mumama skrev 2011-09-19 10:18:16 följande:
åååh va skönt att allt har gått så bra!! Lycka!
Själv sitter jag här igen med mina jävla sammandragningar o värk i magen så jag blir alldeles tokig! Är sååå trött på att ha ont! VARFÖR ger de inte med sig??? Vaknade 4.30 av förvärkar,,, o inte verkar det som om jag får vila nåt nu heller =(
Är det konstigt om jag säger att jag inte vill längre...?
Be om att få Bricanyltabletter utskrivna är mitt bästa tips. Jag skulle bli tokig om jag inte hade bricanylen. Din mage verkar likadan som min, dvs lättretad och ond. Spelar ingen roll om man vilar eller håller på med varma bad och värmedynor, det är inte tillräckligt effektivt om magen är så pass lättretad.
Frila2 skrev 2011-09-19 08:20:40 följande:
Godmorgon
Skönt att du fick sova. Själv har jag sovit uselt inatt igen men det beror i mitt fall på ryggont. Mina ryggmuskler är helt slut och jag har ont hela tiden. Sitta vid datorn = ont, sitta vid matbordet = ont, ligga i sängen = ont, stå upp = ont, gå lite långsamt = ont. Det enda som inte gör ont är när jag halvligger i soffan men en rätt hårt nackkudde rätt i svanken som stöd. Men där kan jag ju inte ligga hela dagarna.
Trodde på allvar att jag skulle vara så tacksam över att inte behöva få prematurer att jag skulle stå ut med allt men ärligt, jag vill inte mer nu. "Bara" drygt 2½ vecka kvar till UL och förhoppningsvis besked om när snittet blir av.
Förstår att jag inte är ensam om att må kass. På ett sätt väldigt tråkigt att så många andra här mår dåligt men samtidigt skönt för är det någonstans man får förståelse så är det här. Jag hade aldrig i mitt liv trott att en tvillinggraviditet skulle vara såhär mycket jobbigare än en "vanlig". Vilket gör att jag har stor respekt för er som väntar och har väntat trillingar.

Var i ryggen har du ont? Har du något tips på vad som kan hjälpa? Jag har också fått väldigt ont i övre delen av ryggen. Jag håller på att boka tid för ryggmassage och hoppas att det hjälper lite.