• LadyM

8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!

Jag behöver sällskap, peppning och era bra idéer!! Min 8-månaders son vaknar fortfarande varje eller varannan timme hela nätterna. Så har det varit sen han föddes, riktigt bra perioder har han sovit tretimmarspass, någon underbar gång har han slått till med fem timmar. Men detta är tyvärr bara vid enstaka tillfällen, i snitt vaknar han varannan timme. Börjar bli inte så lite trött på detta nu och tycker det är dags att få börja sova nu - för både honom och mig!!!!!!!!

Någon mer eller är det bara vi kvar!?

• Svar på tråden 8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!
  • LadyM
    Jisa skrev 2011-06-06 16:24:41 följande:
    Här har vi pojken som blev 9mån i fredags och nätterna domineras av gråt och uppvak. Min sambo och jag är helt slutkörda.

Alla säger att vi ska köra någon Anna Wahlgren kur men jag vägrar. En natt med bara 1-2 uppvak vore en dröm!!
    Har det alltid varit så? Ammar han fortfarande?

Vi har haft ett bakslag på ett par dagar, vaknade återigen 1ggr/timmen - jag var så trött! Efter ca en månads bra sömn så kan jag inte fatta hur vi orkade ha det så i flera, flera månader! Men man gör ju det som krävs när man är mitt i det, man kämpar på, man bara fixar det på nåt märkligt sätt. Medalj till alla hårt slitande föräldrar med icapåsar under ögonen.. {#emotions_dlg.flower}   
  • jollan

åh, jösses, har bara läst ts ännu men den kunde verkligen vara skriven av mig! Eller rättare sagt så tror jag typ jag skrev en exakt likadan när sonen var åtta månader typ :)

Nu blir han snart tio månader och det är iaf lite bättre... 

• mammailund85

Jag sov hos min syster inatt pga  att jag hade uppkörning idag och ville vara utvilad. det var första natten noah var utan mig och det gick över förväntan. han somnade runt 21 vid amning. sen vaknade han runt 01 och 04. första gången kunde min man söva om honom lätt men andra gången var det svårare så han fick vagga, vagga o vagga. noah somnade men vägrade bli nedlagdi sängen. min man var tröött imorse, men själv var jag ovanligt pigg. klarade uppkörningen också =)

• Jaaanet

Nu har jag bara läst TS, men mitt råd är faktiskt att prova flytta ut honom i ett eget rum!
    Min dotter som precis fyllt ett har vaknat allt mellan 1-5 ggr varje natt och ställt sig upp i sängen och gnällt. Kändes grymt jobbigt att flytta ut henne eftersom jag skulle behöva gå genom halva huset varje gång hon vaknar, men kors i taket - hon sover så mycket BÄTTRE sedan vi flyttade ut henne! Hon har nog stört oss och vi har stört henne under nätterna! Inatt var jag inte uppe en enda gång förrän det var dags att kliva upp. Helt otroligt!

• LadyM
    Malten skrev 2011-06-10 15:20:44 följande:
    Jag sov hos min syster inatt pga  att jag hade uppkörning idag och ville vara utvilad. det var första natten noah var utan mig och det gick över förväntan. han somnade runt 21 vid amning. sen vaknade han runt 01 och 04. första gången kunde min man söva om honom lätt men andra gången var det svårare så han fick vagga, vagga o vagga. noah somnade men vägrade bli nedlagdi sängen. min man var tröött imorse, men själv var jag ovanligt pigg. klarade uppkörningen också =)
    GRATTIS! TIll sömn förstås, men främst till körkort. Och nu vet ni att mannen klarar det där galant själv, om du behöver tanka lite sömn igen!
    Jaaanet skrev 2011-06-10 15:26:13 följande:
    Nu har jag bara läst TS, men mitt råd är faktiskt att prova flytta ut honom i ett eget rum!
    Min dotter som precis fyllt ett har vaknat allt mellan 1-5 ggr varje natt och ställt sig upp i sängen och gnällt. Kändes grymt jobbigt att flytta ut henne eftersom jag skulle behöva gå genom halva huset varje gång hon vaknar, men kors i taket - hon sover så mycket BÄTTRE sedan vi flyttade ut henne! Hon har nog stört oss och vi har stört henne under nätterna! Inatt var jag inte uppe en enda gång förrän det var dags att kliva upp. Helt otroligt!
    Nu har min son börjat sova mycket bättre (är nu 10 månader) vilket är superskönt! Tack för ditt råd, men jag har svårt att ens låta honom sova i sin spälis brevid vår säng för jag älskar att ha honom i vår säng - så ett annat rum är jag nog inte redo för än.. Även om han kanske är det!
  • Jenny76
    Malten skrev 2011-06-10 15:20:44 följande:
    Skönt att få sova! Grattis till körkort!!!

Här hemma går det upp o ner fortfarande. Nappen ska i några ggr/natt, men ingen vaggning eller mat etc (välling runt 5) sen sover hon oftast till runt 7.
  • Jaaanet
    Jenny76 skrev 2011-06-10 19:14:55 följande:
    Skönt att få sova! Grattis till körkort!!!

Här hemma går det upp o ner fortfarande. Nappen ska i några ggr/natt, men ingen vaggning eller mat etc (välling runt 5) sen sover hon oftast till runt 7.
    Har ni provat att lägga ner ett gäng nappar i sängen? Vi provade med dottern då vi var tvungna att kliva upp massor med gånger under natten för att stoppa in nappen, och då hittade hon dem och stoppade in dem själv! Skööönt!Glad
  • mammailund85

här går det framåt. noah sov först ca 20-22. sen somnade han om vid amning, blev nedlagd i sin säng o sov i ett sträck till 03! därefter kom han över till vår säng och strax efter 05 var han jättepigg och gick inte att söva om. ett problem vi har är att det inte går att få mörkt där vi bor men om 1.5 mån ska vi flytta och där blir det nog lättare + att noah ska få eget rum. hoppas det hjälper även om det ju faktiskt går framåt ändå nu

• karolina106
    Mamma i augusti skrev 2011-05-30 19:31:51 följande:
    Ja, jag har varit inne på att han tankar extra närhet också... just med separationen... Men å andra sidan så har jag jobbat i 1,5 månader nu oh det är först senaste veckorna som han blivit såhär. Men men, man får väl stå ut och hoppas på en bättring... Jag ska vara långledig i sommar - 1 juli - 31 augusti - och tänkte att man kanske kan försöka jobba med sömnen lite mer då. Just nu känns det mest som att man kör lite minsta motståndets lag...
    När jag började jobba gick dottern från att vakna ca 5 gånger per natt till att vakna varje timme och snutta hela nätterna, det tog över 2 månader innan hon började sova bättre.

Och inatt sov hon utan avbrott 20.30-05.00! Det jag gjorde var att tanka så mycket närhet det bara gick på dagarna, kvällarna och även natten så mycket jag bara orkade.
  • karolina106
    LadyM skrev 2011-05-30 21:58:58 följande:
    Älskar Minsta Motståndets Lag, i vart fall när det gäller att ge våra små pluttungar så mycket närhet och kärlek så att de nästan tröttnar på oss! Solig
Svar på tråden 8-månaders som fortfarande sover skitdåligt. Pepp- & idétråd!