Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • linas fina
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:41:17 följande:
    hon uppmuntrar han att leka med dockor och ha tjej kläder på sig
    Oj vad många flcikor som blivit uppmuntrade till det, men det är det inte många som opponerat sig mot.

Nej men seriöst, att tvinga på barn kläder som de absolut inte tycker om är väl fel vilket kön det än gäller.  
  • Anonym
    Queenie70 skrev 2011-04-28 19:55:24 följande:
    Min kille har ett gäng afrikanska "killklänningar" de är tämligen könsneutrala. Ett tips om man söker nåt sånt.
    Tack annars har jag hört om långa skjortor, men vet inte var man hittar sådant?
  • Hypnotica
    Rikard Ukraina skrev 2011-04-28 20:01:05 följande:
    Dina homosexuella vänner är säkert jättebra föräldrar, det tvekar jag inte på. Dessa psykologiska ärr barn till homosexuella föräldrar får senare i livet beror inte på sättet de uppfostrats på, utan på faktumet att vi lever i ett heteronormativt samhälle. Låt oss säga hypotetiskt sätt, att om ett homosexuellt och manligt par (vari båda parter är feminina av sig som de flesta manliga homosexuella) skaffar ett barn, finns det ju onekligen en större chans att dessa köper lila och rosa kläder till sina barn då dessa färger i flesta fall tilltalar denna samhällsklass mer än andra människor. Sedan blir barnet (om det hypotetiskt sätt är en son) retat i skolan på grund av att han har feminina kläder på sig, vilket senare i livet resulterar i neuroser och betingade reflexer - antagligen homofobi och oförklarligt hat gentemot killar som bär rosa. Tyvärr ser samhället ut så här, förhoppningsvis kan vi dock ändra på det.
    Anonym skrev 2011-04-28 19:12:08 följande:
    :)
    Min tanke var inte alls att förolämpa dig eller sänka ditt självförtroende. Men det stämmer det jag skrev, eller hur?

Och du kommer nog få stämpeln som homofob iaf. Du som har läst så ofantligt många ackurata studier hur förklarar du alla människor som har psykologiska och neurotiska problem som inte har homosexuella föräldrar? Det finns ju rätt många av dem..
    Dessa människor du snackar om har ju inte samma neurotiska problem med samma psykologiska faktorer bakomliggandes som barn som växt upp och blivit retade och mobbade i skolan enbart för att deras föräldrar är homosexuella. Det är en tydlig, logisk skillnad som till och med du borde se.

Rikard
    Jag beundrar dig. Det är inte många som kan skriva ett inlägg som börjar med ren smörja och sedan höja sig under inläggets gång och avsluta med en riktig kavalkad i Bullshit 1.0!

Hatten av!
  • Tom Araya
    Hypnotica skrev 2011-04-28 19:55:20 följande:
    ....och vi ska böja oss för mobbarna?
    Generellt sett inte.
    Jag tycker man ska våga vara sig själv även om man är lite annorlunda.
    Men man behöver ju inte måla "slagpåse" i pannan på ungen, skicka iväg honom till skolan och tro att allt blir bra. Då är man nog lite naiv.
  • trettioplus
    Anonym (läggav) skrev 2011-04-28 19:46:41 följande:
    Jag ser framför mig en värld där allt är könsneutralt. Alla kan "allt" även fast det faktiskt är så att  killar är bättre på vissa saker och tjejer andra, men det låtsas vi inte om! För alla kan allt!
     Och alla klär sig i kläder som alla kan ha! För att vi är lika, vi är människor!

Åh, så fantastiskt...

....förbannat tråkigt!!
    Vari ligger det tråkiga i nio miljoner olika individer att förhålla sig till istället för två ynka sorter?
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-04-28 20:04:40 följande:
    Tack annars har jag hört om långa skjortor, men vet inte var man hittar sådant?
    Har ju blivit att man köpt typ klänning med bilar på, eller enfärgat, blå/brunt/grönt annars.
  • Thaleya
    Stinky skrev 2011-04-28 20:02:52 följande:
    Bara läst TS.

Om grabben absolut VILL ha klänning på sig, så är det väl ok. Ungen ska väl inte kränkas bara för att han tänker "annorlunda"? Men om det är morsan som fått för sig att klä sonen i klänning p.g.a. ett sjukt genustänk, så har det banne mig gått för långt! Tycker det är vidrigt med föräldrar som inte låter sina barn vara sig själv, utan absolut MÅSTE köra med genustänk och avidentifiera barnens kön, vilket i slutändan resulterar i att det är ungen som får lida av deras knäppa föräldrars uppfostran.
  • Tom Araya
    Stinky skrev 2011-04-28 20:02:52 följande:
    Bara läst TS.

Om grabben absolut VILL ha klänning på sig, så är det väl ok. Ungen ska väl inte kränkas bara för att han tänker "annorlunda"? Men om det är morsan som fått för sig att klä sonen i klänning p.g.a. ett sjukt genustänk, så har det banne mig gått för långt! Tycker det är vidrigt med föräldrar som inte låter sina barn vara sig själv, utan absolut MÅSTE köra med genustänk och avidentifiera barnens kön, vilket i slutändan resulterar i att det är ungen som får lida av deras knäppa föräldrars uppfostran.
    Solig
  • Tom Araya
    trettioplus skrev 2011-04-28 20:05:57 följande:
    Vari ligger det tråkiga i nio miljoner olika individer att förhålla sig till istället för två ynka sorter?
    Är det eftersträvansvärt?
    Till vilken nytta?
  • Driftwood
    Hypnotica skrev 2011-04-28 20:05:01 följande:
    Hatten av!
    Hattnålen då.
Svar på tråden Klär pojken i kläning