• RainMan1x7x

Varför detta hat mot pedofiler?

Hej. Jag  har funderat på varför det finns detta hat mot peddofiler. Det finns både där jag bor och i sverige känner jag. Innan ni svarar bör vi gå igenom en del begrepp.
    1. Efeboli handlar om den sexuella attraktionen till förpubertala barn. Åldern kan därför variera beroende på när barnet når puberteten.
    2. Hebefili handlar om den sexuella attraktionen till barn/undomar som är i puberteten och tom ett tag efter.
    3. Infantofili handlar om attraktionen till småbarn.
    Alla dessa räknas som pedofili.
    4. Pedofili behöver inte vara sexuellt.
    5. Pedofili är en läggning som vilken annan. Dvs. man är ju inte rädd för homosexuella som våldtar alla män. Eller likadant så våldtar inte alla hetersexuella heller?
    6. Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn.

Det bör klargöras att jag ryser vid pedofiler som man hör våldtar barn och annat sjukt. Jag är inte pedofil. Jag bara undrar varför folk har ett sånt hat mot dem. Även dem som bara fantiserar. Man kan ju fantisera om allt. Det skadar ingen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 20:58
    Jag vill återigen förklara mig till alla här i tråden. Jag tycker att pedofiler som utövar pedofili är jordens avskum. Däremot så finns det pedofiler som kan kontrollera sina behov. Jag är ganska säker att pedofiler kan leva normala liv trots sitt handikapp. Jag tror att det finns pedofiler som kan hålla sig till noveller och tecknat barnporr utan att våldföra sig på barn.

• Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?
  • RainMan1x7x
    Irina m skrev 2011-04-16 19:40:52 följande:
    Är det så konstigt att man avskyr den läggningen? man vill skydda sina barn!
    skulle min son bli antastad av en vuxen skulle jag kunnat åka in på livstid för mord.
    men det finns bara det alternativet för mig. rör mitt barn o du dör.
    Här har vi något minst sagt intressant. Samtidigt som jag sitter här och argumenterar för att alla olika läggningar är värda lika mycket så skulle jag aldrig låta en pedofil vara barnvakt till min tjej eller pojke. Aldrig i livet.
  • puss
    Jizzie skrev 2011-04-16 19:51:03 följande:
    Men var är din påstådda jävla fakta då? Man kan inte sitta i ett inlägg och hänvisa till fakta som aldrig publiceras. Det jag skriver är mina åsikter och tankar kring ämnet pedofili.

Medicin, inte medecin. Duktig hobbypsykolog *facepalm*
    "*facepalm*"??
    I will mustardize you
  • puss
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:51:46 följande:
    Här har vi något minst sagt intressant. Samtidigt som jag sitter här och argumenterar för att alla olika läggningar är värda lika mycket så skulle jag aldrig låta en pedofil vara barnvakt till min tjej eller pojke. Aldrig i livet.
    och där är svaret på din egen fråga i rubriken.
    I will mustardize you
  • RainMan1x7x
    puss skrev 2011-04-16 19:47:56 följande:
    jaha. låter som en diffus källa, vhs och tidsskrifter..... ser gärna att du återkommer om det.
    anser du att även du har/har haft sexuell dragning till barn? är nyfiken. ja eller nej räcker gott.

sen villl jag höra om nr 4.
    Vi hade DVD på den tiden serru. Och inte YouTube eller wikipedia för den delen heller. Jag vet att vuxna människor dras till barn. Att alla vuxna vet om att de dras till barn är inte sant. Jag kände dragning till barn när jag var barn själv. Sen dess har jag inte dragits till förpubertala barn. Inte medveten iaf. Men jag vet hur det är igentligen. Vad var nr 4?
  • RainMan1x7x
    Jizzie skrev 2011-04-16 19:51:03 följande:
    Men var är din påstådda jävla fakta då? Man kan inte sitta i ett inlägg och hänvisa till fakta som aldrig publiceras. Det jag skriver är mina åsikter och tankar kring ämnet pedofili.

Medicin, inte medecin. Duktig hobbypsykolog *facepalm*
    Förlåt min svenska. Har inte bott i Sverige sedan jag var 15-16.
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:57:14 följande:
    Förlåt min svenska. Har inte bott i Sverige sedan jag var 15-16.
    Måste bara fråga och trotsa reglerna för off-topic. Var bor du nu då?

Jan
  • puss
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:55:53 följande:
    Vi hade DVD på den tiden serru. Och inte YouTube eller wikipedia för den delen heller. Jag vet att vuxna människor dras till barn. Att alla vuxna vet om att de dras till barn är inte sant. Jag kände dragning till barn när jag var barn själv. Sen dess har jag inte dragits till förpubertala barn. Inte medveten iaf. Men jag vet hur det är igentligen. Vad var nr 4?
    men vem hade gjort forskningen? att den finns på vhs är ju ingen källa.
    nr 4 kan du läsa i tsen. frågan är, vad finns det för slags pedofili som inte är sexuell?
    I will mustardize you
  • Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:55:53 följande:
    Du tror inte att forskning om pedofili har uppdaterats lite sen tiderna då man använde vhs?

Resten av texten förstår jag inte riktigt så den är omöjlig att kommentera haha. 

Syftar främst på " Men jag vet hur det är igentligen".
  • RainMan1x7x
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 19:58:58 följande:
    Måste bara fråga och trotsa reglerna för off-topic. Var bor du nu då?

Jan
    NY. Låter flott men så är det inte här. Därför vill ja flytta till Sverige igen.
  • RainMan1x7x
    puss skrev 2011-04-16 19:59:38 följande:
    men vem hade gjort forskningen? att den finns på vhs är ju ingen källa.
    nr 4 kan du läsa i tsen. frågan är, vad finns det för slags pedofili som inte är sexuell?
    Diverse psykologer antar jag. De hade gjort en massa undersökningar om hur oulsen ökade när de visade bilder på barn och historier.

Ang. 4:an. Det finns pedofiler som bara "gillar" barn. De kan vara a-sexuella men ändå dras till barn. Jag tror att det kan vara kopplat till Age-Play och annat.
Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?