• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • mumama
    silverbebis skrev 2011-09-19 10:22:35 följande:
    sjejn: vad skönt att de mätte tillslut och att du fick komma hem

Mumama: vad jag känner igen det där från min förra graviditet när man fått nog av alla förvärkar och hela paketet ...räcker ju med sammandragningarna man sitter här med...skickar kramar
    åh tack!
    hur mår du denna dag? 
  • Frila2
    Mammato2 skrev 2011-09-19 09:53:58 följande:
    Busungarnas mamma måste fråga du du hade grsvidförsäkring hos tryghansa va? Gäller ersättningen när man ham hemvård också eller bra när man är på sjukhuset, då man är ju inskriven på sjukhuset trots hemgång.
    Så länge man är inskriven på sjukhus så får man ersättning och man är inskriven även med hemsjukvård.
  • Sjejn
    mumama skrev 2011-09-19 10:18:16 följande:
    åååh va skönt att allt har gått så bra!! Lycka!Hjärta

Själv sitter jag här igen med mina jävla sammandragningar o värk i magen så jag blir alldeles tokig! Är sååå trött på att ha ont! VARFÖR ger de inte med sig???  Vaknade 4.30 av förvärkar,,, o inte verkar det som om jag får vila nåt nu heller =( 
    Är det konstigt om jag säger att jag inte vill längre...? 
    Inte det minsta konstigt! Det vore nästan konstigare om man inte kände så ibland... 
  • Sjejn
    Mammato2 skrev 2011-09-19 09:53:58 följande:
    Busungarnas mamma måste fråga du du hade grsvidförsäkring hos tryghansa va? Gäller ersättningen när man ham hemvård också eller bra när man är på sjukhuset, då man är ju inskriven på sjukhuset trots hemgång.
    Vilken bra fråga, det funderade jag också på.
  • silverbebis

mumama: Om man bortser från sammandragningar och förkylning så är det rätt ok - men sonen är sjuk och maken egenföretagare och blir bara en massa tjafs för att jag inte kan ta hand om sonen som jag gjort sen han föddes- under alla vab dagar och föräldraledigheten och så...Som tvillinggravid så har man ju liksom alla känselspröt utåt...tycker det är lite dags att inse att det kommer att bli annorlunda inte minst när tvillingarna kommer...ursäkta lång utläggning

• Sjejn

Tänkte på igår kväll när jag skulle bli undersökt igen på kvällen, då kom det en läkare plus en läkarstudent in (båda manliga, fast det hör egentligen inte hit) rullandes på en ul-maskin och sade att livmoderhalsen skulle mätas. Då lade jag mig bara på sängen där, det fanns ingen gynstol eller typ byglar för benen, och frågade "visst går det väl bra om jag bara drar ner byxorna?". Och det gjorde det såklart, på samma sätt gör jag varje tillväxtul varannan vecka när de också mäter livmoderhalsen och det känns verkligen som den mest avdramatiserade situationen i världen att ligga med byxorna och trosorna vid fotknölarna med någon som sticker in en ul-stav och rotar lite.*s*  Ja, jisses vad man vänjer sig vid...

Natten var ganska lugn i alla fall men livmodern är fortfarande riktigt öm och lättretad, nu väntar jag på att det ska bli dags för flödeskoll om ett par timmar.

• Prezzo
    mumama skrev 2011-09-19 10:18:16 följande:
    åååh va skönt att allt har gått så bra!! Lycka!Hjärta

Själv sitter jag här igen med mina jävla sammandragningar o värk i magen så jag blir alldeles tokig! Är sååå trött på att ha ont! VARFÖR ger de inte med sig???  Vaknade 4.30 av förvärkar,,, o inte verkar det som om jag får vila nåt nu heller =( 
    Är det konstigt om jag säger att jag inte vill längre...? 
    Be om att få Bricanyltabletter utskrivna är mitt bästa tips. Jag skulle bli tokig om jag inte hade bricanylen. Din mage verkar likadan som min, dvs lättretad och ond. Spelar ingen roll om man vilar eller håller på med varma bad och värmedynor, det är inte tillräckligt effektivt om magen är så pass lättretad.
    Frila2 skrev 2011-09-19 08:20:40 följande:
    Godmorgon
    Skönt att du fick sova. Själv har jag sovit uselt inatt igen men det beror i mitt fall på ryggont. Mina ryggmuskler är helt slut och jag har ont hela tiden. Sitta vid datorn = ont, sitta vid matbordet = ont, ligga i sängen = ont, stå upp = ont, gå lite långsamt = ont. Det enda som inte gör ont är när jag halvligger i soffan men en rätt hårt nackkudde rätt i svanken som stöd. Men där kan jag ju inte ligga hela dagarna.

Trodde på allvar att jag skulle vara så tacksam över att inte behöva få prematurer att jag skulle stå ut med allt men ärligt, jag vill inte mer nu. "Bara" drygt 2½ vecka kvar till UL och förhoppningsvis besked om när snittet blir av.

Förstår att jag inte är ensam om att må kass. På ett sätt väldigt tråkigt att så många andra här mår dåligt men samtidigt skönt för är det någonstans man får förståelse så är det här. Jag hade aldrig i mitt liv trott att en tvillinggraviditet skulle vara såhär mycket jobbigare än en "vanlig". Vilket gör att jag har stor respekt för er som väntar och har väntat trillingar.
    Var i ryggen har du ont? Har du något tips på vad som kan hjälpa? Jag har också fått väldigt ont i övre delen av ryggen. Jag håller på att boka tid för ryggmassage och hoppas att det hjälper lite.    

• mumama
    silverbebis skrev 2011-09-19 10:37:48 följande:
    mumama: Om man bortser från sammandragningar och förkylning så är det rätt ok - men sonen är sjuk och maken egenföretagare och blir bara en massa tjafs för att jag inte kan ta hand om sonen som jag gjort sen han föddes- under alla vab dagar och föräldraledigheten och så...Som tvillinggravid så har man ju liksom alla känselspröt utåt...tycker det är lite dags att inse att det kommer att bli annorlunda inte minst när tvillingarna kommer...ursäkta lång utläggning
    jag har märkt att folk i gemen inte riktigt förstår hur jävla tufft det kan vara att vara tvillinggravid... att de tinte bara är ett extra tyngd att bära utan att man mår allmänt bajs... 
    Fö så verkar folk tro att eftersom jag inte är superstor så är det väl som att bära en.... GAAAAH.

Fan mina förvärkar e såpass jobbiga att jag mår illa av dem... hoppas de två panocoden jag kastade i mig för 30 miin sen hjälper SNART... 
  • Syllis

Hej alla Goa mammor! Det sällan jag skriver nått men läser varje dag! Jag bruka svara er i mina tankar Nu har jag haft ryggont väldigt länge men har fått testa Tens-plattor som jag ville tipsa om.. Det får inte bort smärtan helt men hjälper mycket ändå..kolla med eran bm som fixar det! Grattis till alla ni som fått.. Åh kämpa på vi som väntar. We can do it! Nehe nu dolma fingrarna, kram

• snuttisen3
    sofflan82 skrev 2011-09-17 20:07:37 följande:

Hasigt och lustig så kom först pojken Alex(2730g) 16.55 och sedan flickan Ida(2580g) 16.56 igår pga akut havandeskapsförgiftning! Båda bebisarna mår ypperligt och klarar sig helt själva. Även jag mår bra trots lite dåliga provresultat.

Jag skriver mer när jag kan eftersom jag är beordrad sängläge.

Grattis till bebisarna.
    Hade du haft början till havandeskapsförgiftning innan eller kom det bara akut helt plötsligt?
    Hoppas dina provresultat blir bra fort. Ta hand om er nu.
    snuttisen1 v.31+6
Svar på tråden tvillingar i höst?