• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Sjejn
    mumama skrev 2011-09-18 20:23:37 följande:
    hmm.. hej alla kvällspigga tjejjer!  Jag undrar om ni kan hjälpa mig med en sak... eller ja... 

Jag har ju mina sammandragningar kvar. De har ändrat lite i karaktär o gör lite ondare än vad de gjort innan, lite mer värkande/ilande känsla. Och så har jag märkt att det trycker på nedåt alltså att jag bli som bajsnödig.  i samband med sammandragningarna samt en stund efter. 

Varför gör min kropp detta o vad tusan är det?? 
    Håller med gellah, förvärkar kallar jag dem också då. Åk in och kolla upp om de kommer ofta, gör mer och mer ont eller om det börjar trycka på ännu mer.Hjärta
  • mumama
    Sjejn skrev 2011-09-18 23:11:49 följande:
    Håller med gellah, förvärkar kallar jag dem också då. Åk in och kolla upp om de kommer ofta, gör mer och mer ont eller om det börjar trycka på ännu mer.Hjärta
    hehe missade era inlägg igår.. men det gav med sig iaf så jag har väl fått sova något inatt.... 

Jag kan dock säga att jag är innerligt trött på alla dessa krämpor nu!

God morgon alla förresten =) 
  • Frila2
    mumama skrev 2011-09-19 08:15:34 följande:
    hehe missade era inlägg igår.. men det gav med sig iaf så jag har väl fått sova något inatt.... 

Jag kan dock säga att jag är innerligt trött på alla dessa krämpor nu!

God morgon alla förresten =) 
    Godmorgon
    Skönt att du fick sova. Själv har jag sovit uselt inatt igen men det beror i mitt fall på ryggont. Mina ryggmuskler är helt slut och jag har ont hela tiden. Sitta vid datorn = ont, sitta vid matbordet = ont, ligga i sängen = ont, stå upp = ont, gå lite långsamt = ont. Det enda som inte gör ont är när jag halvligger i soffan men en rätt hårt nackkudde rätt i svanken som stöd. Men där kan jag ju inte ligga hela dagarna.

Trodde på allvar att jag skulle vara så tacksam över att inte behöva få prematurer att jag skulle stå ut med allt men ärligt, jag vill inte mer nu. "Bara" drygt 2½ vecka kvar till UL och förhoppningsvis besked om när snittet blir av.

Förstår att jag inte är ensam om att må kass. På ett sätt väldigt tråkigt att så många andra här mår dåligt men samtidigt skönt för är det någonstans man får förståelse så är det här. Jag hade aldrig i mitt liv trott att en tvillinggraviditet skulle vara såhär mycket jobbigare än en "vanlig". Vilket gör att jag har stor respekt för er som väntar och har väntat trillingar.
  • Busungarnas mamma

Godmorgon!
    Har sovit som en prinsessa i natt
    Hela 5 timmar blev det sammanlagt, och det är rekord
    Vet inte när jag fick ihop så många timmar senast, men det var ju långt innan tjejerna tittade ut.

Idag kommer NEOvården hem till oss igen.
    Vår BVC-tant kommer samtidigt som NEO. Vi ska ha någon form av möte, så att BVC lätt och smidigt kan ta över efter NEO.
    Vi kommer bli helt utskrivna den här veckan

• Mammato2
    Busungarnas mamma måste fråga du du hade grsvidförsäkring hos tryghansa va? Gäller ersättningen när man ham hemvård också eller bra när man är på sjukhuset, då man är ju inskriven på sjukhuset trots hemgång.
  • spattanjansson

Jag börjar få ont i mina händer. Framför allt vänsterhanden domnar nattetid, men jag har även verk i fingrarana, antar att det hänger ihop med att dom svullnar. Framför allt 2 fingrar som gör ont. Har även värk i rumpa, lår och ben när jag vaknar på morgonen.
    För mig har en ny arbetsvecka startat, antingen sista eller nästsista..Har inte fattat att jag inte sen ska jobba på lääääääänge. Känns jättekonstigt då jag jobbat oavbrutet sedan jag var 19 :) Min man är övertygad om att jag kommer få krupp här hemma, men när ska man få tid till det
    Snart iväg till BM och kolla blodtrycket, lämna urinprov och jag antar jag får lyssna på hjärtljuden :)
    I eftermiddag ska vi till förlossningen på information, ska bli intressant.

• mumama
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-19 09:01:21 följande:
    Godmorgon!
    Har sovit som en prinsessa i natt
    Hela 5 timmar blev det sammanlagt, och det är rekord
    Vet inte när jag fick ihop så många timmar senast, men det var ju långt innan tjejerna tittade ut.

Idag kommer NEOvården hem till oss igen.
    Vår BVC-tant kommer samtidigt som NEO. Vi ska ha någon form av möte, så att BVC lätt och smidigt kan ta över efter NEO.
    Vi kommer bli helt utskrivna den här veckan
    åååh va skönt att allt har gått så bra!! Lycka!Hjärta

Själv sitter jag här igen med mina jävla sammandragningar o värk i magen så jag blir alldeles tokig! Är sååå trött på att ha ont! VARFÖR ger de inte med sig???  Vaknade 4.30 av förvärkar,,, o inte verkar det som om jag får vila nåt nu heller =( 
    Är det konstigt om jag säger att jag inte vill längre...? 
  • silverbebis

spattanjansson: Har du provat att använda sådana där handledsskydd med skena i nattetid? Jag använde det när jag väntade sonen...underlättar om handlederna är helt raka då domnar de inte lika mycket...

• silverbebis

sjejn: vad skönt att de mätte tillslut och att du fick komma hem

Mumama: vad jag känner igen det där från min förra graviditet när man fått nog av alla förvärkar och hela paketet ...räcker ju med sammandragningarna man sitter här med...skickar kramar

Svar på tråden tvillingar i höst?