lilla mej skrev 2011-04-30 17:45:17 följande:
vem har sagt att han kommer bli homosexuell eller transa??
men mobbad kanske? och inte fattar varfor for ingen har forklarat det for honom.... sa lange barnet ar medvetet om att det ar tjere som bar klanning vanligtvis och sen proppsar pa att fa ha det anda, da inser barnet med att han gar mot strommen och kommer sakert ha svar pa tal till de som komenterar.... men stackars barn som ska fa hora elaka komentarer om hur han ar kladd och en mamma som star och skaller pa dem for att hon tycker det ar ok med klanning pa killar....for jo mobbare kommer alltid finnas, och jag tycker det ar fel att visa sina asikter genom sina barn. Be din man/sambo ta pa sig en fin klanning nasta gang ni gar ut, sa kan han fa visa omvarlden istallet..... barafor man valjer att inte kopa en klanning till sin son, betyder det ju inte att han inte far valja andra klader....min son skulle inte fa valja sota spetstrosor heller hur mycket han an tycker om dem....
Han ÄR inte mobbad på förskolan, INGEN säger någonting om det när vi är i affären t ex. På förskolan uppstod frågeställning första gången han kom med klänning och pedagogerna tyckte bara att klänning är väl för alla? inte bara flickor? Och sedan dess ifrågasätter INGET barn varför Alfred har klänning.
Han hör inga elaka kommentarer eftersom alla accepterar honom för den han är, med eller utan klänning.
Som sagt, det är HANS åsikt att vilja ha klänning, inte min, jag hindrar honom inte bara.....
Varför skulle jag be min man ta på sig klänning? Att ha klänning eller inte är hans val, precis som min sons. Vill han ha klänning så är det helt ok för mig, jag bär faktiskt byxor för det mesta.
Min son får inte heller ha söta spetstrosor, han har enkla basklänningar utan rysch/pysch och volanger, det mest "vulgära" han har på sig är en plyschklänning med glittriga hjärtan på bröstet.
Min andra son älskar Hello Kitty, och har en MASSA tröjor med denna katt på, allt från svarta till rosa tröjor, fast så klart utan puffärm och volanger.. för ärligt talat, även om jag HADE haft en flicka så skulle inte heller hon få ha volanger och spets eller puttinuttiga kläder, så det gäller inte bara killarna.
Att pojkar som bär rosa eller klänningar blir homo eller transor är en vedertagen åsikt bland de som inte förstår bättre.