag längtar tills dess!

Håller tummarna FruZäll för att du har ett litet växande liv där inne! När skall du testa?
  • FruZäll
    JhjärtaK skrev 2011-06-21 11:28:41 följande:
    Åh tack för hoppet! Det behövdes kände jag En vän fick precis barn och när man såg bilden på den lilla underbara flickan blev man ju inte så lite avis kan jag säga

Tänk vad underbart det hade varit om det tog sig den här gången och man kunde se två fina streck på gravtestet, åh vad jag längtar tills dess!

Håller tummarna FruZäll för att du har ett litet växande liv där inne! När skall du testa?
    vet inte. vågar ju inte, funderar på att gå och köpa ett test , men oftast när jag gjort de innan så kommer mensen när ja kommit hem med testet..=(
    så väntar nog till helgen iallafall=) 
  • MadeleineK1501

Hej.
    Hur gör ni med alkohol när ni äter pergo? Jag tog min sista tablett idag och funderar på att dricka på midsommar har inte ägglossning förens slutet av veckan efter midsommar? Kan alkoholen förstöra pergons funktion lixom?

Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)