• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Anonym

Varför säga något? Inte ditt problem och ungen lär ju inte ta skada av det.

• BängtRagnhild
    Anonym skrev 2011-04-28 16:50:02 följande:
    Ni som tycker det är OK för pojkar att bära klänning - vad hade ni tyckt om er man/pojkvän hade börjat använda det??
    Jag hade tyckte det var lika het som byxor. Jag tänder nämligen inte på min mans kläder utan honom. Dessutom brukar han ha kjol på somrarna, en som jag sytt åt honom. 
    Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Malooo
    Faber skrev 2011-04-28 16:37:58 följande:
    Ingen fara om ungen prövar att klä ut sig till tjej men håller det på för länge så riskerar han att bli homosexuell.
    Nu har jag inte läst hela tråden, men reagerade direkt på den här kommentaren. Homosexuell är väl ändå ingenting man bara blir sådär huxflux, beroende på ens omgivning - det är väl ändå någonting man är eller inte är? Bara för att du klär dig i klänning börjar du väl inte automatiskt känna sexuell attraktion till män? Befängt.
  • JuliaåRonjasmammis
    Anonym (läggav) skrev 2011-04-28 15:13:59 följande:
    Jag börjar bli så in i h-vetet less på detta! Pojkar ÄR pojkar och flickor ÄR flickor!! Det här med att allt ska vara så förbannat neutralt är så jäkla löjligt och fyller ingen funktion! Precis som på hippie-tiden med att leva "tillsammans" och annan skit. PRECIS så har det blivit med det här. Jag kan nästan lova er att era barn kommer klä sina döttrar så jäkla tjejigt dom bara kan!! Och likadant med sönerna!! GAAAHHH!!!

Och en till grej, jag som kvinna attraheras av män som ser ut som MÄN!!
    Men varför blir du arg på det? Du behöver ju inte klä/låta din barn klä sig så, utan kan fortsätta pressa in dina barn i kläder som passar dagens stereotypa könsroller. Jag förstår inte vad du är upprörd över, faktiskt. Och så till den milda grad också, jisses.

Lev och låt leva.
    Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis
    Faber skrev 2011-04-28 16:37:58 följande:
    Ingen fara om ungen prövar att klä ut sig till tjej men håller det på för länge så riskerar han att bli homosexuell.
    Du ironiserar, hoppas jag? Annars var det ett mer än lovligt okunnigt uttalande!
  • Anonym (Trött på er!)

Varje gång jag kommer in på FL så blir jag alltid lika besviken på dessa människor som tycker att detta är okej med era konstiga förslag på hur det ska ändras i samhället!

Det är inte okej att klä sitt barn i klänning om det är en pojke! Klänningar är för flickor om ni inte har fattat det!!!

• JuliaåRonjasmammis
    Anonym skrev 2011-04-28 16:50:02 följande:
    Ni som tycker det är OK för pojkar att bära klänning - vad hade ni tyckt om er man/pojkvän hade börjat använda det??
    Vill han det så, fine! Jag tänder inte på hans klädsel (tänker med en rysning på hans fula arbetskläder) utan på den han är som person.

Däremot skulle jag bli väldigt förvånad. Han är en produkt av sin uppväxt och kultur, och jag har svårt att se att han skulle bryta mot de oskrivna regler som finns för hur män "bör" klä sig.

Och så skulle jag bli ledsen för hans skull. Han hade då kanske velat använda sådana kläder en stor del av sitt liv, men inte vågat av rädsla för omgivningen. Sånt är tragiskt.
  • JuliaåRonjasmammis
    Lilith Dark skrev 2011-04-28 16:45:38 följande:
    Det finns väl värre saker en pojke kan bli än bög? Han kan bli homofob, inskränkt, trångsynt. Det tycker jag är värre.
    {#emotions_dlg.flower} och Kyss!
  • Anonym
    Anonym (Trött på er!) skrev 2011-04-28 17:05:46 följande:
    Det är inte okej att klä sitt barn i klänning om det är en pojke! Klänningar är för flickor om ni inte har fattat det!!!
    Vem är det som avgör om det är ok? Uppenbarligen är det ju många här som tycker det är ok med klänning på pojkar, så även jag.
  • Hypnotica
    Anonym (Trött på er!) skrev 2011-04-28 17:05:46 följande:
    Varje gång jag kommer in på FL så blir jag alltid lika besviken på dessa människor som tycker att detta är okej med era konstiga förslag på hur det ska ändras i samhället!

Så det är OK om jag klär en framtida pojke i kaftan?
Svar på tråden Klär pojken i kläning