• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • ettplustack
    JhjärtaK skrev 2011-07-01 18:27:27 följande:
    Är det någon som vet om någon i denna tråden har lyckats att plussa med hjälp av pergo?

Eller vet ni hur statistiken ser ut rent allmänt? Dvs, hur "framgångsrikt" är det att äta Pergo?

Ja det hade varit intressant att veta :)

Jag har ingen aning alls. Nu väntar jag ju på äl som borde vara runt tisdag. . . Men varje dag eller varannan och i så fall om man kör varannan dag ska man se till så att en utav sexdagarna är på äl dagen eller har det ingen betydelse ?

• Mumman
    Är det någon som vet om någon i denna tråden har lyckats att plussa med hjälp av pergo?

Eller vet ni hur statistiken ser ut rent allmänt? Dvs, hur "framgångsrikt" är det att äta Pergo?
    JAG :) Utan pergon skulle det aldrig ha fungerat.
  • JhjärtaK
    ettplustack skrev 2011-07-01 21:37:43 följande:

Ja det hade varit intressant att veta :)

Jag har ingen aning alls. Nu väntar jag ju på äl som borde vara runt tisdag. . . Men varje dag eller varannan och i så fall om man kör varannan dag ska man se till så att en utav sexdagarna är på äl dagen eller har det ingen betydelse ?

har ni sex varannan dag så tror jag inte att det spelar någon större roll om en av gångerna blir på ÄL dagen eller dagen innan. Ibland kan det ju till och med vara bättre om det är dagen innan eftersom spermierna kan behöva upp till ett dygn på sig för att "hitta" ägget.
  • JhjärtaK
    Mumman skrev 2011-07-01 22:26:07 följande:
    JAG :) Utan pergon skulle det aldrig ha fungerat.
    Härligt att höra Mumman! Du skänker hopp till oss andra
  • ettplustack
    JhjärtaK skrev 2011-07-03 16:41:53 följande:
    har ni sex varannan dag så tror jag inte att det spelar någon större roll om en av gångerna blir på ÄL dagen eller dagen innan. Ibland kan det ju till och med vara bättre om det är dagen innan eftersom spermierna kan behöva upp till ett dygn på sig för att "hitta" ägget.
    Det har varit lite "geggigt" när jag torkat mig på toa så jag vet inte om äl är p väg. Ungefär på tisdag borde jag ha äl. Just nu har vi faktiskt haft sex varje dag. Vi älskar ju sex njuter av det och hatar att planera :)
  • KajsaKavat82

jag på första försöket men denna gång är jag ine på min tredje kur

har 5 fler kilon kring midjan denna gång vilket kan ev försvåra saker och ting
  • JhjärtaK

Är det någon av er som haft erfarenhet av nidblödning?

Upptäckte igår kväll (sju dagar efter ÄL) en liten ljust ljusrosa flytning och nu på morgonen en liten ljusbrun flytning. Sedan dess ingenting. Jag är orolig för att det inte är en nidblödning utan att min kropp har flippat totalt och att jag har fått spottings sex dagar innan mensen skall komma igång. Har tidigare haft det ett dygn innan mensen kommit igång men inte mer.

Vad tror ni? Är så orolig...

Hur snart efter att ägget har fäst kan man testa? Någon som vet hur snabbt hcg-halterna stiger? (de flesta grav-test kan ju märka 25 någonting, kommer inte på enheten). Vet att de fördubblas generellt varannan dag men det säger ju ingenting hur hög hcg-halten är en dag efter att ägget fäster, två dagar efter osv osv.

• FruZäll

Jahopp då är man på sin andra kur med pergtime, 2tabletter/dag,

Någon som har en Clearblue monitor? 

• MadeleineK1501
    FruZäll skrev 2011-07-04 19:14:30 följande:
    Jahopp då är man på sin andra kur med pergtime, 2tabletter/dag,

Någon som har en Clearblue monitor?
    NOPP MEN HAR TESTSTICKOR TILL EN! ;)
  • FruZäll
    MadeleineK1501 skrev 2011-07-04 19:59:35 följande:
    NOPP MEN HAR TESTSTICKOR TILL EN! ;)
    ja jag har en nämnligen men undra en grej men får ta de med syster=)
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)