• RainMan1x7x

Varför detta hat mot pedofiler?

Hej. Jag  har funderat på varför det finns detta hat mot peddofiler. Det finns både där jag bor och i sverige känner jag. Innan ni svarar bör vi gå igenom en del begrepp.
    1. Efeboli handlar om den sexuella attraktionen till förpubertala barn. Åldern kan därför variera beroende på när barnet når puberteten.
    2. Hebefili handlar om den sexuella attraktionen till barn/undomar som är i puberteten och tom ett tag efter.
    3. Infantofili handlar om attraktionen till småbarn.
    Alla dessa räknas som pedofili.
    4. Pedofili behöver inte vara sexuellt.
    5. Pedofili är en läggning som vilken annan. Dvs. man är ju inte rädd för homosexuella som våldtar alla män. Eller likadant så våldtar inte alla hetersexuella heller?
    6. Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn.

Det bör klargöras att jag ryser vid pedofiler som man hör våldtar barn och annat sjukt. Jag är inte pedofil. Jag bara undrar varför folk har ett sånt hat mot dem. Även dem som bara fantiserar. Man kan ju fantisera om allt. Det skadar ingen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 20:58
    Jag vill återigen förklara mig till alla här i tråden. Jag tycker att pedofiler som utövar pedofili är jordens avskum. Däremot så finns det pedofiler som kan kontrollera sina behov. Jag är ganska säker att pedofiler kan leva normala liv trots sitt handikapp. Jag tror att det finns pedofiler som kan hålla sig till noveller och tecknat barnporr utan att våldföra sig på barn.

• Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 18:42:16 följande:
    Nu får du säga till cheferna i hjärnkontoret att lägga på ett kol. Om jag hade länkarna så skulle jag naturligtvis också veta vad komplexet kallas?
    Då är det naturligt för mig att anta att dessa "studier" är trams och lögner och att du även lider av mytomani.

Jan
  • Manchester
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:36:34 följande:
    Det trodde man också om homosexualitet fram till 1975. Står du fast vid det fortfarande eller? Vi lever i ett modern samhälle där alla ska kunna accepteras som den de är. Om du vill bo i 1800-talet så får du flytta till en avlägsen ö någonstans och bilda ditt eget fascistiska samhälle där där alla alternativa läggningar klassas som sjukdomar.

Jan
    Kalla det sjukdom, läggning eller vad du vill. Ett PROBLEM är det i vilket fall som helst. Antingen väljer pedofilen att leva ut sin läggning, dvs ha sex med ett barn och då är det i allra högsta grad ett problem för barnet. Eller så lyckas pedofilen hålla sin läggning helt på fantasinivå och då är det sannolikt ett problem för honom/henne. Jag kan inte tänka mig annat än att det är jobbigt att enbart bli sexuellt attraherad av personer (i det här fallet barn) som det vore brottsligt att ha ett sexuellt förhållande med och som man VET att man skadar om man har sex med dem.

Det går verkligen inte att jämföra med homosexualitet, en önskan att ha sex med många samtidigt, att enbart attraheras av människor som är 40 år äldre än man själv eller någon annan läggning som kanske avviker från majoritetens. Så länge det handlar om två vuxna människor som själva är i stånd att välja vem de ska ha sex med, leva med och älskas av så får givetvis alla göra som de vill. Pedofilen avviker från det mönstret genom att attraheras av barn som vanligen är så unga att de både fysiskt och psykiskt skulle ta skada av ett sexuellt förhållande och som dessutom är för omogna för att själva kunna - eller få - fatta den sortens beslut själva. Ser du inte den skillnaden?
  • RainMan1x7x
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:43:17 följande:
    Då är det naturligt för mig att anta att dessa "studier" är trams och lögner och att du även lider av mytomani.

Jan
    Du får tro vad du vill. Eller så tar du mitt goda ord för det. För om jag var pedofil, skulle jag då inte berätta det här? Vad finns det för mig att vinna genom att ljuga och påstå att jag inte är pedofil när jag är det? Jag är inte pedofil och att du genast drar den slutsatsen ser jag dig som en mycket trångsynt person. Du har också gett mig intrycket att du inte är särskilt smart.
  • MickeN1973
    lemonina skrev 2011-04-16 18:39:17 följande:
    Jag tror det bara är en tidsfråga innan de kommer att införa straff på djursex.
    Det tvivlar jag på, med tanke på hur djuren blir behandlade inom köttindustrin idag.
  • glad i livet
    Anonym (Mia) skrev 2011-04-16 18:41:51 följande:
    En fantasi som ingen känner till skadar ju ingen.
    Nä, men känner ingen till fantasin så finns ju inget problem överhuvudtaget, förutom att personen ifråga har ett oroväckande val av fantasi.
  • Anonym (Mia)
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:40:33 följande:
    Som tonåring till tonåring menar du? Det är en helt annan femma ju. TS menade att han är sexuellt attraherad av barn och personen i fråga har uppenbarligen fått för sig att alla andra också gör det, vilket tyder på en neuros av något slag.

Jan
    Nej, jag hade även sexuella tankar och upplevelser med andra barn när jag var i dagisåldern. Dock väldigt oskyldigt av typen "leka doktor". Jag var under min barndom bara intresserad av jämnåriga, när jag kom i tonåren började jag dock föredra folk som var några år äldre än mig och idag är jag givetvis totalt ointresserade av barn på ett sexuellt sätt.
  • Jan Holmström 69
    Manchester skrev 2011-04-16 18:46:05 följande:
    Kalla det sjukdom, läggning eller vad du vill. Ett PROBLEM är det i vilket fall som helst. Antingen väljer pedofilen att leva ut sin läggning, dvs ha sex med ett barn och då är det i allra högsta grad ett problem för barnet. Eller så lyckas pedofilen hålla sin läggning helt på fantasinivå och då är det sannolikt ett problem för honom/henne. Jag kan inte tänka mig annat än att det är jobbigt att enbart bli sexuellt attraherad av personer (i det här fallet barn) som det vore brottsligt att ha ett sexuellt förhållande med och som man VET att man skadar om man har sex med dem.

Det går verkligen inte att jämföra med homosexualitet, en önskan att ha sex med många samtidigt, att enbart attraheras av människor som är 40 år äldre än man själv eller någon annan läggning som kanske avviker från majoritetens. Så länge det handlar om två vuxna människor som själva är i stånd att välja vem de ska ha sex med, leva med och älskas av så får givetvis alla göra som de vill. Pedofilen avviker från det mönstret genom att attraheras av barn som vanligen är så unga att de både fysiskt och psykiskt skulle ta skada av ett sexuellt förhållande och som dessutom är för omogna för att själva kunna - eller få - fatta den sortens beslut själva. Ser du inte den skillnaden?
    Jag förstår din ståndpunkt, men jag tycker ändå det är fel att kritisera TS så hårt enbart pga hans läggning. Det är inte OK att hata alla avvikande sexualiteter bara för att de inte stämmer överens med din. Ifall man känner sådant förakt kanske det är bäst att hålla det för sig själv, precis som pedofilens bästa alternativ vore att hålla dessa tankar på en fiktiv nivå. Inte sant?

Jan
  • glad i livet
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 18:42:16 följande:
    Nu får du säga till cheferna i hjärnkontoret att lägga på ett kol. Om jag hade länkarna så skulle jag naturligtvis också veta vad komplexet kallas?
    Jag hoppas du inte pratar om oidipuskomplexet som är något helt annat..
  • RainMan1x7x
    glad i livet skrev 2011-04-16 18:50:51 följande:
    Jag hoppas du inte pratar om oidipuskomplexet som är något helt annat..
    Det är klart jag inte gör.
  • Jizzie
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:36:34 följande:
    Det trodde man också om homosexualitet fram till 1975. Står du fast vid det fortfarande eller? Vi lever i ett modern samhälle där alla ska kunna accepteras som den de är. Om du vill bo i 1800-talet så får du flytta till en avlägsen ö någonstans och bilda ditt eget fascistiska samhälle där där alla alternativa läggningar klassas som sjukdomar.

Jan
    Homosexualitet är inte skadligt som samma sätt som pedofili och därför ska dessa två "läggningar" som Ts så fint kallar det jämföras över huvudtaget. Pedofili är något sjukt och snevridet som inte borde existera i vår värld. Du tror att pedofili kommer att bli socialt accepterat i framtiden, med andra ord?
Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?