karolina106 skrev 2011-04-28 21:51:24 följande:
Mm, jag tar oxå det mesta av nätterna själv. Nån gång har vi sagt att "nästa uppvak får du ta" när dottern är ny ammad. Men efter att ha vaknat 1-2 gånger på en natt är mannen ett vrak dagen efter och måste sova middag. Så det är enklare att ta det själv, då slipper jag åtminstone att ha 2 trötta barnungar dagen efter!
Hahaha! Känner igen det där..................

Marianne84 skrev 2011-04-28 21:59:13 följande:
Min son sover inte alls om dagarna. Nån gång har han sovit i 30min men de är så pass sällan. Om man inte räknar med dem ggr han blundar när han Äter så blir de mer.
Oj! Min son hade nog gnällt ihjäl sig (mig!

) om han sov så lite på dagen... Men det är med sömnbehov är ju olika för alla!
Min lille sover en gång på förmiddag (35min - 1,5h) och en gång på eftermiddag (35min - 1,5h), sammanlagt brukar det bli ca 2 timmar per dag.
marla333 skrev 2011-04-28 23:11:52 följande:
hade gärnat flyttat in dottern i sitt egna rum som vi har fixat klart, men känns inte som en bra idé. orka springa till ett annat rum flera gånger på natten. hur sover era bebisar?
Sonen sover i spjälsäng brevid vår säng, ibland åker han ner i min säng (sambon sover sedan ett tag i ett annat rum för han snarkar som ett helt sågverk och jag orkar inte ha en bebis som väcker mig 10 ggr och sen en sambo som väcker mig lika många.

)