• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Anonym

Stackars unge- hon kan väl klä ut sin man i klänning o skicka honom t jobbet istället!!! Hjälp ungen ts.

• Anonym (Håller med.)
    Pallas skrev 2011-04-28 16:22:20 följande:
    Why not? Är det bara små flickebarn som ska sexualiseras, menar du?
    Oj oj oj.
  • Anonym

Min farmor ville ha en flicka men det enda barnet hon fick var min far och hon klädde honom i klänningar och kjolar tills han började i småskolan som det hette på den tiden och han har berättat att han skämdes väldigt mycket. Inte för att jag tror han fick några desto mer men av det men att han ändå minns det som en sak han skämdes över i sin tidiga barndom så många år efteråt så borde din kompis sluta av med det rätt snart...

• Lilith Dark
    sextiotalist skrev 2011-04-28 16:24:41 följande:
    Det behövde jag inte, han föddes så. Själv är jag inte speciellt tjejig heller, så han har noll tjejinfluenser. Han har nästan bara killkusiner.
    Han har aldrig skämts för det, inte det minsta. Han tyckte (och tycker fortfarande) att tjejsaker är mesigt (och jag tycker också det, som tjej)
    Jo, han föddes ju med den där berömda "brum brum bil-genen" som alla killar har... Beteendevetenskap är inget du har koll på va?
    www.lilith.se Sveriges mest menlösa blogg
  • Faber

Ingen fara om ungen prövar att klä ut sig till tjej men håller det på för länge så riskerar han att bli homosexuell.

• Lilith Dark

Det finns väl värre saker en pojke kan bli än bög? Han kan bli homofob, inskränkt, trångsynt. Det tycker jag är värre.

• Ara
    Lilith Dark skrev 2011-04-28 16:45:38 följande:
    Det finns väl värre saker en pojke kan bli än bög? Han kan bli homofob, inskränkt, trångsynt. Det tycker jag är värre.
  • Faber
    Lilith Dark skrev 2011-04-28 16:45:38 följande:
    Det är ju helt subjektivt.
  • Anonym

Ni som tycker det är OK för pojkar att bära klänning - vad hade ni tyckt om er man/pojkvän hade börjat använda det??

• Lilith Dark
    Faber skrev 2011-04-28 16:49:16 följande:
    Det är ju helt subjektivt.
    Och därför skrev jag "jag tycker" istället för att "så är det".
Svar på tråden Klär pojken i kläning