Rikard Ukraina skrev 2011-04-28 20:01:05 följande:
Dina homosexuella vänner är säkert jättebra föräldrar, det tvekar jag inte på. Dessa psykologiska ärr barn till homosexuella föräldrar får senare i livet beror inte på sättet de uppfostrats på, utan på faktumet att vi lever i ett heteronormativt samhälle. Låt oss säga hypotetiskt sätt, att om ett homosexuellt och manligt par (vari båda parter är feminina av sig som de flesta manliga homosexuella) skaffar ett barn, finns det ju onekligen en större chans att dessa köper lila och rosa kläder till sina barn då dessa färger i flesta fall tilltalar denna samhällsklass mer än andra människor. Sedan blir barnet (om det hypotetiskt sätt är en son) retat i skolan på grund av att han har feminina kläder på sig, vilket senare i livet resulterar i neuroser och betingade reflexer - antagligen homofobi och oförklarligt hat gentemot killar som bär rosa. Tyvärr ser samhället ut så här, förhoppningsvis kan vi dock ändra på det.
Anonym skrev 2011-04-28 19:12:08 följande:
:)
Min tanke var inte alls att förolämpa dig eller sänka ditt självförtroende. Men det stämmer det jag skrev, eller hur?
Och du kommer nog få stämpeln som homofob iaf. Du som har läst så ofantligt många ackurata studier hur förklarar du alla människor som har psykologiska och neurotiska problem som inte har homosexuella föräldrar? Det finns ju rätt många av dem..
Dessa människor du snackar om har ju inte samma neurotiska problem med samma psykologiska faktorer bakomliggandes som barn som växt upp och blivit retade och mobbade i skolan enbart för att deras föräldrar är homosexuella. Det är en tydlig, logisk skillnad som till och med du borde se.
Rikard
Jag beundrar dig. Det är inte många som kan skriva ett inlägg som börjar med ren smörja och sedan höja sig under inläggets gång och avsluta med en riktig kavalkad i Bullshit 1.0!
Hatten av!