JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 18:38:56 följande:
Min man går omkring större delen av dagarna i en orangerutig, asful skjorta. Den är nog något av det mest avtändande man kan tänka sig, tror jag. Trots det så tänder jag på min man när han har den på sig!
Betyder det att jag tänder på alla Expertanställda? Nej, Heaven forbid! Betyder det att jag har någon fetisch för just orangerutigt? Nej, FFS! Det betyder att jag tänder på min man, även om han är klädd i ett asfult plagg som inte gör honom rättvisa för fem öre! Och om jag någon gång träffar någon som verkligen klär i den skjortan lovar jag att göra avbön och omvärdera det jag skrivit!
Det är väl ändå lite skillnad på en orange skjorta och en orange klänning?
På en karl alltså
Jag ser ju hellre min gubbe i en orange skjorta än i en orange klänning om jag får välja.
Och din gubbe byter väl till mer "normala" kläder när han kommer hem från jobbet kan jag tänka.
Hade min gubbe jobbat som sopgubbe och burit en skitig orange overall hade jag faktiskt
också tänt på honom för jag vet ju hur snyggt han klär sig till vardags.
Men den här tråden handlar väl om killar ska få klä sig i tjejkläder.
Och det tycker ju då inte jag, och det står jag för.
Annat än till maskerad då, eller om lillebror vill prova storasysters klänning bara för att...
Inga av mina kompisar klär/har klätt sina söner i klänning. Och de skulle antagligen tro det var ett skämt om nån föreslog plagget till deras son.
Är det ett storstadsfenomen detta tro? Tror jag. Alla är så anonyma i storstäder, vill sticka ut men vågar inte själva. Då kommer de på att "Jomenvisst, jag tar på Kalle klänning så skiljer vi oss från mängden".