• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • spattanjansson
    Nidra skrev 2011-09-15 11:56:29 följande:
    Hej alla! Jaha då är jag också inlagd efter flödeskollen i morse. Flödet var lite sämre och läkaren tyckte att nu har dom det bättre utanför magen än inuti. Snittet blir imorgon bitti istället för på måndag! Det känns faktiskt bra att det blir gjort så vi slipper oroa oss något mer. Men tror ni inte att vi glömde väskan hemma .Mannen är på väg hem för att hämta alla grejor. Så imorgon kommer det två grabbar till!!

Ohhh så spännande. Lycka till imorgon. kommer gå finfint

maha: aaah, liggunderlag...det var ju oxå en smart lösning :)

Ladycocos: oj gud, imoponerad över att du orkar åka iväg OCH gå ut på stan! Jag blir trött bara jag läser...en tur till Maxi för lite inhandling tycker jag tar på krafterna tillräckligt :)  Hoppas du får kul...och trötta inte ut dig för mycket :)

• snuttisen3
    Nidra skrev 2011-09-15 11:56:29 följande:
    Hej alla! Jaha då är jag också inlagd efter flödeskollen i morse. Flödet var lite sämre och läkaren tyckte att nu har dom det bättre utanför magen än inuti. Snittet blir imorgon bitti istället för på måndag! Det känns faktiskt bra att det blir gjort så vi slipper oroa oss något mer. Men tror ni inte att vi glömde väskan hemma .Mannen är på väg hem för att hämta alla grejor. Så imorgon kommer det två grabbar till!!

Håller tummarna och vad roligt att du får se dina små redan imorgon.
    snuttisen1 v.31+2
  • Ladycocos
    spattanjansson skrev 2011-09-15 14:00:12 följande:

Ladycocos: oj gud, imoponerad över att du orkar åka iväg OCH gå ut på stan! Jag blir trött bara jag läser...en tur till Maxi för lite inhandling tycker jag tar på krafterna tillräckligt :)  Hoppas du får kul...och trötta inte ut dig för mycket :

Först satt jag och klurade över vilken krog vi skulle välja för middagen, för den behöver ligga nära tunnelbana/pendeltåg.. Sen slog det mig!! Just ja, jag dricker ju inte så jag kan ju ta bilen in till city 

Och Maxi är jobbigt!!! När jag kom därifrån i måndags förklarade jag för maken att det var sista gången på länge jag storhandlade!!
  • Lyckan12

Nidra : lycka till, va skönt att slippa oron längre ochva gott att få krama erasmå killar snart.

• mumama

Nidra: hoppas allt går bra!!

Och så håller jag allt jag kan för att det ska bli många långa tråkiga veckor på BB =P

• Mem3

Nidra: vad spännande...roligt att ni snart få se era små...

• snuttisen3

Busan har skrivit ett inlägg på FB i vår tvillinggrupp.

snuttisen1 v.31+2
  • spattanjansson

Kollar lite på fleecefiltar...och man behöver väl inte köpa "barn" filtar....gillar dessa neutrala från lagerhaus :)

http://www.lagerhaus.se/sok#plad-fleece-i-skogen-p1402
    http://www.lagerhaus.se/sok#plad-fleece-triangel-p1404

Gud va det finns grejer att handla...och jag inser att jag har en hel del som jag behöver köpa, alltså egentligen inga supermåste grejer..men typ "jag vill ha" grejer

Och där där jäkla väskan vi pratar om titt som tätt (BB) den har jag inte börjat packa ännu heller...suck och pust

Ladycocos skrev 2011-09-15 15:02:50 följande:
    Först satt jag och klurade över vilken krog vi skulle välja för middagen, för den behöver ligga nära tunnelbana/pendeltåg.. Sen slog det mig!! Just ja, jag dricker ju inte så jag kan ju ta bilen in till city 

Och Maxi är jobbigt!!! När jag kom därifrån i måndags förklarade jag för maken att det var sista gången på länge jag storhandlade!!
    Bra det där men att man alltid kan köra bil :) Inte för att jag gillar att köra bil i stockholm city men hellre det än att ta tunnelbana! Gud va gott och gå på restaurang....fast min aprit är lite sådär just nu...men det låter ändå mysigt :)

Ja alltså storhandla gör jag inte själv längre. Min man är typ nästan aldrig med och handlar..men nu får han vackert följa med och bära kassarna. Lite småhandel som det var idag fixar man...
    hmmm ihhehållet i påsen idag var verkligen inte bra
    1 stor påse riven gratängost
    2 creme fraiche
    4 små choklad
    1 påse potatischips
    1 pepsi
    1 mellanmjölk

Inte många dietister som skulle bli imponerade av den kassen :)

• knyttenasmamma

nu har jag oxå anmält mig till FB-gruppen. Lisa B. heter jag.

så spännande Nidra att få möta era pojkar imorgon!

Poopcorn:    Grattis till den långa tappen! det kommer att gå bra det där ska du se!!!!

har också kollat min tapp idag. Den hade växt med 3mm från 6mm till 9 mm den här veckan. (å andra sidan menar de att det lika gärna kan vara mätfel/ olika sätt att mäta på), så man bör väl tolka det som i stort sett status quo- oförändrat sen sist.

sen har de meddelat att om jag sätter igång med riktiga värkar nu, så kommer dom inte att stoppa mig från att föda nu när jag passerat v.28 (28+3 idag) och därmed finns liksom kanske ingen poäng med fortsatt tappmätning...??? (om jag förstod rätt) bättre då att bara mäta när symptomen förvärras för att se om tappen känns annorlunda och jag öppnats.

så det som iaf är bra är att läget inte är försämrat sen förra veckans mätning, trots att sammandragningarna känns tydligare, mer definierat och oftare ackompanjeras av molvärk i rygg och under magen. men det är iaf inte värre än sist.

bästa nyheten är att jag på lördag har dagpermission och får åka hem över dagen! alltså hem till vår lägenhet!!!!!! det ska bli underbart! och om permissionen går bra och söndan går bra (dvs inga ökade sammandragningar å smärtor, utan på ungefär samma nivå som nu) så blir jag hemskriven på måndag (29+0!!!!) så nu ska jag hålla tummarna!

tycker det kan räcka med 4 veckor på sjukhus (vilket det blir imorgon...)              

• Mem3
    knyttenasmamma skrev 2011-09-15 17:34:26 följande:
    Poopcorn:    Grattis till den långa tappen! det kommer att gå bra det där ska du se!!!!

Tack Glad! Ja det hoppas jag på att det kommer...

Hoppas att dina små få stanna i magen ett tag till....

Spattanjansson: Ja den kassen lät god..jag vill oxå ha massa godis nu igen och mina isbitar haha
Svar på tråden tvillingar i höst?