Malten skrev 2011-06-10 15:20:44 följande:
Jag sov hos min syster inatt pga att jag hade uppkörning idag och ville vara utvilad. det var första natten noah var utan mig och det gick över förväntan. han somnade runt 21 vid amning. sen vaknade han runt 01 och 04. första gången kunde min man söva om honom lätt men andra gången var det svårare så han fick vagga, vagga o vagga. noah somnade men vägrade bli nedlagdi sängen. min man var tröött imorse, men själv var jag ovanligt pigg. klarade uppkörningen också =)
GRATTIS! TIll sömn förstås, men främst till körkort.

Och nu vet ni att mannen klarar det där galant själv, om du behöver tanka lite sömn igen!
Jaaanet skrev 2011-06-10 15:26:13 följande:
Nu har jag bara läst TS, men mitt råd är faktiskt att prova flytta ut honom i ett eget rum!
Min dotter som precis fyllt ett har vaknat allt mellan 1-5 ggr varje natt och ställt sig upp i sängen och gnällt. Kändes grymt jobbigt att flytta ut henne eftersom jag skulle behöva gå genom halva huset varje gång hon vaknar, men kors i taket - hon sover så mycket BÄTTRE sedan vi flyttade ut henne! Hon har nog stört oss och vi har stört henne under nätterna! Inatt var jag inte uppe en enda gång förrän det var dags att kliva upp. Helt otroligt!
Nu har min son börjat sova mycket bättre (är nu 10 månader) vilket är superskönt! Tack för ditt råd, men jag har svårt att ens låta honom sova i sin spälis brevid vår säng för jag älskar att ha honom i vår säng - så ett annat rum är jag nog inte redo för än.. Även om han kanske är det!