• RainMan1x7x

Varför detta hat mot pedofiler?

Hej. Jag  har funderat på varför det finns detta hat mot peddofiler. Det finns både där jag bor och i sverige känner jag. Innan ni svarar bör vi gå igenom en del begrepp.
    1. Efeboli handlar om den sexuella attraktionen till förpubertala barn. Åldern kan därför variera beroende på när barnet når puberteten.
    2. Hebefili handlar om den sexuella attraktionen till barn/undomar som är i puberteten och tom ett tag efter.
    3. Infantofili handlar om attraktionen till småbarn.
    Alla dessa räknas som pedofili.
    4. Pedofili behöver inte vara sexuellt.
    5. Pedofili är en läggning som vilken annan. Dvs. man är ju inte rädd för homosexuella som våldtar alla män. Eller likadant så våldtar inte alla hetersexuella heller?
    6. Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn.

Det bör klargöras att jag ryser vid pedofiler som man hör våldtar barn och annat sjukt. Jag är inte pedofil. Jag bara undrar varför folk har ett sånt hat mot dem. Även dem som bara fantiserar. Man kan ju fantisera om allt. Det skadar ingen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 20:58
    Jag vill återigen förklara mig till alla här i tråden. Jag tycker att pedofiler som utövar pedofili är jordens avskum. Däremot så finns det pedofiler som kan kontrollera sina behov. Jag är ganska säker att pedofiler kan leva normala liv trots sitt handikapp. Jag tror att det finns pedofiler som kan hålla sig till noveller och tecknat barnporr utan att våldföra sig på barn.

• Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?
  • Jan Holmström 69
    lemonina skrev 2011-04-16 18:36:30 följande:
    Jag antar att du är ironisk?
    Jag är seriös, jag frågar bara. I Sverige är det lagligt att ha sex med djur så länge man inte skadar dem, däremot är det olagligt med pedofili.

Jan
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 18:36:51 följande:
    ja. det är sant. Det är ett komplex vars namn jag inte kommer ihåg. Det är inte befängt det är vetenskap.
    Kan du länka mig till dessa vetenskapliga studier då?

Jan
  • Anonym (Mia)
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:33:58 följande:
    Vad menade du med att alla känner sexuell dragning till barn? Befängt påstående.

Jan
    Jag kände sexuell dragning till andra barn när jag själv var ett barn, känner dock inte det nu som vuxen. Antog att det var ungefär det som TS menade.
  • glad i livet

Det är inte socialt acceptabelt att fantisera om barn. Förslagsvis håller man det tyst för sig själv om det nu är så att det ingår i fantasierna.

Utnyttjande av barn är förfärligt och sexuella fantasier som involverar barn är inte ok. I mitt tycke så ska barn ställas utanför sånt.

• lemonina
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:37:11 följande:
    Jag är seriös, jag frågar bara. I Sverige är det lagligt att ha sex med djur så länge man inte skadar dem, däremot är det olagligt med pedofili.

Jan
    Jag tror det bara är en tidsfråga innan de kommer att införa straff på djursex.
  • RainMan1x7x
    Anonym (Mia) skrev 2011-04-16 18:36:12 följande:
    Jag håller med dig i stora drag, att man är pedofil är inget man kan hjälpa och att fantisera om något skadar inget. Däremot anser jag att det är skillnad på pedofili och till exempel homosexualitet på det sättet att homosexuella kan leva ut sin sexualitet (precis som heterosexuella kan) utan att någon behöver komma till skada. Att som vuxen ha en sexuell relation med ett barn är däremot något jag alltid tycker är fel, som vuxen har du alltid övertaget och barn är lätta att manipulera. Jag ställer mig emot pedofiler som påstår att de kan ha sex med barn utan att barnen far illa, framför allt pga all litteratur jag läst i ämnet som visar på att barnen oftast far illa även då förövaren tror att de deltar frivilligt.
    Jag håller med. Just därför de flesta pedofiler arbetar som lärare och dagisfröknar. Där kan de leva ut sina fantasier. Men jag håller med. En pedofil kan inte leva ut sina dragningar på ett häslosamt sätt. Det är också bevisat att barn som offer till övergrepp har med sig detta traumatiska i resten av sina liv. Mycket sorgligt
  • Jan Holmström 69
    Anonym (Mia) skrev 2011-04-16 18:38:09 följande:
    Jag kände sexuell dragning till andra barn när jag själv var ett barn, känner dock inte det nu som vuxen. Antog att det var ungefär det som TS menade.
    Som tonåring till tonåring menar du? Det är en helt annan femma ju. TS menade att han är sexuellt attraherad av barn och personen i fråga har uppenbarligen fått för sig att alla andra också gör det, vilket tyder på en neuros av något slag.

Jan
  • Jan Holmström 69
    lemonina skrev 2011-04-16 18:39:17 följande:
    Jag tror det bara är en tidsfråga innan de kommer att införa straff på djursex.
    Ja så? På vad begrundar du denna tanke då? Det har ju ännu inte illegaliserats, och det har varken tagits upp som en motion eller överhuvudtaget övervägts så jag tvivlar på detta.

Jan
  • Anonym (Mia)
    glad i livet skrev 2011-04-16 18:38:27 följande:
    Det är inte socialt acceptabelt att fantisera om barn. Förslagsvis håller man det tyst för sig själv om det nu är så att det ingår i fantasierna.

Utnyttjande av barn är förfärligt och sexuella fantasier som involverar barn är inte ok. I mitt tycke så ska barn ställas utanför sånt.
    En fantasi som ingen känner till skadar ju ingen.
  • RainMan1x7x
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:37:33 följande:
    Kan du länka mig till dessa vetenskapliga studier då?

Jan
    Nu får du säga till cheferna i hjärnkontoret att lägga på ett kol. Om jag hade länkarna så skulle jag naturligtvis också veta vad komplexet kallas?
Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?