amanda h skrev 2011-04-30 10:37:54 följande:
Hahaha, vad ska du säga då? "Hej soc, jag vet ett föräldrapar som vägrar klä sin son i rosa klänning och nagellack, starta en utredning!". Du låter ju inte klok människa. Jag skulle aldrig klä min son i rosa, glitter, nagellack eller klänning *asg*. VARFÖR LIKSOM? Ska du stämma H&Ms "könstypiska" barnavdelning också?
Och när jag var liten hade jag klänning på mig varje dag för att jag ÄLSKADE klänningar, ska du stämma mina föräldrar också? Jag lekte hur mycket som helst! Guess what? Barn leker exakt lika mycket oavsett vad dom har på sig. Är så trött på folk och föräldrar som vill förmedla sina jäkla åsikter genom sina barn.
Det var min kommentar du svarade på. Jag ville mest visa på det totalt orimliga i att anmäla en förälder till soc av det skäl TS gjort. Mina skäl vore faktiskt rimligare!
Både min flicka på 7 år och min pojke på 5 år tycker att klänningar är jättefint så klänningar i sig är ju inte fel. Dock vänder jag mig emot dessa tunna axelband på små barn och mot att använda skärningar och material som ej är lekvänliga. Detta gäller alla kläder.
Har du tänkt på att den frälder som ej köper ex vis de glittriga rosa skorna till sin son just projicerar sina sikter på barnet? Man kan göra så här som jag gjorde häromdagen ex vis. Där fanns fyra sandaler att välja på. Två blommiga i olika nyanser, En svart med blå detaljer. En svart med röda detaljer. Jag frågade min pojke vilka han tyckte var finast? Utan att själv lägga en värdering i hans val.