• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Majuni
    Anonym skrev 2011-04-28 18:33:17 följande:
    En fördomsfull man i Sverige är en fördomsfull man i Ukraina. En homofobisk man i Sverige är en homofobisk man i Ukraina.
    hahaha
  • Hypnotica
    Tom Araya skrev 2011-04-28 20:05:38 följande:
    Generellt sett inte.
    Jag tycker man ska våga vara sig själv även om man är lite annorlunda.
    Men man behöver ju inte måla "slagpåse" i pannan på ungen, skicka iväg honom till skolan och tro att allt blir bra. Då är man nog lite naiv.
    Naturligtvis. Men det skulle hjälpa otroligt mycket mer om föräldrar istället för att tänka "hur ska jag gå tillväga för att mitt barn inte ska bli mobbat?" tänkte "hur ska jag gå tillväga för att se till att mitt barn inte mobbar?".

Det stod inte "slagpåse" i min panna heller när jag började i mellanstadiet, men likt förbannat var det starten på 5 års total förnedring och utanförskap.
  • Hypnotica
    Driftwood skrev 2011-04-28 20:09:01 följande:
    Hattnålen då.
    Nej. Hatt.

Hattnål fäster man en liten hatt med.
  • trettioplus
    Tom Araya skrev 2011-04-28 20:05:38 följande:
    Generellt sett inte.
    Jag tycker man ska våga vara sig själv även om man är lite annorlunda.
    Men man behöver ju inte måla "slagpåse" i pannan på ungen, skicka iväg honom till skolan och tro att allt blir bra. Då är man nog lite naiv.
    Men HUR ska världen förändras om INGEN vågar stå upp mot den?

Jag har stått upp mot världen i olika avseenden hela mitt liv. Visst har jag åkt på en och annan liten smäll, men på det stora hela är min självkänsla större än genomsnittets, för jag står upp för det jag tror på och låter andras fördomar och fördömanden få stå för dem själva. Jag vet i djupet av mitt inre att det inte är MIG det är fel på för att jag väljer min egen väg. SJÄLVKLART kommer jag att peppa mina barn till samma integritet.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • amanda h

Blir så förbannad! Skulle ALDRIG låta min son gå till dagis med rosa glittrig klänning och målade naglar! Är ju en skrattretande tanke, vart i h*lvete är SVERIGE PÅ VÄG? Ni som säger "låt barn vara barn" och "det finns inga pojk och flick kläder" ni e ju för 17 helt från vettet. Här i UK där jag bor är det verkligen inte samma hysteri, THANK GOD! När jag får en dotter ska hon ha söta flickiga kläder på sig och min son ska fortsätta ha fina pojk-kläder.

För nu är det faktiskt såhär i världen att det finns både MÄN OCH KVINNOR, och jag hoppas inte att ni kvinnor går till jobbet med lös mustach och kostym? Eller att era män går till jobbet med klänning? Ni sätter upp orealistiska normer i era hjärnor, and guess what - det kommer ALDRIG att förändras! För när era söner som hade klänning på sig till dagis växer upp kommer det enda dom har att säga till er vara "mamma - varför i h*lvete hade jag klänning på mig när jag var liten?".

get over it!

• Driftwood
    Hypnotica skrev 2011-04-28 20:12:14 följande:
    Det stod inte "slagpåse" i min panna heller när jag började i mellanstadiet, men likt förbannat var det starten på 5 års total förnedring och utanförskap.
    Ja så är de, nudisterna. 
  • trettioplus
    Tom Araya skrev 2011-04-28 20:08:43 följande:
    Är det eftersträvansvärt?
    Till vilken nytta?
    Ja, det tycker jag absolut.
    Till  nyttan personlig valfrihet och minskat socialt tvång. För glädjen att få duga precis så som man vill vara.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Maorie

Bara läst TS.

Du behöver inte säga nåt alls faktiskt, du behöver bara acceptera att ni tycker olika.

• Anonym (apan)
    amanda h skrev 2011-04-28 20:14:51 följande:
    Blir så förbannad! Skulle ALDRIG låta min son gå till dagis med rosa glittrig klänning och målade naglar! Är ju en skrattretande tanke, vart i h*lvete är SVERIGE PÅ VÄG? Ni som säger "låt barn vara barn" och "det finns inga pojk och flick kläder" ni e ju för 17 helt från vettet. Här i UK där jag bor är det verkligen inte samma hysteri, THANK GOD! När jag får en dotter ska hon ha söta flickiga kläder på sig och min son ska fortsätta ha fina pojk-kläder.

För nu är det faktiskt såhär i världen att det finns både MÄN OCH KVINNOR, och jag hoppas inte att ni kvinnor går till jobbet med lös mustach och kostym? Eller att era män går till jobbet med klänning? Ni sätter upp orealistiska normer i era hjärnor, and guess what - det kommer ALDRIG att förändras! För när era söner som hade klänning på sig till dagis växer upp kommer det enda dom har att säga till er vara "mamma - varför i h*lvete hade jag klänning på mig när jag var liten?".

get over it!
    Ja, det finns män och kvinnor. Vuxna sådana. Låt barn vara barn.
  • Driftwood
    Hypnotica skrev 2011-04-28 20:13:56 följande:
    Nej. Hatt.

Hattnål fäster man en liten hatt med.
    Då måste du ju ta loss hattnålen först.
Svar på tråden Klär pojken i kläning