• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • gellabella
    Busungarnas mamma Vad härligt att det går så bra för er och ni snart blir utskrivna helt och hållet! Alltid roligt att höra om livet med tvillingar.
    Linda28 skrev 2011-09-16 00:16:19 följande:
    Hej hej tjejer :)

Jag har fått mina små trillingar nu..

v32+2 kom Alva 1800g Lava 1615g och Love 1985g ut i världen och är i dag 2v gamla

De mår hur bra som helst Alva har solat en dag och Love hade cpap som hjälpte till med trycket i lungorna i
    tre dagar. Nu bor vi allihopa på mölndal och tränar på att amma och växer på oss så att vi kan få åka hem :)

Allt har gått helt fantastiskt  bra det är bara jag som väntar på att mina händer ska bli bra efter karpaltunnel operationen och att mina fogar ska limma ihop sig igen :)
    Så fantastiskt roligt att läsa att allt gått så bra!! Hoppas det fortsätter åt samma håll och att händer och fogar skärper till sig...
  • gellabella
    leaeva Undrar hur du gått? Hoppas du ringt in så att de får kolla upp om det händer grejer...

mumamma Grattis till både renoveringsframgångar, extra förskoletimmar och en massa annat!!! Lovely!

gellah v. 37+0!! Förvånad Jag kanske kommer gå till snittdatum ändå...!?
  • Lyckan12

Mumama:va härligt att få komma hem, vi renoverar hemma oc det börjar bli lite panik dem kan ju komma när som helst nu. Busungarnas mamma: va skönt att allt går så bra härligt med vagntur Sjejn: tur att man får hjälp från sina föräldrar dem är guld

• xarizaw

Linda28: Grattis, grattis, grattis!!! Så underbart Hjärta Skönt å höra att ni mår bra :)

Sjejn: Låter roligt men som en intensiv dag/kväll :) Lycka till!!

Mumama: Så skönt! Låter som att du har en bra dag :) Grattis till allt! Å sååå skönt för dig å få komma hem :)

Leaeva: Får inte känna så!! Du väntar ju som sagt trillingar så självklart ska du ringa vid minsta oro eller konstighet. En gång för mkt e tusen gånger bättre än en för lite.

• xarizaw

Busungarnas mamma: Härligt att allt går bra :) Så skönt att det funkar så bra med hemvården!

• Mem3

33 fulla veckor avklarade hoppas på 3 till men jag ta en vecka i taget nu känns det som!

• xarizaw

Helt plötsligt hade jag typ inga sammandragningar alls på ca 2 dagar, igår va de tbx. Sammandragningarna gör fortfarande inte ont , hade dock molande värk i ryggen å typ under magen. Ibland kändes det som att ngn körde in en kniv i muffen. Å idag, inget, nada.... hoppas på eftermiddagen... Äter dock som en galning jämfört med annars hehe... OBS!! ALLA dietister e bannlysta i mitt hem idag. Skäms faktiskt nästan för vad jag har tryckt i mig, men gick bara intre å sluta! Tänker fortfarande på vad jag skulle kunna stoppa i mig härnäst hiihi....  Helt sinnessjukt! Det va ngn som åt de där digestiven m choklad eller ngt... Köpte ett paket idag m choklad o caramell.... Funkar fett m ett stoooort glas mjölk (fniss)

Har varit hos BM idag...
    Blodtryck 130/76
    HB: 135!!
    Vikt: +13,5
    Fina hjärtljud o ettans huvud e fixerat!!! :)
    Kisseprov: spår/+1
    SF-mått: Minns inte, MEGA ;) 

Fick den fina komplimangen: Tycker du ser så smal ut idag! (TACK!!!! Det va längesen ngn sa att jag ser smal ut hahaha) Hon tyckte dessutom att magen sjunkit :) Yes, yes, yes! Bebisar kom nu!!!! Gärna i helgen hehe... ( Kan ju få drömma iaf)          

Kan meddela att dagens integ bidrar med kass mage å huvudvärk.... Som man bäddar får man ligga ;) 

Xarizaw 36+1
Svar på tråden tvillingar i höst?