• LadyM

8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!

Jag behöver sällskap, peppning och era bra idéer!! Min 8-månaders son vaknar fortfarande varje eller varannan timme hela nätterna. Så har det varit sen han föddes, riktigt bra perioder har han sovit tretimmarspass, någon underbar gång har han slått till med fem timmar. Men detta är tyvärr bara vid enstaka tillfällen, i snitt vaknar han varannan timme. Börjar bli inte så lite trött på detta nu och tycker det är dags att få börja sova nu - för både honom och mig!!!!!!!!

Någon mer eller är det bara vi kvar!?

• Svar på tråden 8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!
  • marla333
    LadyM skrev 2011-04-30 08:49:11 följande:
    Lillskrutten som brukar vakna, gråta, få nappen och somna om har senaste nätterna vaknat och varit otröstlig! Så ledsen, så ledsen! Rynkar på näsan Så igårkväll tog vi ner honom i vardagsrummet och la honom i vagnen, så sov han där medan vi käkade middag och kollade på tv. Kanske min teori om att blir lugn av att höra oss när han vaknar stämmer för han sov över 4 timmar utan ett pip...
    härligt med några timmars bra sömn för liten!
    gjorde också så i början, hade vagnen i vardagsrummet på kvällen när vi hade två våningar.
    Marianne84 skrev 2011-04-29 22:00:01 följande:
    Alla barn är så olika precis som vi vuxna.. Vi har olika mycket sömnbehov. :) Min sons nattsömn har blivit bättre iaf. Se när han kommer sluta sova med oss i sängen :) Någon här som går på babysim? :)
    har gått den första kursen. men har en paus från simmandet nu (em har fått en spruta som ger ett sår i några månader och då får man inte bada). men hoppas ta upp det snart! är badkaret som gäller nu =P

• karolina106
    marla333 skrev 2011-04-30 21:10:35 följande:
    härligt med några timmars bra sömn för liten!
    gjorde också så i början, hade vagnen i vardagsrummet på kvällen när vi hade två våningar.
    Marianne84 skrev 2011-04-29 22:00:01 följande:
    Alla barn är så olika precis som vi vuxna.. Vi har olika mycket sömnbehov. :) Min sons nattsömn har blivit bättre iaf. Se när han kommer sluta sova med oss i sängen :) Någon här som går på babysim? :)
    har gått den första kursen. men har en paus från simmandet nu (em har fått en spruta som ger ett sår i några månader och då får man inte bada). men hoppas ta upp det snart! är badkaret som gäller nu =P
    Vad är det för en spruta? Något alla barn ska få?
  • marla333
    karolina106 skrev 2011-04-30 21:14:45 följande:
    Vad är det för en spruta? Något alla barn ska få?
    nej, de var nån extraspruta för typ tuberkolos och nåt mer. tbc kanske den heter? har ursprung från ett land där de fortfarande har tuberkolos och ville att hon skulle vaccineras mot det då vi kommer åka dit i framtiden. blir ett sår som varar ett bra tag och så får man ett litet ärr sen.. inte så skoj att inte få bada =(
  • LadyM

Tredje natten i rad lileman vaknar och är otröstligt, jag som trodde att vi inte märkte av 8-månadersfasens sömnproblem eftersom han redan sover dåligt. Tji fick jag! Fick stoppa honom i vagnen inatt igen, och då sov han 3 timmar. Idag är han så trött...... det enda bra med natten var att han för första gången drack en flaska välling, gammal flaskvägrare som han är!  

• Ellie79

Vad glad jag är att jag hittade denna tråd! Här är en till zombie! 
    Min kille är 6 mån och har aldrig sovit bra. Just nu vaknar han och gråter/ammar/stoppar in napp var och varannan timme.
    Jag tycker han sover sämre och sämre ju äldre han blir. Har ångest över hur han ska bli när han blir 8 mån.
    Kommer ihåg hur min dotter blev då och hur oroligt hon sov. Och då sov hon bra innan dess.

Sitter jämt och surfar runt och försöker hitta andra som har samma problem. Så skönt att läsa att det finns andra som går runt i samma töcken som en själv. Hur länge klarar man att sova så här lite egentligen??    
    På BVC säger hon alltid att det säkert är en utvecklingsfas vilket skulle betyda att han befunnit sig i en i hela sitt liv Glad 
    Börjar till och med undvika att träffa mammor som har barn som sover bra. Blir bara bitter.... 

• Skruttan77

Ellie, låter som hos oss... har en 7-månaders. Är akut trött o börjar bli desperat. Min tjej vägrar flaska o äter knappt ngn vanlig mat. Jag ammar o ammar...

• LadyM
    vattenlilja skrev 2011-05-01 14:09:21 följande:
    vadå fortfarande? måste alla barn sova bra?
    Förstår inte riktigt vad du menar, men om du syftar på rubriken så var det för att få fram att det inte handlade om tillfälliga 8-månaderssömnproblem som är väldigt vanliga i seperationsfasen Utan en problematik som funnits från födsel. Hoppas det var svar på din fråga! Och jaaaaaaaaaaa - vad skönt det vore om alla barn kunde få sova bra, det önskar jag alla!!!! {#emotions_dlg.flower} 
  • Marianne84

Tbc sprutan är Inge rolig att ta har jag hört och den kan ge ärrbildning. Babysim är verkligen bra.. Går på de och har valt en lite senare tid 18.00 och efter babysimmet brukar han sova otroligt bra. Har snart gått klart steg 3 så vi har ett steg kvar på babysim.

Svar på tråden 8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!