• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • sextiotalist

Det som jag ser, som jag anser är fel, det är att mamman använder sitt barn som verktyg i sin könskamp. Om barnet självlt hade velat, då hade jag bara skakat på huvudet (nej, jag tycker varken pojkar eller flickor är söta i rosa volangkjolar och ja, jag tycker det är ännu mer malplacerat med rosa kjol på en pojke).

Jag anser att man aldrig skall använda sitt barn i sin genuskamp. Man kan försöka förmedla värderingar etc.

Om nu killen inte trivs med dessa kläder, så är det helt fel.

• luckynumber

Min storebror hade ofta klänning och rosa i den åldern, inget konstigt med det men då var inte våra föräldrar så extremt trångsynta som många är utan vi har alltid fått klä oss och prova på att se ut som vi själv har velat. 

• Anonym (Håller med.)
    Anonym (Vuxen och mogen) skrev 2011-04-28 15:38:50 följande:

Sluta och va så jävla omogna!!! Ja blir så trött på detta!? Låt pojken få ha vad han vill DET ÄR JU NI SOM HAR PROBLEM INTE BARNEN! Barn har alltid och kommer alltid att mobbas det spelar ingen roll om alla har skoluniform! Det är ju NI föräldrar som måste ändra erat TÄNK!

OCH EN LITEN REMINDER vet ni vad?? Det är år 2011 inte 1803.. man kan ju TYCKA att det ska gå framåt lite lite lite grann i tänket i vare fall..

Precis, det är 2011 och det finns MÄNGDER av kläder. Kläder för tjejer, kläder för killar och sen unisex som passar båda kön.

Inte normalt någonstans att pojkar använder tjejkläder.  Klart ett pojkbarn får testa om han vill. Ingen bryr sig.
    Men att ta på honom klänning till vardags och gå ut så offentligt, nej nej nej.

Snart använder killar hotpants med hello kitty. Eller?   Ska de börja bära handväska, och använda klackskor också? Vadå, barnet kanske vill?
  • Anonym (lägg av själv)
    sextiotalist skrev 2011-04-28 15:47:10 följande:

Det som jag ser, som jag anser är fel, det är att mamman använder sitt barn som verktyg i sin könskamp. Om barnet självlt hade velat, då hade jag bara skakat på huvudet (nej, jag tycker varken pojkar eller flickor är söta i rosa volangkjolar och ja, jag tycker det är ännu mer malplacerat med rosa kjol på en pojke).

Jag anser att man aldrig skall använda sitt barn i sin genuskamp. Man kan försöka förmedla värderingar etc.

Om nu killen inte trivs med dessa kläder, så är det helt fel.

Jamen självklart är det fel att tvinga. Nu har vi bara TS syn på det hela och den behöver inte alls överensstämma med verkligheten. (troligen motsatsen)

3-åringar brukar oftast veta vad dom gillar och inte. Prinsessa ena dagen, riddare nästa osv.
  • Anonym (Håller med.)

Min bror ville också testa klänning och prinsesskläder som barn, 5-6 år. Hemma. Vi har foto på det. Han ville ju använda samma som syster. Prova lite för skojs skull.  Inga problem.  Men hade mamma och pappa låtit honom gå så till dagis och skola, eller när han ska hem till kompisar, så hade det ju varit fel! Som tur är fattade alla att det bara var en rolig grej, inget förbjudet men det finns en GRÄNS.   

• Lavish

Inte ditt problem. Ber hon om din åsikt kan du delge den på ett mer smakfullt sätt än "det är vidrigt och synd om den stackars pojken". Annars föreslår jag att du håller den för dig själv och sköter dig själv.

• sextiotalist
    Anonym (lägg av själv) skrev 2011-04-28 15:53:39 följande:
    Jamen självklart är det fel att tvinga. Nu har vi bara TS syn på det hela och den behöver inte alls överensstämma med verkligheten. (troligen motsatsen)

3-åringar brukar oftast veta vad dom gillar och inte. Prinsessa ena dagen, riddare nästa osv.
    Hade jag så mycket försökt andas klänning till min grabb, så hade jag blivit uträknad direkt. Min grabb var killig från det han kunde bestämma själv. Jag hade ett väldigt bra knep för att få honom sluta med en sak. "Älskling, vad roligt att du vill pröva på något som många tjejer gör" (att det sedan var ett sattyg som vanligast utförs av killar är en annan sak Flört), fick honom att sluta direkt.
  • pluppfamiljen

Ja men vadå sa Tomas Dileva går ju in klänning och han är det väll inget fel på ? "Host" 

Blivande 6 barns mamma
  • MansonDust

TS, vem bryr sig? Det är hennes son, inte din. Vill pojken ha klänning, varför inte? Varför ska bara flickor kunna ha ALLT & pojkar begränsas till vissa plagg & färger? Sjukt orättvist.

flicka -02, flicka -06, pojke -08 & BF Juli -11.
  • sextiotalist
    pluppfamiljen skrev 2011-04-28 16:12:03 följande:
    Ja men vadå sa Tomas Dileva går ju in klänning och han är det väll inget fel på ? "Host" 
    Nej, han har ingen klänning, det är ett maskulint plagg han har, kommer inte ihåg vad det heter nu. 
    I arabvärlden är det inte alls ovanligt att män går omkring i klänningslikande plagg.
Svar på tråden Klär pojken i kläning