• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Nidra

Hej alla! Jaha då är jag också inlagd efter flödeskollen i morse. Flödet var lite sämre och läkaren tyckte att nu har dom det bättre utanför magen än inuti. Snittet blir imorgon bitti istället för på måndag! Det känns faktiskt bra att det blir gjort så vi slipper oroa oss något mer. Men tror ni inte att vi glömde väskan hemma .Mannen är på väg hem för att hämta alla grejor. Så imorgon kommer det två grabbar till!!

• Frila2

Åh så spännande Nidra! Härligt att veta att ni inte behöver oroa er för flödet mer.
    Komiskt att ni inte fick med er väskan måste jag säga Lycka till imorgon!!!

Nu har jag också ansökt om att få gå med i gruppen på  FB

• maha
    Nidra skrev 2011-09-15 11:56:29 följande:
    Hej alla! Jaha då är jag också inlagd efter flödeskollen i morse. Flödet var lite sämre och läkaren tyckte att nu har dom det bättre utanför magen än inuti. Snittet blir imorgon bitti istället för på måndag! Det känns faktiskt bra att det blir gjort så vi slipper oroa oss något mer. Men tror ni inte att vi glömde väskan hemma .Mannen är på väg hem för att hämta alla grejor. Så imorgon kommer det två grabbar till!!
    Härligt!  Lycka till!

spattanjansson: Har köpt liggunderlag som ska skäras till, till botten på liggdelarna för skydd mot kylan underifrån, samma som tidningspapper!
  • Mem3

jaha har varit på tappkontroll och den va 28 mm så inte så stor förändring som för 3 veckor sen och hon va inte orolig så då ska jag inte vara det heller..men hon tyckte inte det såg ut som ett huvud när hon undersökte mig min bm hade ju sagt till mig att ettan va fixerad men nej det va den inte längre iaf...nu ligger båda på tvären, ettan ligger med huvudet till höger och tvåan med huvudet till vänster typ som en våning säng...

Fick tid om två veckor, då vi ska prata om förlossningen, ligger det som det gör nu blir det kejsarsnitt men det får vi se om två veckor...jag hade så många frågor i dag om när man föder i vmo och när man föder i jkpg, värnamo har ingen neonatal men det har jönköping så jag fick reda på att från vecka 35+2 så är det i värnamo och över under det så är det jönköping som gäller, det har en regel i värnmao att barnen måste väga över 2200g för att få födas där..så det kändes bra att få reda på det...

Angående bädda i vagnen så tänker jag oxå lägga tidningspappaer och sedan ha täcke och kudde.. Overall givetvis...mina liggdelar är typ som en åkpåse med styv madrass...Så det blir nog bra fundera på att köpa fårskin sen när det ha kommit i ullared där jag vet att det finns såna till barn...

Nu ska jag duka fram middag till mig och sambon som kommer hem på middag...

• gellabella
    Åh, tänk att ni har sååå nära nu!!! Stort lycka till! Det där med väskan är ju vinsvårt. Funderar varenda gång jag ska in på koll om jag borde ta med den eller inte. man vet ju aldrig vad som händer liksom... Men då har vi å andra sidan så nära så det tar max en halvtimme tur o retur, så det är ju inte hela världen om man får åka efter den en sväng. Blir lite pirrig själv när jag läser om andra som får och ska få nu!! Så fantastiskt!
  • Sjejn
    Oj, nu ryser jag i hela kroppen! Håller tummarna stenhårt för att allt går smidigt och bra imorgon. Hjärta
  • Ladycocos

Åhh Nidra, tänker massvis på er!!
    Jag är så avis på alla som får träffa sina sötisar!!

För att hålla tankarna i styr så har jag bestämt mig för att bränna all återstående energi och min sista tid "i frihet" på en massa skoj saker!!
    I morgon åker jag till Stockholm för en tjejkväll med bästa väninnan. Drinkar i nån trevlig bar (jaja, även alkoholfritt kan vara gott) och middag på krogen.. Har lånat min mors lägenhet så att jag kan vara ute och sudda tills jag däckar (vilket lär bli tidigt..)
    Sen är det aktiviteter med vänner hela helgen, och nästa vecka ska jag och sonen åter till Stockholm för att träffa en härlig väninna och hennes barn

• Mammato2
    Bellas7 skrev 2011-09-15 11:02:38 följande:
    Jag ska uppdatera lite från Busan. Hon blev inlagd i går då hennes tapp minskat från 2,9 till 2,1-2 på ett dygn. Hon är i vecka 25+ 2 idag. Hon har fått kortison i två omgångar och har fått bricanylspruta för att sammandragningarna ska minska. Nu får alla hjälpa till att hålla tummarna att det lugnar sig och hon får många långa tråkiga veckor på sjukhuset med bäbisarna i magen.

Ja självklart så hållas tummarna att hon får ha kvar bebisarna så länge som möjligt i magen. Hjärta
  • Mammato2

Vad kul och spännande {#emotions_dlg.flower}. Ja den där väskan är ju inte att veta när man ska ta med den om man bara är inne på kontroll.
Svar på tråden tvillingar i höst?