• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Bellas7

Knyttesmamma vad skönt att du inte öppnat dig mer. Hur mycket var du öppen när du blev inlagd?

Jag oroar mig hela tiden för mina sammandragningar och har ca 2 timmen fast jag äter brikanyl. Men tappen var ju 3,7 i går så hoppas det inte är någon fara. Ska kolla igen på måndag men oroar mig i bitar usch

• xarizaw
    knyttenasmamma skrev 2011-09-15 17:34:26 följande:
    nu har jag oxå anmält mig till FB-gruppen. Lisa B. heter jag.

så spännande Nidra att få möta era pojkar imorgon!

Poopcorn:    Grattis till den långa tappen! det kommer att gå bra det där ska du se!!!!

har också kollat min tapp idag. Den hade växt med 3mm från 6mm till 9 mm den här veckan. (å andra sidan menar de att det lika gärna kan vara mätfel/ olika sätt att mäta på), så man bör väl tolka det som i stort sett status quo- oförändrat sen sist.

sen har de meddelat att om jag sätter igång med riktiga värkar nu, så kommer dom inte att stoppa mig från att föda nu när jag passerat v.28 (28+3 idag) och därmed finns liksom kanske ingen poäng med fortsatt tappmätning...??? (om jag förstod rätt) bättre då att bara mäta när symptomen förvärras för att se om tappen känns annorlunda och jag öppnats.

så det som iaf är bra är att läget inte är försämrat sen förra veckans mätning, trots att sammandragningarna känns tydligare, mer definierat och oftare ackompanjeras av molvärk i rygg och under magen. men det är iaf inte värre än sist.

bästa nyheten är att jag på lördag har dagpermission och får åka hem över dagen! alltså hem till vår lägenhet!!!!!! det ska bli underbart! och om permissionen går bra och söndan går bra (dvs inga ökade sammandragningar å smärtor, utan på ungefär samma nivå som nu) så blir jag hemskriven på måndag (29+0!!!!) så nu ska jag hålla tummarna!

tycker det kan räcka med 4 veckor på sjukhus (vilket det blir imorgon...)              
    Så skönt för dig m permis, hoppas att du får komma hem på måndag:)
  • xarizaw

Nidra: Lycka till i morgon! Hoppas allt går bra :) Tänk att snart, supersnart får du träffa dina underverk Hjärta

• Ladycocos
    Bellas7 skrev 2011-09-15 19:09:45 följande:
    Knyttesmamma vad skönt att du inte öppnat dig mer. Hur mycket var du öppen när du blev inlagd?

Jag oroar mig hela tiden för mina sammandragningar och har ca 2 timmen fast jag äter brikanyl. Men tappen var ju 3,7 i går så hoppas det inte är någon fara. Ska kolla igen på måndag men oroar mig i bitar usch
    Är det någon som vet hur snabbt en så pass lång tapp kan försvinna?
    Dvs kan man på tex ett dygn gå från tex 4 cm fast och inte öppnad till utplånad tapp och har börjat öppna sig....
  • silverbebis

Nu har jag också ansökt om att få joina gruppen på fb

Jag har varit hos tandläkaren hela dagen idag; fick något som de kallar graviditets granylom som de ville ta bort så jag har fått prova på att bedövas och ligga under gröna skynken idag...urk är ingen fan av tandläkare men de var verkligen trevliga på käkkirurgen ....

• mumama

spattanjansson: på tal om filtar. Det finns ju URGOA filtar på chilli för 200 spänn. Ena sidan är typ ull o den andra är nån supermjukt tyg. Varma som satan e de med! SÅNA ska jag köpa till bebisarna! Tack för tipset :D

• Ladycocos
    mumama skrev 2011-09-15 20:01:03 följande:
    spattanjansson: på tal om filtar. Det finns ju URGOA filtar på chilli för 200 spänn. Ena sidan är typ ull o den andra är nån supermjukt tyg. Varma som satan e de med! SÅNA ska jag köpa till bebisarna! Tack för tipset :D
    Är det dessa du menar?
    http://chillistore.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_showi.htm&p=H&$22301=DCR-021-1/SMT01

Jag köpte sådana "ull-fleece" på Ullared. Helt underbart mjuka och goa!! Har sett liknande i rätt många olika butiker
  • Sjejn

Jag kör budgetvarianten - fleeceplädar från IKEA som jag klippt i bitar. De behöver ett par tvättar för att bli gosiga men sedan funkar de jättebra. Jag har klippt dem i 65x85 cm stora filtar, så nu har jag tolv småfiltar för den enorma summan av 88 kr. *s* Sex små tunna bomullsfiltar därifrån också (ung. samma storlek som de andra), blev också mysiga efter tvätt och tumling. Jag tycker den storleken är jättebra att till exempel lägga över småttisar i babyskydd till exempel...  

Orsaken till antalet och den lilla storleken är att jag är luttrad efter tre kräkbarn, och får jag nu två sådana till på samma gång så lär det behövas lättvättade grejer i stora mängder helt enkelt.Flört

Svar på tråden tvillingar i höst?