amanda h skrev 2011-04-28 20:14:51 följande:
Blir så förbannad! Skulle ALDRIG låta min son gå till dagis med rosa glittrig klänning och målade naglar! Är ju en skrattretande tanke, vart i h*lvete är SVERIGE PÅ VÄG? Ni som säger "låt barn vara barn" och "det finns inga pojk och flick kläder" ni e ju för 17 helt från vettet. Här i UK där jag bor är det verkligen inte samma hysteri, THANK GOD! När jag får en dotter ska hon ha söta flickiga kläder på sig och min son ska fortsätta ha fina pojk-kläder.
För nu är det faktiskt såhär i världen att det finns både MÄN OCH KVINNOR, och jag hoppas inte att ni kvinnor går till jobbet med lös mustach och kostym? Eller att era män går till jobbet med klänning? Ni sätter upp orealistiska normer i era hjärnor, and guess what - det kommer ALDRIG att förändras! För när era söner som hade klänning på sig till dagis växer upp kommer det enda dom har att säga till er vara "mamma - varför i h*lvete hade jag klänning på mig när jag var liten?".
get over it!
Varför blir du förbannad? Har du inget jobb, eller någon trevlig hobby att engagera dig i? Egna barn är ju också något k´man kan engagera sig i, istället för att lägga krut på hur andras barn är klädda. bara som ett tips.
Du får väl fortsätta klä dina barn hur du vill, trots att andra väljer att inte följa mossiga könsstereotyper.Feel free, det är nämligen ett fritt val!
Jag bara undrar lite smått; vad gör du den dag dina barn _vill_ ha något som inte passar in i din världsbild då? Vägrar låta dem vara de individer de är?
Varför jag skulle gå till jobbet i lösmustasch och kostym förstår jag inte, det gör inte min man heller. Det är nog rätt få som gör det. Mustasch känns f ö väldigt mycket 80-tal, finns det på allvar folk under 80 som fortfarande har sådana?
Vad är det som "ALDRIG kommer att förändras"? Din trångsynthet?