• RainMan1x7x

Varför detta hat mot pedofiler?

Hej. Jag  har funderat på varför det finns detta hat mot peddofiler. Det finns både där jag bor och i sverige känner jag. Innan ni svarar bör vi gå igenom en del begrepp.
    1. Efeboli handlar om den sexuella attraktionen till förpubertala barn. Åldern kan därför variera beroende på när barnet når puberteten.
    2. Hebefili handlar om den sexuella attraktionen till barn/undomar som är i puberteten och tom ett tag efter.
    3. Infantofili handlar om attraktionen till småbarn.
    Alla dessa räknas som pedofili.
    4. Pedofili behöver inte vara sexuellt.
    5. Pedofili är en läggning som vilken annan. Dvs. man är ju inte rädd för homosexuella som våldtar alla män. Eller likadant så våldtar inte alla hetersexuella heller?
    6. Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn.

Det bör klargöras att jag ryser vid pedofiler som man hör våldtar barn och annat sjukt. Jag är inte pedofil. Jag bara undrar varför folk har ett sånt hat mot dem. Även dem som bara fantiserar. Man kan ju fantisera om allt. Det skadar ingen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 20:58
    Jag vill återigen förklara mig till alla här i tråden. Jag tycker att pedofiler som utövar pedofili är jordens avskum. Däremot så finns det pedofiler som kan kontrollera sina behov. Jag är ganska säker att pedofiler kan leva normala liv trots sitt handikapp. Jag tror att det finns pedofiler som kan hålla sig till noveller och tecknat barnporr utan att våldföra sig på barn.

• Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?
  • RainMan1x7x
    Jizzie skrev 2011-04-16 19:01:46 följande:
    Nu svävar du ut från ämnet helt. Vad har autism med pedofili att göra över huvudtaget? Autism skadar ingen annan, som sagt. En pedofil som inte lever ut sina fantasier genom att våldföra sig på barn lever troligtvis ut den genom att titta på barnporr eller annat som skadar i ett större perspektiv. Håll dig till sakfråga, att påstå att pedofili är ett karaktärsdrag är ju absurt.
    Varför skulle detvara absurt? varför skulle ens fantasier ska någon annan?
  • puss

vart finns det bevisat att alla känt sexuell dragning till barn?
    vart finns den forskningen?

I will mustardize you
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:03:04 följande:
    Isåfall får du lära dig skriva lite bättre. För du låter tämligen som just en trögsint idiot med synsvårigheter.
    Du erkände i trådstarten att du känner att barn är sexuellt attraktiva och hoppas på att resten av världen känner likadant. Förutom detta så har du förstört min lördagkväll.

Jan
  • Jizzie
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 19:03:56 följande:
    Vad anser du att pedofili är då? En sjukdom som man får en diagnos på på sjukhuset? Hur tror du reaktionerna ser ut när en patient diagnostiseras med pedofili i ett allmänt sjukhus? Dina uttalanden är befänga och absurda.

Jan
    Diagnosen sätts väl för det första inte på ett allmänt sjukhus? Sen när har jag påstått detta? Diagnosen sätts av en psykolog.

Att du jämför autism med pedofili är vad som är absurt.

Jag anser att pedofili är något skadligt som inte bör existera i vår värld. Att känns en sexuell attraktion till barn är något ohälsosamt. Jag skulle vilja säga att det är en slags tvångstanke och ett missbruk och grunderna för det är psykiska, inte fysiska.
  • Jan Holmström 69
    Jizzie skrev 2011-04-16 19:09:23 följande:
    Diagnosen sätts väl för det första inte på ett allmänt sjukhus? Sen när har jag påstått detta? Diagnosen sätts av en psykolog.

Att du jämför autism med pedofili är vad som är absurt.

Jag anser att pedofili är något skadligt som inte bör existera i vår värld. Att känns en sexuell attraktion till barn är något ohälsosamt. Jag skulle vilja säga att det är en slags tvångstanke och ett missbruk och grunderna för det är psykiska, inte fysiska.
    Jag vet inte vad du vill bevisa för mig, men du påstod att pedofili var en sjukdom och således drog jag en paralell mellan pedofili och autism som också är en sjukdom. Var ligger det absurda i det?

Jan
  • Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:04:10 följande:
    Varför skulle detvara absurt? varför skulle ens fantasier ska någon annan?
    Fantasierna lär ju i första hand skada personen som har dem, kanske inte i det korta loppet men i det långa. Jag har mycket svårt att tro att en pedofil enbart kan stanna vid fantasier, utan att åtminstone ägna sig åt barnporr.
  • Jizzie
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 19:11:12 följande:
    Jag vet inte vad du vill bevisa för mig, men du påstod att pedofili var en sjukdom och således drog jag en paralell mellan pedofili och autism som också är en sjukdom. Var ligger det absurda i det?

Jan
    Att du verkar jämföra de två olika diagnoserna som om båda var lika naturliga, det är det absurda jag syftar på.

Jag försöker inte bevisa något för dig, jag uttrycker mina åsikter och svarar på dina frågor du ställer när du citerar mina inlägg.
  • Jan Holmström 69
    Jizzie skrev 2011-04-16 19:13:40 följande:
    Att du verkar jämföra de två olika diagnoserna som om båda var lika naturliga, det är det absurda jag syftar på.

Jag försöker inte bevisa något för dig, jag uttrycker mina åsikter och svarar på dina frågor du ställer när du citerar mina inlägg.
    Båda är ju naturliga, även om de är moraliskt olika. Pedofili var liksom inte en sjukdom som skapades av någon professor, utan det ligger i naturen naturligt sett. Hur ska jag förklara detta för dig så att du kan förstå?

Jan
  • Jizzie

Ska du jämföra sjukdomar och dra paralleller så kan vi lika gärna jämföra pedofili med feber och halsfluss, är du med?

• Jizzie
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 19:14:59 följande:
    Båda är ju naturliga, även om de är moraliskt olika. Pedofili var liksom inte en sjukdom som skapades av någon professor, utan det ligger i naturen naturligt sett. Hur ska jag förklara detta för dig så att du kan förstå?

Jan
    Men är en sjukdom något som en professor skapat? Eller är det ett ord som används för att beskriva resultatet av en ond symtom?

Jag har svårt att förstå var du vill komma. Det känns som att du vill definera ordet pedofili och placera det i ett fack för att tillrättavisa mig.

En diagnos är ett utlåtande på en sjukdom, för övrigt.
Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?