karolina106 skrev 2011-04-28 21:17:20 följande:
Ja, det är helt otroligt vad de viftar! Tvångströja kanske ska övervägas
Precis som JISA trodde jag att sömnen blev bättre med åldern, så när lillan började sova hela natten vid 2 månader dunkade jag o sambon varandra i ryggen och pustade ut....
Snacka om att vi (åtminstone jag) fått äta upp det. Har era karlar oxå förmågan att sova så djupt att ni vaknar innan de gör det, trots att det är deras natt?
Jag vet faktiskt inte, för min kille har faktiskt knappt haft några nätter ännu! Jag har ammat så ofta på natten att det liksom inte har känt lönt.......förrens nu när lillen inte ammar natt längre! Tjooohooooooo! Och de nätterna så sover jag i ett annat rum, annars vaknar man ju lika ofta lik förbenat!
Pratade med min tvåbarnsfar till lillebror idag, hans minsta fick börja sova middag endast 1 ggr/dag redan vid 7-8 månader för att hon vaknade så ofta på natten annars - och nattsömnen blev bättre efter några dagars trilskandes! Fast med hans son hade det varit tvärtom, mer sömn på dagen av bättre sömn på natten.
Funderar på om man orkar mixtra lite med dagssömnen för att se om det är boven........?