• LadyM

8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!

Jag behöver sällskap, peppning och era bra idéer!! Min 8-månaders son vaknar fortfarande varje eller varannan timme hela nätterna. Så har det varit sen han föddes, riktigt bra perioder har han sovit tretimmarspass, någon underbar gång har han slått till med fem timmar. Men detta är tyvärr bara vid enstaka tillfällen, i snitt vaknar han varannan timme. Börjar bli inte så lite trött på detta nu och tycker det är dags att få börja sova nu - för både honom och mig!!!!!!!!

Någon mer eller är det bara vi kvar!?

• Svar på tråden 8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!
  • Jenny76
    Jenny76 skrev 2011-05-04 19:06:56 följande:
    Det var som jag misstänkte tredagarsfeber hon har. Idag kom prickar och flammighet på magen.
    Hon har sovit som vanligt på dagen idag, och somnade nyss utan problem i spjälisen. Får se hur det blir sen...
    hon vaknade "pigg" ca 20 och var vaken med oss till 21. Då la vi oss tillsammans, hon var övertrött och skrek till o från till 22:20....
    Sov sen till 3:40, ammades o sov vidare t 6:30.

Nu somnade hon just i min famn...
  • LadyM
    karolina106 skrev 2011-05-05 09:24:47 följande:
    Här har tillvaron faktiskt varit dräglig. Hon fortsätter vakna, men inte riktigt varje timme längre. Och nöjer sig med mannen ganska länge så vi kan åtminstone dela på nätterna nu.

Inatt behövde jag bara vakna 2 gånger mellan 00 och 07 - känner mig som en helt ny människa.
    Jenny76 skrev 2011-05-05 09:26:23 följande:
    hon vaknade "pigg" ca 20 och var vaken med oss till 21. Då la vi oss tillsammans, hon var övertrött och skrek till o från till 22:20....
    Sov sen till 3:40, ammades o sov vidare t 6:30.

Nu somnade hon just i min famn...
    Skönt med bra nätter!!!!!!!! Även om kvällen verkade lite skrikig hos dig Jenny så var det ju bra sovpass sen ju!!
    Även vi hade en bra natt - lillen och jag sov tillsammans och han vaknade till många gånger men gjorde inget väsen av sig alls mer än han kände efter ifall jag var kvar (en gång vaknade jag av att han låg i mörket och kände på min näsa och mina läppar, hihi) Om han tänker fortsätta sova så här bra så kan jag "stå ut med" att sova såhär hur länge som helst. Känner mig också som en ny människa!
  • Marianne84

Min son väger 10kg sist jag vägde honom och de går att ligg amma. :)

• Jenny76
    LadyM skrev 2011-05-05 10:04:48 följande:
    . Känner mig också som en ny människa!
    Härligt!
    Tänk vad sömn kan göra.
  • LadyM
    Marianne84 skrev 2011-05-05 10:50:53 följande:
    Min son väger 10kg sist jag vägde honom och de går att ligg amma. :)
    Liggammar du med honom på dig? Har jag aldrig testat, men hört om!

Ännu en bra natt, han har sovit hela natten efter det att jag lagt över honom i sängen - det har ALDRIG Hänt tiigare, nu har det hänt fyra nätter i rad!!! Dock vaknar han och skriker varje timme om jag låter honom ligga kvar i sin spjälis. Men herrejisses va skönt det är, tänk om det kommer förbli bra?!?!?!? Knappt man vågar hoppas...
  • marla333
    LadyM skrev 2011-05-06 09:21:04 följande:
    Liggammar du med honom på dig? Har jag aldrig testat, men hört om!

Ännu en bra natt, han har sovit hela natten efter det att jag lagt över honom i sängen - det har ALDRIG Hänt tiigare, nu har det hänt fyra nätter i rad!!! Dock vaknar han och skriker varje timme om jag låter honom ligga kvar i sin spjälis. Men herrejisses va skönt det är, tänk om det kommer förbli bra?!?!?!? Knappt man vågar hoppas...
    håller tummarna att de bra nätterna stannar!

nu är lilltjejen förkyld oxå...ännu sämre nätter och även på dagarna är det jobbigt. skönt med helg ändå!
  • Marianne84

Jag liggammar så fort jag bara kan men alltid kvällar och nätter även dagtid om jag inte är borta eller har besök :) De är super mysigt. Tycker inte de är tungt men har gjort de sen han föddes. Sen är de så bekvämt när man sa sover man slipper sätta sig upp eller bulla upp bakom sig så Man kan sittaligga. Sen är de som med allt annat alla barn tycker inte om samma saker eller vill inte lära sig. Därför får man hitta metoder som passar en själv och sitt barn. När jag är hos mina föräldrar så liggammar jag. Jag tar upp hela deras soffa eller snor deras säng :) De skrattar åt mig och tycker jag har hittt ett väldigt bekvämt sätt att amma på. ;) De är så skönt så de har man båda händerna fria och man slipper den statiska hållningen som vart tyngre och svårare att hålla honom i. Fast jag och min son har lite udda varianter. :)

• Linnic

jag liggammar också och har gjort det sen grabben blivit så stor. mycket skönt och mysigt. vi somnar ofta tillsammans på det sättet. ;)

• LadyM

Jag har också liggammat hela sonens liv (kanske inte så mycket på dagarna, men på nätterna! ) Fast jag har alltid legat på sidan och han ligger på sidan mot mig. Men har hört mammor som har barnen liggande på sin mage (som jag förstår att du har Marianne?) fast aldrig testat själv!

• Marianne84

Jag har på magen antingen i samma riktning som mig och ibland ligger han tvärs över mig med benen ner i madrassen. Han är söt han hittar sina egna ställningar ibland. Bekvämt för då kan jag ligga på rygg och bara ta de lugnt :)

Svar på tråden 8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!