LadyM skrev 2011-04-08 07:06:31 följande:
Jag behöver sällskap, peppning och era bra idéer!! Min 8-månaders son vaknar fortfarande varje eller varannan timme hela nätterna. Så har det varit sen han föddes, riktigt bra perioder har han sovit tretimmarspass, någon underbar gång har han slått till med fem timmar. Men detta är tyvärr bara vid enstaka tillfällen, i snitt vaknar han varannan timme. Börjar bli inte så lite trött på detta nu och tycker det är dags att få börja sova nu - för både honom och mig!!!!!!!!
Någon mer eller är det bara vi kvar!?
Hej!
Min dotter som är snart 10 månader var likadan, sov inte heller så bra, vaknade varannan timme eller vart 3 e sen hon föddes fram till 9 månaden..Jag kände på att hon kanske inte fick i sig tillräckligt med mat ( jag gav henne ersättning fram till 8 månader ) hon kanske inte blev mätt på det, så jag bytte ersättningen mot välling. Hon började sova mycket bättre då! Vällingen höll henne mätt mycket bättre.
Vad får din son? Han kanske är inte helt mätt när han lägger sig? Prova och ge han mer mat?
Det går över ska du se..Min dotter sover nästan streck nu, och det är underbart! Vaknar till bara under natten, men slocknar igen..Det är för att hon har börjat krypa, sitta och leka mer självständigt med sina leksaker, så därför blir hon lätt trött nu..
Lycka till!