• RainMan1x7x

Varför detta hat mot pedofiler?

Hej. Jag  har funderat på varför det finns detta hat mot peddofiler. Det finns både där jag bor och i sverige känner jag. Innan ni svarar bör vi gå igenom en del begrepp.
    1. Efeboli handlar om den sexuella attraktionen till förpubertala barn. Åldern kan därför variera beroende på när barnet når puberteten.
    2. Hebefili handlar om den sexuella attraktionen till barn/undomar som är i puberteten och tom ett tag efter.
    3. Infantofili handlar om attraktionen till småbarn.
    Alla dessa räknas som pedofili.
    4. Pedofili behöver inte vara sexuellt.
    5. Pedofili är en läggning som vilken annan. Dvs. man är ju inte rädd för homosexuella som våldtar alla män. Eller likadant så våldtar inte alla hetersexuella heller?
    6. Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn.

Det bör klargöras att jag ryser vid pedofiler som man hör våldtar barn och annat sjukt. Jag är inte pedofil. Jag bara undrar varför folk har ett sånt hat mot dem. Även dem som bara fantiserar. Man kan ju fantisera om allt. Det skadar ingen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 20:58
    Jag vill återigen förklara mig till alla här i tråden. Jag tycker att pedofiler som utövar pedofili är jordens avskum. Däremot så finns det pedofiler som kan kontrollera sina behov. Jag är ganska säker att pedofiler kan leva normala liv trots sitt handikapp. Jag tror att det finns pedofiler som kan hålla sig till noveller och tecknat barnporr utan att våldföra sig på barn.

• Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 18:46:39 följande:
    Du får tro vad du vill. Eller så tar du mitt goda ord för det. För om jag var pedofil, skulle jag då inte berätta det här? Vad finns det för mig att vinna genom att ljuga och påstå att jag inte är pedofil när jag är det? Jag är inte pedofil och att du genast drar den slutsatsen ser jag dig som en mycket trångsynt person. Du har också gett mig intrycket att du inte är särskilt smart.
    Varför skulle jag inte vara smart? Jag dömer inte dig utifrån faktumet att du är pedofil så du borde behandla mig lika och inte döma mig utifrån vår konversation?

Jan
  • Jan Holmström 69
    Jizzie skrev 2011-04-16 18:54:06 följande:
    Homosexualitet är inte skadligt som samma sätt som pedofili och därför ska dessa två "läggningar" som Ts så fint kallar det jämföras över huvudtaget. Pedofili är något sjukt och snevridet som inte borde existera i vår värld. Du tror att pedofili kommer att bli socialt accepterat i framtiden, med andra ord?
    Så länge det endast involverar fantasier, ja. Folk kan inte hjälpa hur de känner, tycker och tänker. Folk kan inte rå för deras personligheter och andra karaktärsdrag. Min son kan inte rå för att han är autist, men han förtjänar att bli retad på grund av det ändå, menar du?

Jan
  • RainMan1x7x
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:55:13 följande:
    Varför skulle jag inte vara smart? Jag dömer inte dig utifrån faktumet att du är pedofil så du borde behandla mig lika och inte döma mig utifrån vår konversation?

Jan
    Du har bevisat din begränsade kapacitet nog i min mening i den här tråden. Du verkar också har synsvårigheter. Jag är fortfarande inte pedofil.
  • Jizzie

Herregud, INTE jämföras ska det stå. Skitsida

• Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 18:58:50 följande:
    Du har bevisat din begränsade kapacitet nog i min mening i den här tråden. Du verkar också har synsvårigheter. Jag är fortfarande inte pedofil.
    Det var så jag uppfattade dig, precis som du uppfattar mig som en trögsint idiot med synsvårigheter, vilket jag inte är.

Jan
  • RainMan1x7x
    Jizzie skrev 2011-04-16 18:54:06 följande:
    Homosexualitet är inte skadligt som samma sätt som pedofili och därför ska dessa två "läggningar" som Ts så fint kallar det jämföras över huvudtaget. Pedofili är något sjukt och snevridet som inte borde existera i vår värld. Du tror att pedofili kommer att bli socialt accepterat i framtiden, med andra ord?
    Varför skulle pedofili vara skadligt? Nu pratar vi läggningen inte övergrepp.
  • Jizzie
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:56:36 följande:
    Så länge det endast involverar fantasier, ja. Folk kan inte hjälpa hur de känner, tycker och tänker. Folk kan inte rå för deras personligheter och andra karaktärsdrag. Min son kan inte rå för att han är autist, men han förtjänar att bli retad på grund av det ändå, menar du?

Jan
    Nu svävar du ut från ämnet helt. Vad har autism med pedofili att göra över huvudtaget? Autism skadar ingen annan, som sagt. En pedofil som inte lever ut sina fantasier genom att våldföra sig på barn lever troligtvis ut den genom att titta på barnporr eller annat som skadar i ett större perspektiv. Håll dig till sakfråga, att påstå att pedofili är ett karaktärsdrag är ju absurt.
  • Tummelisa
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 18:24:25 följande:
    Hej. Jag  har funderat på varför det finns detta hat mot peddofiler. Det finns både där jag bor och i sverige känner jag. Innan ni svarar bör vi gå igenom en del begrepp.
    1. Efeboli handlar om den sexuella attraktionen till förpubertala barn. Åldern kan därför variera beroende på när barnet når puberteten.
    2. Hebefili handlar om den sexuella attraktionen till barn/undomar som är i puberteten och tom ett tag efter.
    3. Infantofili handlar om attraktionen till småbarn.
    Alla dessa räknas som pedofili.
    4. Pedofili behöver inte vara sexuellt.
    5. Pedofili är en läggning som vilken annan. Dvs. man är ju inte rädd för homosexuella som våldtar alla män. Eller likadant så våldtar inte alla hetersexuella heller?
    6. Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn.

Det bör klargöras att jag ryser vid pedofiler som man hör våldtar barn och annat sjukt. Jag är inte pedofil. Jag bara undrar varför folk har ett sånt hat mot dem. Även dem som bara fantiserar. Man kan ju fantisera om allt. Det skadar ingen.
    Som svar på din fråga tror jag att det beror på att så gott som alla när de hör ordet pedofil tänker på någon som agerar (på ett eller annat sätt) på sina fantasier.
  • Jan Holmström 69
    Jizzie skrev 2011-04-16 19:01:46 följande:
    Nu svävar du ut från ämnet helt. Vad har autism med pedofili att göra över huvudtaget? Autism skadar ingen annan, som sagt. En pedofil som inte lever ut sina fantasier genom att våldföra sig på barn lever troligtvis ut den genom att titta på barnporr eller annat som skadar i ett större perspektiv. Håll dig till sakfråga, att påstå att pedofili är ett karaktärsdrag är ju absurt.
    Vad anser du att pedofili är då? En sjukdom som man får en diagnos på på sjukhuset? Hur tror du reaktionerna ser ut när en patient diagnostiseras med pedofili i ett allmänt sjukhus? Dina uttalanden är befänga och absurda.

Jan
  • Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:00:15 följande:
    Varför skulle pedofili vara skadligt? Nu pratar vi läggningen inte övergrepp.
    Att pedofili över huvudtaget existerar är skadligt. Både för personen som tänker dessa tankar och för de barn som kan finnas i riskzonen för övergrepp. Känner man sig sexuellt attraherad av barn så böe man söka hjälp omgående
Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?