• LadyM

8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!

Jag behöver sällskap, peppning och era bra idéer!! Min 8-månaders son vaknar fortfarande varje eller varannan timme hela nätterna. Så har det varit sen han föddes, riktigt bra perioder har han sovit tretimmarspass, någon underbar gång har han slått till med fem timmar. Men detta är tyvärr bara vid enstaka tillfällen, i snitt vaknar han varannan timme. Börjar bli inte så lite trött på detta nu och tycker det är dags att få börja sova nu - för både honom och mig!!!!!!!!

Någon mer eller är det bara vi kvar!?

• Svar på tråden 8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!
  • Marianne84

Jag vart akutsnittad så för mig var de den skönaste ställningen att amma, så liggamma var min räddning och sen har den ställningen bara hängt på fast lillkillen blir 9månader snart. Mysigt igår la jag mig ner i hammocken och ammade både han och ja slumra till då medans vi vaggades :) så mysigt. Så de vart en powernap ute i de fria :)

• karolina106
    Marianne84 skrev 2011-05-09 13:34:32 följande:
    Jag vart akutsnittad så för mig var de den skönaste ställningen att amma, så liggamma var min räddning och sen har den ställningen bara hängt på fast lillkillen blir 9månader snart. Mysigt igår la jag mig ner i hammocken och ammade både han och ja slumra till då medans vi vaggades :) så mysigt. Så de vart en powernap ute i de fria :)
    Gud så mysigt. Vill genast köpa både hus och hammock!
  • Marianne84

Jag är hemma hos mina föräldrar om dagarna så jag kidnappar deras hammock/tomt. Såå mysigt :) Längtar tills att man har en egen villa och ja ett drömhus. Funderar på att köpa ngt riktigt bekvämt och mysigt till min balkongen i sommar ;)

• LadyM

Ååååååååååh en hammock... det hade vart guld det!!

Har tänkt efter lite och vår sons plötsliga sömn (i en vecka nu har han vaknat 1-2 ggr, tillskillnad mot 10-15 de tidigare nio månaderna) sammanföll ungefär exakt med att han började dricka välling! Nästan för klyschigt för att vara sant...........................

• Linnic

Nu tar min lille kille flaskan och verkar gilla välling så igårkväll gav jag honom 270 ml vid ca 19 tiden. Han vaknade vid halvtid ca 02 och då gav jag honom ca 100 ml. Han somnade om och sov till ca 08. Hoppas det funkar även inatt!!! Det är för mig jättelyx att bara vakna EN gång. Jag hade inte tänkt börja med välling på natten men vad gör man inte för att få sova lite. Fajten med att sluta med nattmat får jag ta sen helt enkelt.

Är ju inte konstigt om han blir hungrig på natten då han äter dåligt med RIKTIG mat på dagen.

Jag kommer köra välling då jag inte orkar amma honom hela nätterna genom. För mig kan det räcka med en amning per dygn numera. Jag tyckte det var mysigt med amningen och helammade honom därför till 7 månader men nu får det nog vara nog. :)

• mammailund85

jasså så vällingen verkar ha hjälpt flera av er. vi försökte med välling på kvällen ett tag, men märkte ingen skillnad då o på siståne har han inte velat ha flaska alls de få gånger vi har erbjudit det. men han äter ju sin gröt vid 19 o sedan amning på det så jag tycker ju att han borde vara mätt...noah äter inte heller så stora mängder vanlig mat på dagarna, men jag ammar fortfarande en hel del även på dagarna, just nu tex =) 

• Jenny76

Nova har slagit sovrekord! Härom natten sov hon 10 timmar utan ett pip!!
    Däremot vaknar hon numera väldigt tidigt, mellan 5-6... Ibland somnar hon om efter ett tag men idag var det dags att gå upp efter en stunds röjande o klättrande, för hon blev bara arg i sängen.
    Sköna söndagFlört

• LadyM
    Jenny76 skrev 2011-05-15 07:19:43 följande:
    Nova har slagit sovrekord! Härom natten sov hon 10 timmar utan ett pip!!
    Däremot vaknar hon numera väldigt tidigt, mellan 5-6... Ibland somnar hon om efter ett tag men idag var det dags att gå upp efter en stunds röjande o klättrande, för hon blev bara arg i sängen.
    Sköna söndagFlört
    SKÖÖÖÖNT!!!! Här hemma är det också helt overkligt bra, man trodde väl aldrig att denna dag skulle komma!!!!
  • Kasihi

Ni som ger välling, vad har ni för flaska samt vilken dinapp? Och hur ger ni vällingen ni som ger på natten? Tar ni upp barnet i famnen och matar?

• LadyM
    Kasihi skrev 2011-05-15 12:34:07 följande:
    Ni som ger välling, vad har ni för flaska samt vilken dinapp? Och hur ger ni vällingen ni som ger på natten? Tar ni upp barnet i famnen och matar?
    Jag använder Esska stor flaska, med ESSKA dinapp för fullkornsvälling. Han ligg/sitter i knät och så sitter vi och tittar på tv tillsammans medan han äter välling. Kanske inte det bästa med tv'n men det får honom att stanna upp och ha tid att äta en stund......
Svar på tråden 8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!