• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • spattanjansson

Hemkommen från BM. Gick bra idag igen...blodtrycket ligger kvar och ökar inte, skönt. Urinen visade en 1:a men det sa hon var bra. För 4:de gången på 1 vecka lyssnade jag på hjärtljuden :)  dom tickade fint i 135/140....Nu hoppas jag  bara behöva gå dit en gång i veckan och kolla blodtrycket...för det ligger ju stadigt. 

• Busungarnas mamma

Man får ersättning så länge man är inlagd på sjukhuset.
    Försäkringen gäller sjukhusvård inte hemvård. Det svaret fick i alla fall jag i förra veckan.

• snuttisen3

Har nu under helgen börjat svullna mycket om mina ben så det är väl dags för massa vatten i kroppen nu. På fredag är det dax för nytt TUL, ska bli spännande att se hur de små har växt till sig.

snuttisen1 v.31+6
  • silverbebis

Mumama: ja så är det ju de flesta förstår inte hur det kan vara , är ju egentligen ganska ovanligt att vänta tvillingar...
    Hoppas tabletterna har kickat in!

• maha
    Syllis skrev 2011-09-19 11:17:13 följande:
    Hej alla Goa mammor! Det sällan jag skriver nått men läser varje dag! Jag bruka svara er i mina tankar Nu har jag haft ryggont väldigt länge men har fått testa Tens-plattor som jag ville tipsa om.. Det får inte bort smärtan helt men hjälper mycket ändå..kolla med eran bm som fixar det! Grattis till alla ni som fått.. Åh kämpa på vi som väntar. We can do it! Nehe nu dolma fingrarna, kram
    Jag var hos sjukgymnasten i fredags och fick också testa tens(även låna med en hem under några dagar), tycker att det funkar bra, kan sova ca 2 timmar i sträck utan att få ont i höfterna och fogarna bak i ryggen, innan vaknade jag en gång i halvtimmen. Kan även vända mig lättare nu när jag inte har ont överallt! Det är så skönt!

Så jättebra tips Syllis!
  • Prezzo

Ahh, vad bra tips! Då ska jag fråga BM om TENS imorgon på mitt sista besök . Känner mig nästan fånig för jag har bara haft ont i ryggen  under sista veckan men eftersom det försvårar sömnen så mycket så blir man ju smått desperat .

Jag provade ju boka massagetid för ryggen imorse...Jo tjena, det gick ju bra. Verkligen jättemånga som är redo att massera en tvillinggravid med en vecka kvar till förlossning...Jag förstår att de inte vill sätta igång något men jag blev så ledsen för jag hade sett fram emot att få lite ompyssling. Haha, det hördes nog i telefon att jag hade gråten i halsen så massören blev nog lite förskräckt .      

• lolisa86

aj aj aj, vad jag har ont i hela magen och hela ryggen.!  Jag va spysjuk natten till söndag , vaknade av att det kändes som att hela magen vred sig och hade jätte ont, och är fortfarande öm i hela magen. Var jätte rädd att förlossningen startade eftersom det va precis så dotterns förlossning startade, genom en massa toalettbesök.

är bra less nu....och känns inge kul att cykla å hämta ungen på dagis längre, är alldeles för tungt men vad ska jag göra?

någon som vet om pappan har rätt att få ändra sina arbetstider för att underlätta för mig?

att lämna henne på dagis är ingen fara för då tar vi bussen och så går jag hem, och sen hämtar sambon vid kl 16. Men de här veckorna när han jobbar helt till 20 så måste jag hämta och det e knöligare att ta bussen hem pluss att jag inte har råd att betala den varje dag, kostar 30 kr för 2 busshållsplatser. Skulle önska att jag hade körkortet just nu.

grattis till alla er som fått era små underverk =)

alva 02.11.09
  • Ladycocos
    spattanjansson skrev 2011-09-19 10:11:12 följande:
    För mig har en ny arbetsvecka startat, antingen sista eller nästsista..Har inte fattat att jag inte sen ska jobba på lääääääänge. Känns jättekonstigt då jag jobbat oavbrutet sedan jag var 19 :) Min man är övertygad om att jag kommer få krupp här hemma, men när ska man få tid till det
    Innan sonen föddes var jag helt övertygad om att jag skulle tillbaka till jobbet efter ca 7 månader, och att vi därefter skulle dela resten av ledigheten...
    Så bidde det ICKE!!
    Jag älskade mitt jobb, och hade precis fått en ny spännande tjänst och förstod inte hur jag skulle kunna "bara vara hemma"
    Men här är jag, 2,5 år senare är jag fortfarande hemma med sonen, och planerar utan att tveka att vara hemma minst två år med tvillingarna!
  • mumama

Hej alla! Ringde in till sjukan o de tyckte att ja skulle åka in o kolla. Det visade sig att tappen är stan helt utplånad och jag har blodböandade flytningar så nu ligger jag på förlossningen igen.. har inte pratat med läkaren här uppe om hur vi aka göra, bricanyl eller se om de vill komma... V. 31+5 idag...

• Frila2
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-19 11:37:35 följande:
    Man får ersättning så länge man är inlagd på sjukhuset.
    Försäkringen gäller sjukhusvård inte hemvård. Det svaret fick i alla fall jag i förra veckan.
    Det stämmer inte. Inte om man har den försäkringen som kostar 1050 från TH. När man har hemsjukvård (iaf här i Göteborg) så är barnen hela tiden inskrivna på sjukhus och det är antalet vårddygn inskrivna på sjukhus som gäller. Tror inte personen som svarade visste. Jag vet flera som haft hemsjukvård för sina prematurer och fått ersättning för alla dagar när barnet varit inskrivet på sjukhus, oavsett om de haft hemsjukvård, varit på permission eller varit hemma.
    Vi fick betalt för de två dagarna Siri hade permission innan vi skrevs ut på riktigt efter att vi fått komma hem.
Svar på tråden tvillingar i höst?