• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Tankgirrrl
    Anonym skrev 2011-04-30 09:53:35 följande:
    Han kommer vara en kille.  Oavsett vilka kläder han bär.
    Jag tycker det är skrämmande att vissa (vuxna männiiskor)  verkar tro att snoppen trillar av om en kille har en klänning på sig.
  • Tankgirrrl
    Anonym (Worldclass) skrev 2011-04-30 10:12:51 följande:
    Varför tror du att han skulle ha en mer fri barndom om jag tvingar på honom klänning och nagellack? Flummare kommer sällan långt. De som pluggar, jobbar hårt och rättar in sig i leden kommer längre. Men fortsätt ni att dagdrömma. McDonalds, FK eller soss väntar på erFlört
    En friare uppfostran där barnet själva får komma fram till sin identitet och personlighet ger bättre självkänsla och då vågar man stå upp med för sig själv.
    Men du verkar mer vara inne på Tigermamman spåret... Sorgligt.... att hela tiden rätta sig gör inte barnet framgångsrikt utan kuvat och gör att barnet får svårare för att ta initiativ. 
    JAg kommer kanske undervisa ditt barn (mohaha) eftersom jag om några år är färdig lärare i grundskolan. Och Min dotter vill bli pilot när hon blir stor.  Och vet du, F-kassan har även hand om sjukskrivningar, så det ä rnog troligare att ditt barn har kontakt med dem pga depression, utrbändhet eller långtidssjukskribvning. Tyvärr....Men vad tryggt det måste vara att bara bära vidare åsikter från tidigare generationer, aldrig ifrågasätta eller förändra.
  • Tankgirrrl
    Anonym (Worldclass) skrev 2011-04-30 10:12:51 följande:
    Varför tror du att han skulle ha en mer fri barndom om jag tvingar på honom klänning och nagellack? Flummare kommer sällan långt. De som pluggar, jobbar hårt och rättar in sig i leden kommer längre. Men fortsätt ni att dagdrömma. McDonalds, FK eller soss väntar på erFlört
    Och väldigt fint att du kan stava till soss (väntar sossarna på oss?)  När det heter SoCiala Förvaltiningen, borde förkortas Soc, tycker du inte det?
  • Driftwood
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 10:12:06 följande:
    I det här fallet absolut! Sorgligt!  
    I detta fallet men även generellt. Det är förtryck att inte låta barn göra sm de vill. Finns ingen anledning att begränsa barn.
  • Tankgirrrl
    Anonym (Big no no!!) skrev 2011-04-30 10:03:10 följande:
    Idag ska jag sätta på min son string och ett par nätstrumpbyxor.. det ville han ha så det är klart han ska få ha det då, jag kan ju kränka honom annars!!
    Det skulle inte jag sätta på mitt barn (och vart har han blivit introducerad för sånt?) . Skulle du sätta på din dotter i samma ålder det?
  • Tankgirrrl
    Driftwood skrev 2011-04-30 10:19:45 följande:
    I detta fallet men även generellt. Det är förtryck att inte låta barn göra sm de vill. Finns ingen anledning att begränsa barn.
    Det kan jag känna beror lite på vad det gäller, på vissa punkter måste vi begränsa. Mitt barn får inte slåss, sparka eller spotta på nån och hon ska behandla andra med respekt (även sig själv såklart) så lite begränsningar kan behövas, men aldrig att jag skulle säga "nu måste du sitta fint och vara tyst" för det kan man inte begära av en 3åring! ( och inget barn ska behöva sitta still och vara tysta längre stunder förrän de börjar skolan!)
  • Anonym (Worldclass)
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 10:17:57 följande:
    En friare uppfostran där barnet själva får komma fram till sin identitet och personlighet ger bättre självkänsla och då vågar man stå upp med för sig själv.
    Men du verkar mer vara inne på Tigermamman spåret... Sorgligt.... att hela tiden rätta sig gör inte barnet framgångsrikt utan kuvat och gör att barnet får svårare för att ta initiativ. 
    JAg kommer kanske undervisa ditt barn (mohaha) eftersom jag om några år är färdig lärare i grundskolan. Och Min dotter vill bli pilot när hon blir stor.  Och vet du, F-kassan har även hand om sjukskrivningar, så det ä rnog troligare att ditt barn har kontakt med dem pga depression, utrbändhet eller långtidssjukskribvning. Tyvärr....Men vad tryggt det måste vara att bara bära vidare åsikter från tidigare generationer, aldrig ifrågasätta eller förändra.
    Tror du att du kommer att få använda grundskolan som ett organ för sprida dina personliga åsikter? Då har du inte riktigt förstått din kommande roll som ämneslärare. Vad är det du tror att du ska förändra? Du är allt bra naiv. Bara för att det finns en klick genustokar i Sverige så förändras inte världen det minsta. Inse det!
  • Driftwood
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 10:27:08 följande:
    Mitt barn får inte slåss, sparka eller spotta på nån 
    Självklart, om nu det inte bara är en lek.
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 10:27:08 följande:
    hon ska behandla andra med respekt (även sig själv såklart) så lite begränsningar kan behövas,
    Fast respekt kan vara väldigt begränsande. Barn skall inte behöva gå och känna sig begränsade pga andras krav på respekt.
  • Anonym (Worldclass)
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 10:19:24 följande:
    Och väldigt fint att du kan stava till soss (väntar sossarna på oss?)  När det heter SoCiala Förvaltiningen, borde förkortas Soc, tycker du inte det?
    "Soss" är allmän slang. Har du inte mer att tillföra tråden kan du kliva ur den.
  • Anonym (Big no no!!)
    Tankgirrrl skrev 2011-04-30 10:21:08 följande:
    Det skulle inte jag sätta på mitt barn (och vart har han blivit introducerad för sånt?) . Skulle du sätta på din dotter i samma ålder det?
    Vart skulle han blivit indrodcuerad för klänning då om det inte finns någon dotter med i bilden och mamman inte bär klänning, är jag fortfarande kränkade mot min son då som hindrar honom från den fantastiska my little pony glitter världen???
    Eftersom folk säger att det bara är ett plagg, string och nätstrumpor är väl också bara ett plagg, du tycker string inte är passande?? jag tycker inte att klänning är passande för pojkar!
Svar på tråden Klär pojken i kläning