• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • faffner

Jag säger som jag brukar säga - kläder har inte kön. Punkt.

• Faber
    Jojile skrev 2011-04-28 17:20:40 följande:
    Det gör det. Jag lovar. Sonen var Pippi Långstrump på dagis maskerad för ett par år sedan. Alltså utklädd till
    F L I C K A!!! Hans snopp ramlade av och nu har han vid en ålder av 5 förklarat att han inte kan ge mig barnbarn. Eftersom han hade klänning på sig är han numera bög.
    Det är ju det jag säger, se nu vad du ställt till med som lät honom ta på sig den.
  • Faber
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 17:21:22 följande:
    Nej, hon är tyvärr inte ensam om åsikten, men var skrev jag att hon skulle vara det? "I din värld" var en metafor för den (i mina och många andras ögon) värld hon lever i. Den värld där man begränsar sina barn, ofta både genom att styra klädval, leksaksval, intressen och annat.
    Jag begränsar inte barn, pojkar får gärna leka med dockor, den typ av dockor som försvarar amerikanska oljeintressen utomlands.
  • Jojile
    Faber skrev 2011-04-28 17:38:59 följande:
    Det är ju det jag säger, se nu vad du ställt till med som lät honom ta på sig den.
    Jag vet! Usch för mig. Aldrig mer att sonen ska få välja själv vad han vill klä sig i. Tänk på vad det gör mot MIG! Hur reflekteras detta tillbaka på MIG och min egen säkerhet? Ungjä*el!
  • JuliaåRonjasmammis
    Faber skrev 2011-04-28 17:41:06 följande:
    Jag begränsar inte barn, pojkar får gärna leka med dockor, den typ av dockor som försvarar amerikanska oljeintressen utomlands.
    Och jag vet fortfarande inte om du ironiserar eller inte. Jag hoppas dock på det, ännu mer efter detta inlägg.
    Don't mess with my integrity!
  • Faber
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 17:44:04 följande:
    Och jag vet fortfarande inte om du ironiserar eller inte. Jag hoppas dock på det, ännu mer efter detta inlägg.
    Vad fan är det för fel på GI Joe?
  • JuliaåRonjasmammis
    Faber skrev 2011-04-28 17:44:41 följande:
    Vad fan är det för fel på GI Joe?
    Tja, han är ful? Han framställs som ett puckat nöt? Å andra sidan ingen skillnad mot Barbie eller Ken, så du har en poäng!
    Don't mess with my integrity!
  • Faber
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 17:46:59 följande:
    Tja, han är ful? Han framställs som ett puckat nöt? Å andra sidan ingen skillnad mot Barbie eller Ken, så du har en poäng!
    Han är en garant för världsfreden och civilisationen.
  • Pallas
    Anonym (Håller med.) skrev 2011-04-28 16:29:18 följande:
    Oj oj oj.
    Ja precis, för det var ju inte hello kitty-hotpants till småflickor som problematiserades, utan att folk med snopp skulle bära plagget ifråga. Själv undrar jag vad det är för jävla puckon som till sina småflickor köper kläder avsedda för att hetsa upp män.
  • Faber
    Pallas skrev 2011-04-28 17:56:57 följande:
    Ja precis, för det var ju inte hello kitty-hotpants till småflickor som problematiserades, utan att folk med snopp skulle bära plagget ifråga. Själv undrar jag vad det är för jävla puckon som till sina småflickor köper kläder avsedda för att hetsa upp män.
    Hur kan du säga så, kläder är ju könsneutrala.
Svar på tråden Klär pojken i kläning