• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Sjejn
    Linda28 skrev 2011-09-16 00:16:19 följande:
    Hej hej tjejer :)

Jag har fått mina små trillingar nu..

v32+2 kom Alva 1800g Lava 1615g och Love 1985g ut i världen och är i dag 2v gamla

De mår hur bra som helst Alva har solat en dag och Love hade cpap som hjälpte till med trycket i lungorna i
    tre dagar. Nu bor vi allihopa på mölndal och tränar på att amma och växer på oss så att vi kan få åka hem :)

Allt har gått helt fantastiskt  bra det är bara jag som väntar på att mina händer ska bli bra efter karpaltunnel operationen och att mina fogar ska limma ihop sig igen :)
    Supergrattis! Så skönt att höra att allt gått bra för er, vilken grej.Hjärta
  • Mammato2

v32+2 kom Alva 1800g Lava 1615g och Love 1985g ut i världen och är i dag 2v gamla

De mår hur bra som helst Alva har solat en dag och Love hade cpap som hjälpte till med trycket i lungorna i
    tre dagar. Nu bor vi allihopa på mölndal och tränar på att amma och växer på oss så att vi kan få åka hem :)

Allt har gått helt fantastiskt  bra det är bara jag som väntar på att mina händer ska bli bra efter karpaltunnel operationen och att mina fogar ska limma ihop sig igen :)
    Grattis!! Vad skönt att allt gått bra och vilka bra vikter. {#emotions_dlg.flower}
  • Ladycocos

Grattis Linda28!! Härligt att de mår så bra!!

Ang amning och pumpning så har jag följande erfarenhet. Det skiljer sig ENORMT mellan olika pumpar hur de funkar på var och en!!
    Jag själv fick ut mängder med en Avent handpump, den har en stor mjuk platta som ligger mot bröstet och liksom masserar fram mjölken. Med den fungerade det att jag pumpade upp lite tryck och sen lät det flöda, jag behövde inte pumpa konstant...
    Med den elektriska jag fick prova på Neo när jag sålde mjölk fick jag inte ut en enda droppe!!!!!!!

GLÖM INTE ATT ÄTA!!!!! Jag åt som en skogshuggare den första tiden när sonen ammade som mest intensivt, och så fort jag slarvade med maten så märkte jag en enormt skillnad i mjölkproduktionen. Som tur var var jag nästan alltid enormt hungrig, och åt tom på nätterna när jag var upp och ammade

Sjejn, åhh vad jag minns maratonamningen du nämner! Sonen var precis sån! Kändes ett tag som om jag bodde i soffan med tuttarna in action

• Lyckan12

Snuttisen: det skalll skickas in till inläsningscentralen i östersund så snabbt som möjligt.

• Bellas7

En liten fråga till jag kollade tappen tis och ons och den låg båda dagarna oförändrad på 3.7. Igår kväll fick jag onda sammandragningar ca 2 i timmen, åt brikanyl men hjälpte inget i natt. Vaknat av mina sammandragningar hela natten. Ska man ringa in igen eller? Känns ju pinsamt :(
    V 24+4

• Frila2

GRATTIS igen min vän! Skulle faktiskt skickat ett sms till dig precis för att kolla läget Härligt att allt går så bra för er. Hoppas verkligen att din kropp också läker i den takten dina småttingar blir större och piggare. Tänk du har fått tre barn. Går nästan inte att förstå och jag lääängtar efter mina två nu.
  • Frila2
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-15 22:53:02 följande:
    Idag har vi hämtat hem vagnen.
    Vi var ute en halvtimma förut på en liten premiärtur, så fick Felix och Måns leka av sig lite på lekplatsen.

I morgon kommer neovård i hemmet till oss igen.
    De kommer varannan dag och väger, pratar om maten osv.
    Riktigt skönt att de kommer, för då kan man passa på att fråga olika saker om sådant man undrar.
    Vi blir antagligen helt utskrivna under nästa vecka.
    Ikväll har Alice dragit bort sin sond, frågan är om de sätter dit en ny eller inte.
    De äter i stort sett bara flaska nu och vi behöver nästan inte sondmata något.
    Sedan ligger de vid bröstet när de själva vill.

Jag börjar redan tröttna på att pumpa, men än tänker jag minsann inte sluta.
    Jag håller tummarna för att mjölken inte sinar för fort bara, jag har inte nog med mjölk så varannan flaska får de blandat med Pre Nan.
    Hur mycket borde jag få ut nu efter 15 dagar?
    Oftast blir det runt 60 ml men ibland 100 ml.
    Nu äter de 55/60 ml vid varje mål.

Måste säga att jag är väldigt nöjd med TryggHansas gravidförsäkring (den för 1050 kr)
    Jag ringde dem igår och på måndag får vi 4000 kr insatt på kontot.
    200 kr per barn och dygn på neo.

Hoppas ni andra mår så bra ni bara kan.
    Känner att jag missar en del...Det är verkligen svårt att få tiden att gå ihop emellanåt.

Nu förbereder sambon flaskorna till tjejerna, så bäst att jag slutar skriva.

Härligt att allt går så bra och att ni gillar hemsjukvården. De är verkligen fantastiska! 
    Det kan nog mycket väl bli så att de inte sätter en ny sond utan att de vill avvakta och se hur mycket Alice får i sig utan sondens hjälp. För Siri var det så att när hon började äta och kunde äta ungefär halva mål så ryckte hon ut sonden och plötsligt åt hon bättre från flaskan. Hon hade varit irriterad av sonden.

Angående pumpning så har du fått grymma råd från både Sjejn och Ladycocos och jag önskar så intensivt att jag fick så bra råd när jag var i din sits. Ju mer de kan amma/snutta desto bättre. När jag pumpade var Siri så lite att hon ännu inte fick lov att snutta ens och stressen på sjukhuset gjorde sitt till.
    Pumpa så länge som du orkar, amma så mycket som du fixar och som tjejerna fixar. Funkar det inte är det inte katastrof. Ersättningen idag är inte dålig på något sätt och den nya Pre NAN kunde man inte få tag i hemma tidigare men den är mildare för magen. Ha lite koll på magen på dem bara för ersättning gör att barn blir förstoppade. När de helammar är det ok att de bajsar hur ofta eller hur sällan som helst, får de endast ersättning så bör de bajsa varje dag för avföringen blir hårdare och de riskerar förstoppning mycket snabbare.
  • Frila2
    Bellas7 skrev 2011-09-16 07:26:43 följande:
    En liten fråga till jag kollade tappen tis och ons och den låg båda dagarna oförändrad på 3.7. Igår kväll fick jag onda sammandragningar ca 2 i timmen, åt brikanyl men hjälpte inget i natt. Vaknat av mina sammandragningar hela natten. Ska man ringa in igen eller? Känns ju pinsamt :(
    V 24+4
    Du väntar trillingar. Du ska ringa in varje gång det är något som du funderar på eller oroar dig för
  • Mem3

Frila2 jag håller med dig jag längtar hur mycket som helst nu, jag vet ju inte vad det är för kön på mina så bara det är ju extra spännande!!! Fast jag vill ändå att det stannar inne i magen ett tag till iaf!

Svar på tråden tvillingar i höst?