• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • xarizaw
    mumama skrev 2011-09-18 19:21:50 följande:
    finns på facebook. Be mannen att gilla med så får ni två

Tack :) Ska jag göra!
  • Frila2
    Sjejn skrev 2011-09-18 18:52:45 följande:
    Vi åkte in vid fyratiden till förlossningen, jag tyckte inte om att det börjat bli riktiga värkar av det. Ont bak i ryggen och molande... Jag är inte mycket klokare nu, ctg visade hyperlivliga bebisar som vanligt och små sammandragningar mest hela tiden med pyttetoppar ibland. Men det värkmolar i princip hela tiden. Läkaren ville inte göra något alls utan nu ligger jag kvar några timmar för att vänta på kvällspassets läkare, som ska ta beslut om jag ska vara kvar över natten. De gör inget för att stoppa det om det sätter igång och de ger ingen kortison eller så för lungmognad, är i v.33+1. Ligger jag still så känns det hyfsat just nu, men så fort jag rör mig får jag onda sammandragningar. Nu hoppas jag bara på att det avtar...
    Väldigt bra att du åkte in. Förstår att du inte vill  vara inlagd men det kanske är bättre att du är kvar över natten och vilar. Två födelsedagskalas på samma helg är helt enkelt för mycket när man är gravid med tvillingar i v 33+. Nu vet vi det
    Hoppas att det lugnar sig lite så det inte blir några bebisar på en vecka iaf.
  • spattanjansson

Sjejn: bra att du åkte in. Hoppas det lugnar sig så du får åka hem och pluttarna i magen får stanna inne lite till även ifall du ju är rätt långt gången,

• silverbebis

Tack för era tips om salus ansvar om Mam: mumama, xarizaw och gellah så nu har jag gjort precis som ni sa och fått lite hjälp av maken också så det blir 2

Sjejn: Hoppas det lugnar ner sig så du får komma hem och ta det lugnt några veckor till...

• mumama

hmm.. hej alla kvällspigga tjejjer!  Jag undrar om ni kan hjälpa mig med en sak... eller ja... 

Jag har ju mina sammandragningar kvar. De har ändrat lite i karaktär o gör lite ondare än vad de gjort innan, lite mer värkande/ilande känsla. Och så har jag märkt att det trycker på nedåt alltså att jag bli som bajsnödig.  i samband med sammandragningarna samt en stund efter. 

Varför gör min kropp detta o vad tusan är det?? 

• Sjejn

Tack.Hjärta Nu har smärtan avtagit tycker jag, och sammandragningarna är inte alls regelbundna utan kommer med mellan 5 och 20 minuters mellanrum så det känns lugnare. Gissar att de vill skicka hem mig, det enda som känns lite läskigt med det är att läkaren inte ville göra någon undersökning av tappen för att inte reta något (fullt förståeligt) men då kommer de där tankarna att tänk om det blivit jättestor påverkan så att det blir jättebråttom in typ i morgon istället. Jaja, jag har flödeskoll i morgon förmiddag så hur som helst ska jag hit igen då, bara en annan avdelning. Men nu tycker jag att den där andra läkaren ska komma så att jag får veta om jag ska ställa in mig på hemfärd eller inte...

• mumama
    Sjejn skrev 2011-09-18 20:24:02 följande:
    Tack.Hjärta Nu har smärtan avtagit tycker jag, och sammandragningarna är inte alls regelbundna utan kommer med mellan 5 och 20 minuters mellanrum så det känns lugnare. Gissar att de vill skicka hem mig, det enda som känns lite läskigt med det är att läkaren inte ville göra någon undersökning av tappen för att inte reta något (fullt förståeligt) men då kommer de där tankarna att tänk om det blivit jättestor påverkan så att det blir jättebråttom in typ i morgon istället. Jaja, jag har flödeskoll i morgon förmiddag så hur som helst ska jag hit igen då, bara en annan avdelning. Men nu tycker jag att den där andra läkaren ska komma så att jag får veta om jag ska ställa in mig på hemfärd eller inte...
    jobbigt att bara vänta... =( hoppas att du får åka hem och att det avtar ännu mer!
  • gellabella
    mumama skrev 2011-09-18 20:23:37 följande:
    hmm.. hej alla kvällspigga tjejjer!  Jag undrar om ni kan hjälpa mig med en sak... eller ja... 

Jag har ju mina sammandragningar kvar. De har ändrat lite i karaktär o gör lite ondare än vad de gjort innan, lite mer värkande/ilande känsla. Och så har jag märkt att det trycker på nedåt alltså att jag bli som bajsnödig.  i samband med sammandragningarna samt en stund efter. 

Varför gör min kropp detta o vad tusan är det?? 
    När jag har så kallar jag dem för förvärkar... För det är så mina värkar har tett sig men mer intensivt när det är "på riktigt". Så fort jag känner så som du beskriver (mer än bara någon enstaka gång långt emellan) så kommer jag ringa in. Har själv aldrig haft regelbundna värkar och då är det svårt att veta när det är dags att åka in för att hinna i tid... Och tvillingar är jag inte sugen på att föda hemma (räcker med ett barn... ). Tycker att du borde ringa in och berätta i alla fall, för då är det upp till dem att avgöra om du ska åka in på koll eller om de vill att det ska komma tätare/intensivare eller nåt... Hur ont gör det? Svår fråga, jag vet... 
  • gellabella
    Sjejn skrev 2011-09-18 20:24:02 följande:
    Vet hur det känns när de inte vill reta i onödan när man själv vill veta om det hänt nåt... Men har det lugnat sig så är det ju bra i alla fall. Skönt att du ska in imorn igen också! Då har du ju en natt på dig att känna om det fortsätter lugna ner sig. Lycka till hur det än blir!
  • Sjejn
    gellabella skrev 2011-09-18 21:54:00 följande:
    Vet hur det känns när de inte vill reta i onödan när man själv vill veta om det hänt nåt... Men har det lugnat sig så är det ju bra i alla fall. Skönt att du ska in imorn igen också! Då har du ju en natt på dig att känna om det fortsätter lugna ner sig. Lycka till hur det än blir!
    Läkare nummer två var inte lika rädd av sig och livmoderhalsen var hela 2,4 cm så ingen fara! Nu ligger jag hemma i min egen säng med vetekudde på magen och har tagit bricanyltablett och alvedon så hoppas jag på att få sova också...
Svar på tråden tvillingar i höst?