• Laura88

Pergotime - börjar i april :)

Hej på er!

Jag började med min Provera kur idag, så i 10 dagar ska jag ta 2 tabletter dagligen. Sen invänta mens (blödning) och på 5:e dagen börja Pergotime kur.
    Är det några fler som börjar med Pergo i april som vill följas åt???

Jag har PCO, har försökt att skaffa barn på egen hand i 5 års tid. Det är min första Pergokur.

• Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)
  • ettplustack
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-21 19:52:06 följande:
    Hej.
    Hur gör ni med alkohol när ni äter pergo? Jag tog min sista tablett idag och funderar på att dricka på midsommar har inte ägglossning förens slutet av veckan efter midsommar? Kan alkoholen förstöra pergons funktion lixom?
    Det står ju ingenting om det och på apoteket sa hon till mig att det inte var farligt men jag har kört helt eller ja nästan helt alkoholfritt sedan jag började med pergotime. Vill absolut inte försämra mina chanser men det är nog ingen fara :)
  • MadeleineK1501

babystat: nä jag har bara drickit en gång sen okt 2010 så är lite tveksam men efter som de är ca en vecka kvar till ägglossning så borde ju kroppen stabilisera sig ftån alkoholen? :)hmm får helt enkel se hur jag gör kanske?! men finns ju dom som dricker daglugen och lyckas. Hmmm?! svååårt!

• Mumman
    JhjärtaK skrev 2011-06-21 11:28:41 följande:
    Åh tack för hoppet! Det behövdes kände jag En vän fick precis barn och när man såg bilden på den lilla underbara flickan blev man ju inte så lite avis kan jag säga

Tänk vad underbart det hade varit om det tog sig den här gången och man kunde se två fina streck på gravtestet, åh vad jag längtar tills dess!

Håller tummarna FruZäll för att du har ett litet växande liv där inne! När skall du testa?

jo, man blir verkligen avis på alla andra som får sina bäbisar. det går inte att förneka :) men nångång är det vår tur också, så är det bara! :)

• lojzans

Har varit öm i magen ett par dagar. Är på dag 18 och fick positivt ÄL test, känns ju fantastiskt bara det! Blir en mysig midsommar:)

• JhjärtaK
    MadeleineK1501 skrev 2011-06-21 19:52:06 följande:
    Hej.
    Hur gör ni med alkohol när ni äter pergo? Jag tog min sista tablett idag och funderar på att dricka på midsommar har inte ägglossning förens slutet av veckan efter midsommar? Kan alkoholen förstöra pergons funktion lixom?
    Jag frågade specifikt om alkohol kunde "hämma" effekten av pergo någonting men fick svaret att så inte var fallet så du kan nog ta några glas vin om du vill. Jag kommer definitivt inte att råsupa men å andra sidan känner jag att jag "måste" dricka åtminstone ett glas vin annars kommer vännerna att börja tro att jag är gravid på en gång vilket inte är kul när man inte är det
  • JhjärtaK
    lojzans skrev 2011-06-22 08:40:56 följande:
    Har varit öm i magen ett par dagar. Är på dag 18 och fick positivt ÄL test, känns ju fantastiskt bara det! Blir en mysig midsommar:)
    Härligt med ÄL!! Whi! Jag har haft lite småmolande värk sedan igår så då hoppas jag att det är samma som för dig, dvs att ÄL är på gång. Är på dag 15 idag men testet imorse var löjligt negativt
  • MadeleineK1501
    JhjärtaK skrev 2011-06-22 16:14:03 följande:
    Jag frågade specifikt om alkohol kunde "hämma" effekten av pergo någonting men fick svaret att så inte var fallet så du kan nog ta några glas vin om du vill. Jag kommer definitivt inte att råsupa men å andra sidan känner jag att jag "måste" dricka åtminstone ett glas vin annars kommer vännerna att börja tro att jag är gravid på en gång vilket inte är kul när man inte är det
    Okej, va bra då. Nä jag vill inte heller någon ska veta och skyllt på så mycke olika nu så nu vet aj ej va jag ska skylla på mer ;D
  • FruZäll

Jaha.. då ringde dom från IVF idag.. Provsvaren visade på ingen ÄL=(
    Så min läkare ska kolla på de och så trodde barnmorskan att de skulle höja dosen till denna månaden, så nu vill jag bara att mensen ska komma igång 

• JhjärtaK
    FruZäll skrev 2011-06-22 20:22:54 följande:
    Jaha.. då ringde dom från IVF idag.. Provsvaren visade på ingen ÄL=(
    Så min läkare ska kolla på de och så trodde barnmorskan att de skulle höja dosen till denna månaden, så nu vill jag bara att mensen ska komma igång 
    Vad tog de för prover för att se om du haft ÄL? Jag försökte få tid för ett blodprov sju dagar efter stegring på mina ÄL-test men min gyn sa att det inte gick att säga riktigt om man haft ÄL, eller om ägget varit av bra kvalitet men detta verkar ju inte vara riktigt sant eftersom så många här har tagit prov för att se om ÄL har skett.
  • KajsaKavat82
    JhjärtaK skrev 2011-06-21 09:40:02 följande:
    Ni som har fått ÄL av pergo, vilken dag har ni fått stegring på ÄL-testen? Har ni fått ÄL-flytningar några dagar innan ni fått utslag? Några andra symptom innan LH-stegringen? Börjar misströsta att pergo kommer att fungera för mig, är på dag 14 idag och ännu ingen stegring på ÄL-testerna
    alltid fått stegring mellan dag 18-21. blir ofta så med pergo.. lite fördröjd inte ovanligt.. har denna måpnad stark äl och dessutom stegring på stickorna. köpte många denna gång så jag inte behövde käna mig begränsad av 7 då det är för lite för någon med PCO i min mening.
Svar på tråden Pergotime - börjar i april :)