• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Anonym (Big no no!!)
    Anonym (apan) skrev 2011-05-01 16:48:04 följande:
    Jag anser att bikini är ett plagg för vuxna. Såsom stringtrosor, högklackat, osv. Skulle aldrig falla mig in att sätta dessa på vare sig min son eller dotter. Lika lite en bikini.
    och jag ser plagg som klänningar tillhöra flickor och tycker inte pojkar ska ha det, och skulle aldrig falla mig in i att sätta på en klänning på min son... vad är skillnaden. är inte du trångsynd som inte tillåter din dotter eller son att ha skor med klack på??
  • Anonym (apan)
    Anonym (Big no no!!) skrev 2011-05-01 16:54:49 följande:
    och jag ser plagg som klänningar tillhöra flickor och tycker inte pojkar ska ha det, och skulle aldrig falla mig in i att sätta på en klänning på min son... vad är skillnaden. är inte du trångsynd som inte tillåter din dotter eller son att ha skor med klack på??
    Skulle du köpa trosor med öppen gren till din treåriga dotter? Ser du inte skillnad mellan skadan att sexualisera barn, och att låta dem vara barn?
  • oOOo  oOOo
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 16:50:55 följande:
    Nej, pojkar skall inte ha bikini heller, samma sak vad gäller sexuellt betingade kläder gäller även pojkar...
    Varför är bikini på pojkar sexuellt betingat?
  • oOOo  oOOo
    Anonym (apan) skrev 2011-05-01 16:57:34 följande:
    Skulle du köpa trosor med öppen gren till din treåriga dotter? Ser du inte skillnad mellan skadan att sexualisera barn, och att låta dem vara barn?
    Men barn är ju inte sexuella, de går gärna nakna om de själva får välja. De skall ju inte begränsas pga vad andra tycker.
  • Teskedsmamman
    oOOo oOOo skrev 2011-05-01 17:01:04 följande:
    Varför är bikini på pojkar sexuellt betingat?
    Bikini i sig är sexuellt.
    oOOo oOOo skrev 2011-05-01 17:04:34 följande:
    Men barn är ju inte sexuella, de går gärna nakna om de själva får välja. De skall ju inte begränsas pga vad andra tycker.
    Nä precis, varför då sexa till dem med klädesplagg som är avsett för vuxna? T ex varför sätta korta linnen som visar magen på en 5-åring? Eller ens 13-åring?
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • oOOo  oOOo
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 18:07:13 följande:
    Nä precis, varför då sexa till dem med klädesplagg som är avsett för vuxna? T ex varför sätta korta linnen som visar magen på en 5-åring? Eller ens 13-åring?
    Men att säga att bikini är avsett för vuxna är ju lika fel som att klänning är avsett för kvinnor. Det är ju bara en tygbit som man påstår är avsett för något. 

Tex, barn har ju underbyxor. Varför är inte dessa avsedda för vuxna då dessa är sexistiska?
  • Anonym (apan)
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 18:07:13 följande:
    Bikini i sig är sexuellt.
    oOOo oOOo skrev 2011-05-01 17:04:34 följande:
    Tack.
  • linas fina

Förstår ni verkligen inte skillnad med bikini på barn kontra klänning på barn??

Det handlar ju om att man inte nekar någon pga könet. Är klänning passande för flcikor är det också det för pojkar. Bikini är ett plagg för vuxna kvinnor som skyler sitt bröst. Små flcikor har inga bröst att skyla, lika lite som pojkar. Alltså är det inget lämpligt plagg för vare sig pojkar eller flickor.

Skulle klänning på pojkar vara lika absurt menar ni som stringtrosor på barn?  

• Teskedsmamman
    oOOo oOOo skrev 2011-05-01 18:15:13 följande:
    Men att säga att bikini är avsett för vuxna är ju lika fel som att klänning är avsett för kvinnor. Det är ju bara en tygbit som man påstår är avsett för något. 

Tex, barn har ju underbyxor. Varför är inte dessa avsedda för vuxna då dessa är sexistiska?
    Nej verkligen inte!

Du skulle alltså sätta stringtrosor på en 6-åring? Stilettklackar på en 7-åring? Du måste alltså säga ja på de här frågorna för att följa ditt eget tänk.

Det beror på hur underbyxorna är utformade för om de ska bli sexistiska eller inte, t ex vita utan volanger eller framför allt, spets är inte sexistiskt.
    Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Anonym
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 12:05:58 följande:
    *applåderar*

Jomen visst är det så Tjejer har ingen egen vilja, därför kan man trycka på dem en klänning med femtiotolv meter spets och rosetter och annat krusidull, medan en pojke minsann, där TVINGAR man på dem en rak enkel klänning mot deras vilja, bara för att mamma vill så...

Man kan vrida och vända på det mesta till sin fördel... det är ett jävla propagerande för att man tvingar på killar klänning för sitt eget ställningstagande medan man inte säger ett ord om huruvida flickor vill ha klänning eller inte.
    Vad man inte tänker på är att merparten av småkillarna älskar sina klänningar och att man nästan får tvinga på dem andra kläder som passar sig bättre för aktiviteten under dagen.
    So what !!!!  Har alla flickor kjol ? Och va tusan har det för betydelse när barnen är små????  Låt dom klä sig i det dom vill då dom leker....  det är ett sätt för barnen att utvecklas !  Det va det LÖJLIGASTE jag läst! Bry dig om andra saker !   Om man skulle märka att föräldrarna lär barnen att slå andra DÅ skulle jag reagera !  eller andra viktigare saker som lär barnen vett och ettikett!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden Klär pojken i kläning