• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Skånetös67
    BängtRagnhild skrev 2011-04-28 16:56:56 följande:
    Jag hade tyckte det var lika het som byxor. Jag tänder nämligen inte på min mans kläder utan honom. Dessutom brukar han ha kjol på somrarna, en som jag sytt åt honom. 
    Hade min gubbe kommit hem från jobbet i klänning hade jag
    garvat ihjäl mig! Jag lovar
    Och jag hade inte slutat skratta förrän flera dar efteråt.
    Och skulle jag sy en kjol åt honom hade nog han undrat vad jag håller på med...
    Men vi är tydligen olika...fniss
  • JuliaåRonjasmammis
    Anonym (Trött på er!) skrev 2011-04-28 17:05:46 följande:
    Varje gång jag kommer in på FL så blir jag alltid lika besviken på dessa människor som tycker att detta är okej med era konstiga förslag på hur det ska ändras i samhället!

Det är inte okej att klä sitt barn i klänning om det är en pojke! Klänningar är för flickor om ni inte har fattat det!!!
    Varför blir du besviken på det? Så vitt jag vet finns det inget lagförslag om klänningstvång för pojkar på gång, så du kan lugnt fortsätta klä/låta ditt barn klä sig som du/ni själva önskar!

Men det vore ju attans trevligt om du lät andra göra samma sak, utan att skriva dem på näsan hur saker "ska" vara. Den "sanningen" gäller nämligen bara i din värld.
    Don't mess with my integrity!
  • Hypnotica
    sannapannapådal skrev 2011-04-28 17:12:51 följande:
    Sant.

Vissa kan helt enkelt se människan bakom kläderna.
  • Faber
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 17:14:34 följande:
    Varför blir du besviken på det? Så vitt jag vet finns det inget lagförslag om klänningstvång för pojkar på gång, så du kan lugnt fortsätta klä/låta ditt barn klä sig som du/ni själva önskar!

Men det vore ju attans trevligt om du lät andra göra samma sak, utan att skriva dem på näsan hur saker "ska" vara. Den "sanningen" gäller nämligen bara i din värld.
    Nej den "sanningen" gäller i mångas värld, hur många går inte att säga men jag tvivlar starkt på att han/hon är ensam om åsikten.
  • DunklaRum

Jag har väldigt svårt att se problematiken i det hela? Om pojkar är pojkar och endast bör ha byxor, borde inte samma gälla för flickor? Att de bara skall ha klännig och kjol? Inga byxor öht? 
    Jag och min blivande fru kommer låta våra barn klä sig i de kläder de vill, och vi kommer ha både klänningar, kjolar, byxor, rosa, blått,vitt,svart ja you name it hemma. För oss handlar det enkom om att se individen, bortom kön och genus. Jag hyllar alla som vågar trotsa heteronormen! 

/ Carin 

• Jojile
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 11:51:09 följande:
    Sitter det i kläderna, menar du? Pojkar är väl pojkar ändå, även om de har klänning. Liksom flickor är flickor även om de har byxor. Eller tror du att könsorganen ändras då?
    Det gör det. Jag lovar. Sonen var Pippi Långstrump på dagis maskerad för ett par år sedan. Alltså utklädd till
    F L I C K A!!! Hans snopp ramlade av och nu har han vid en ålder av 5 förklarat att han inte kan ge mig barnbarn. Eftersom han hade klänning på sig är han numera bög.
  • JuliaåRonjasmammis
    Faber skrev 2011-04-28 17:17:09 följande:
    Nej den "sanningen" gäller i mångas värld, hur många går inte att säga men jag tvivlar starkt på att han/hon är ensam om åsikten.
    Nej, hon är tyvärr inte ensam om åsikten, men var skrev jag att hon skulle vara det? "I din värld" var en metafor för den (i mina och många andras ögon) värld hon lever i. Den värld där man begränsar sina barn, ofta både genom att styra klädval, leksaksval, intressen och annat.
  • Skånetös67
    Hypnotica skrev 2011-04-28 17:14:49 följande:
    Sant.

Vissa kan helt enkelt se människan bakom kläderna.
    Jag har sett den mannen bakom hans kläder i över 20 år. Hans manlighet och
    ödmjukhet är det jag har fastnat för hos honom.
    Så du tycker han ska ta på sig en ful klänning för att jag ska "se" honom?
    Du är för rolig...
    Transvestiter är inget för mig, skulle jag då aldrig tända det minsta på.
  • BängtRagnhild
    sannapannapådal skrev 2011-04-28 17:12:51 följande:
    Ja, tydligen. 
    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • JuliaåRonjasmammis
    Jojile skrev 2011-04-28 17:20:40 följande:
    Det gör det. Jag lovar. Sonen var Pippi Långstrump på dagis maskerad för ett par år sedan. Alltså utklädd till
    F L I C K A!!! Hans snopp ramlade av och nu har han vid en ålder av 5 förklarat att han inte kan ge mig barnbarn. Eftersom han hade klänning på sig är han numera bög.
    Fasen också! Så det var _därför_ det var så lätt att lära ungarna att sitta och pinka trots att de är killar, de har tappat snoppen för att vi lät dem ha kjol och klänning när de var små! Fast om de har tappat snoppen borde de ju inte kunna vara bögar? *funderar* De kanske är flator då?

Märkligt det här, först blir de tjejer av att ha kjol, sen blir de bögar. Jag får inte ihop logiken... Eller, så dum jag är, det FINNS ju ingen logik!
Svar på tråden Klär pojken i kläning