Magnus Petersson skrev 2011-06-29 17:12:52 följande:
Det hemska är när föräldrar uppfostrar sina barn till att bli annorlunda och ger dom ett sjukt namn som Stjärna eller Ping, borde vara förbjudet om man frågar mig. Vad är det för fel på nordiska traditionella namn som Martin, Anders, Maria, Hanna och Philip? Då slipper man i alla fall bli mobbad för sitt namn. Det här med att klä sina barn i sjuka kläder hör till samma trend av psykoföräldrar som vill tvinga sina barn att inte äta kött eller tvinga dom att ha sjuka namn. Dom borde spärras in!
Mina barn har högst normala namn. Rasmus, Maja och Leo.
Däremot så är Maja inte så förtjust i varken rosa eller klänningar. Hon tycker att klänningar är väldigt opraktiska att leka i och man kan inte hänga i knävecken för då visar man trosorna. Hon gillar jeans i lite mjukare tyg för de tål att lekas i. Hon leker också hellre med killar än tjejer eftersom hon tycker att traditionella tjejlekar är lite tråkigare, hon gillar när det går vilt till.
Leo däremot gillar rosa, glitter och att leka med dockor. Och det är helt utan inflytande ifrån mig, de har fått hela utbudet av kläder och leksaker. Han leker helst sånt som anses vara typiska tjejlekar.
Jag är stolt att jag har två självständiga individer som vågar vara sig själva utan att bry sig om vad andra tycker och tänker, och förhoppningsvis vågar andra ungar avvika ifrån den stereotypiska rollen när de ser mina barn som bryter emot hur barn ska vara utefter vilket kön de är.