• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busungarnas mamma
    Sjejn skrev 2011-05-03 09:56:25 följande:
    Jag är hemma den här veckan för att vila efter sjukhusbesöket förresten, och än så länge går det åt rätt håll med blödningarna. Jag får små buffar ibland, det är skönt. Jag går förresten in i v.15 idag, blev flyttad några gratisdagar på KUB-ulet.
    Var det moderkakan blödningen berodde på?
    Jag har ju också haft blödningar (2 st) och har nu varit hemma sedan den 18 april.
    Jag är sjukskriven till den 10 maj för att vila.
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingar 11 oktober
  • sofflan82

Är hemma med dunder förkylning idag och igår, får se hur jag gör imorgon.. Känns skönt att kunna vila ordentlig. Så nu är det dags för sängen igen tror jag.

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 16/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • Busungarnas mamma
    sofflan82 skrev 2011-05-03 10:05:02 följande:
    Är hemma med dunder förkylning idag och igår, får se hur jag gör imorgon.. Känns skönt att kunna vila ordentlig. Så nu är det dags för sängen igen tror jag.
    Sov gott!
    Jag funderar på att göra detsamma
  • Sjejn

Busungarnas mamma: Ja, det är moderkakan. Blödningen låg vid kanten av den och var ungefär 14 mm men hade inte blivit större från lördag kväll till söndag kväll i alla fall. Jag ska bli undersökt igen på måndag, får se hur det ser ut då. Här du haft blödningarna från moderkakan också? Vet de var på moderkakan de kom ifrån? Jag är ju mest rädd att mer av den ska lossna...

• Busungarnas mamma
    Sjejn skrev 2011-05-03 10:15:31 följande:
    Busungarnas mamma: Ja, det är moderkakan. Blödningen låg vid kanten av den och var ungefär 14 mm men hade inte blivit större från lördag kväll till söndag kväll i alla fall. Jag ska bli undersökt igen på måndag, får se hur det ser ut då. Här du haft blödningarna från moderkakan också? Vet de var på moderkakan de kom ifrån? Jag är ju mest rädd att mer av den ska lossna...
    Mina blödningar kom inte från mooderkakan.
    Den första blödningen var troligtvis pga ett blodkärl som brustit och den andra blödningen satt brevid livmodertappen.

I mitt fall beror blödningarna på att allt växer så fort när ma väntar två och att jag tar blodförtunnande sprutor.
    Pga sprutorna blöder väldigt lätt.

Skönt att de har koll på dig i alla fall.
  • JohannaOMikael

På vårt VUL fick han inte med båda på samma bild. Men de var lika stora i alla fall !! Egentligen spelar det ingen roll om det är tvåäggs eller enäggs. Bara intressant att veta :)

• LillAnnie

våra darlings "humle och dumle" i vecka 9, vi vet inte könen än RUL 27 juni så vi har hittat ett fint projektnamn så länge :)

detta är definitivt tvåäggs sa läkaren, inte förvånad direkt, det är IVF o de satte in två ägg som var "halvbra" för de hade inget som var perfekt.. 
  • LillAnnie

Ser för övrigt lite ut som scream- masken med de svarta hålen till ögon :D HAHAHA...

• mumama
    LillAnnie skrev 2011-05-03 13:20:20 följande:
    Ser för övrigt lite ut som scream- masken med de svarta hålen till ögon :D HAHAHA...

du kanske har två små elakingar där innne :D

Svar på tråden tvillingar i höst?