Anonym (apan) skrev 2011-04-30 21:01:23 följande:
Menar du att man behöver bröst för att bära en klänning? Jag har jättesmå bröst, så då kanske det är dags att kasta ur klänningarna i garderoben? För att inte tala om min syster som är så himla smal att hon inte har en enda form på kroppen. Klänningslöst för henne också? jag vet hundra killar som har med höfter än henne. Och tuttar.
Allvarligt, Att föreställa sig en man i en klänning borde vara ungefär lika hemskt som att föreställa sig en kvinna i ett par byxor, förstår du inte det? Enda skillnaden är att den revolutionen är redan gjord.
Nej, det är verkligen inte samma sak. Tjejers byxor brukar ju i regel vara anpassade efter tjejers former, eller hur? Så hur skulle en klänning för män se ut, som inte skulle så en man att se direkt avtändande ut och transsexuell för tjejer? Hmm?`
Frila2 skrev 2011-04-30 21:02:44 följande:
Japp, det går alldeles utmärkt. I Skottland har män traditionsenligt kjol. I tex Indien bär väldigt många män klänning. Det samma gäller vissa länder i arabvärlden. Män på Hawaii har bastkjol när de har ceremonier. De har inte svårare att röra sig än vad kvinnor har.
Just kjol får jag väl medge är något mindre opassande för män än klänning, men ifall kilt var så oerhört schysst för män, så skulle väl varenda skotsk man bära kilt, eller hur? Bastkjol behöver jag knappast kommentera . . . och vad araber har, ja, det är jag inte särskilt intresserad av, ärligt talat.