• LadyM

8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!

Jag behöver sällskap, peppning och era bra idéer!! Min 8-månaders son vaknar fortfarande varje eller varannan timme hela nätterna. Så har det varit sen han föddes, riktigt bra perioder har han sovit tretimmarspass, någon underbar gång har han slått till med fem timmar. Men detta är tyvärr bara vid enstaka tillfällen, i snitt vaknar han varannan timme. Börjar bli inte så lite trött på detta nu och tycker det är dags att få börja sova nu - för både honom och mig!!!!!!!!

Någon mer eller är det bara vi kvar!?

• Svar på tråden 8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!
  • Linnic

Min son får kvällsmat vid ca 18 och sen ger vi välling vid sängdax ca 19. Han somnar oftast gott efter detta. Första vaket är vid ca 23 och då ammar jag och han somnar om. Sen vaknar han 3-4 och jag ammar. Sen vaknar han 6-7 och det är god  morgon och gröt. Flera gånger få han nappen mellan dessa vaken. Han soover för det mesta i sin säng så det är ett himla hoppande i och ur min egen säng.

Jag vill ju helst sluta med ammandet men kan man ge välling fler gånger på natten?? Hur gör ni? Har ni några tips hur vi ska göra för mer sömn och mindre ammande. Vill ju egentligen inte att han ska förknippa vaknande med mat men samtidigt klarar han sig väl inte på vällingen mellan 19 - 07. Obestämd Eller??

• Marianne84

Linnic: de finns barn som sover 19-7 utan att äta där i mellan.

• marla333
    Marianne84 skrev 2011-05-07 23:46:23 följande:
    Linnic: de finns barn som sover 19-7 utan att äta där i mellan.
    fick höra på 8månaderskontrollen att de inte behöver äta på natten. men tydligen så behöver min det... ibland så många gånger som 3gåner...
  • Linnic

okej. men ger ni välling vi uppvaknandet eller hur gör ni som INTE ammar??

• Jisa

Hallelulja! Sonen tar nu nappflaska, så skönt! Sömnen är fortfarande skit. Igår somnade han kl 1! på natten. Ikväll kom John blund kl 22,30. Vi har faktiskt gett upp lite. Förut var vi jättenoga och körde efter sovschema varje kväll. Det resulterade bara i skrik och bråk hela kvällarna. Nu har vi iaf en glad bebis ända fram till den alldeles för sena läggningen.

Vi har även börjat samsova igen. Sonen sover lite mindre oroligt när vi gör det.

• Jenny76

Vågar knappt säga det, men nu har Nova sovit bra fyra nätter i rad. Hon vaknar ff vid 2 för att ammas, vilket är ok då hon direkt somnar om.
    Hon somnar själv i sin säng (jag sitter bredvid) efter lite bök och att hon ställer sig upp x antal gånger... Men det tar kring 15 min så det är helt ok.
    Väldigt skönt när hon har bra sovperioder! Bara att passa på att sova själv då.

• marla333
    Linnic skrev 2011-05-08 22:41:29 följande:
    okej. men ger ni välling vi uppvaknandet eller hur gör ni som INTE ammar??
    ger välling. slutade amma efter 6mån. så nu kan sambon hjälpa till!
  • karolina106

HON SOV HELA NATTEN!

20-05.30 i ett sträck, vi behövde inte gör ett endaste dugg.

Sen hon var 2,5 månad har hon vaknat 3-10 gånger per natt, varje natt.

Kanske skulle se till att spela på lotto nu oxå..för det stämmer visst som reklamen säger..plötsligt händer det!

• mammailund85
    karolina106 skrev 2011-05-09 09:09:19 följande:
    HON SOV HELA NATTEN!

20-05.30 i ett sträck, vi behövde inte gör ett endaste dugg.

Sen hon var 2,5 månad har hon vaknat 3-10 gånger per natt, varje natt.

Kanske skulle se till att spela på lotto nu oxå..för det stämmer visst som reklamen säger..plötsligt händer det!
    wow inte illa! hoppas det håller i sig!

noah sov 20-00.40 i ett sträck vilket är väldigt ovanligt längre för honom! sen vaknade han iof många ggr resten av natten och var jättepigg vid 05, men ändå! jag liggammar också på nätterna och sen låter jag honom i regel ligga kvar hos oss.... 
  • karolina106

Ja, fattar inte hur man skulle orka om man inte kunde liggamma. Jag är glad att jag lärde mig det tillslut.

Vi plockade bort första nattmålet vid 12 och bestämde att hon får amma tidigast 03. Då började hon sova längre och längre, och klarade sig utan mat även om hon vaknade. Så, hoppas verkligen att det kan gå bra nu.

Angående välling så har vi struntat i det. För oss fyller det inget syfte eftersom hon ammar fortfarande.

Svar på tråden 8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!